שתף קטע נבחר

מאסר על תנאי לנער שתועד תוקף את הרב אשרמן ליד איתמר

ב-2015 הכה קטין מהיישוב את הנשיא לשעבר של "רבנים לזכויות אדם", השליך עליו אבנים ואיים עליו בסכין. ביהמ"ש השלום לא הטיל עליו עונש, אבל בעקבות ערעור שהוגש למחוזי נקבע: הוא יורשע ויבצע שעות לתועלת הציבור

 

 

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל לאחרונה באופן חלקי ערעור של פרקליטות מחוז מרכז והרשיע נער שתקף באלימות את הנשיא לשעבר של עמותת "רבנים לזכויות אדם", הרב אריק אשרמן, בגבעה סמוכה ליישוב איתמר ב-2015. עם זאת, למרות חומרת המעשים, הנער לא יישלח למאסר.

 

הערעור הוגש על קביעת בית משפט השלום שלפיה אין להרשיע את הנער כדי לאפשר את שיקומו. אולם בהחלטתו קבע המחוזי שהוא יורשע בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין שלא כדין והחזקת תחמושת. הפרקליטות ביקשה להשית עליו עונש של חצי שנת מאסר בעבודות שירות אולם השופטים בחרו להסתפק במאסר על תנאי בן שישה חודשים.

 

האירוע, שתועד במצלמת וידאו ועורר סערה, התרחש ב-23 באוקטובר 2015: הקטין תקף את הרב אשרמן שהגיע עם עיתונאי זר לגבעה סמוכה לאיתמר. תחילה זרק לעברו אבנים שגרמו לו לשבר ולחבלות. לאחר מכן הכה אותו, הניף סכין לעברו ולפת בחזקה את צווארו.

הרב אריה אשרמן (צילום: רועי ינובסקי) (צילום: רועי ינובסקי)
הרב אריה אשרמן(צילום: רועי ינובסקי)

הסנגור עו"ד איתמר בן גביר (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
הסנגור עו"ד איתמר בן גביר(צילום: ירון ברנר)

בבית משפט השלום לנוער הודה הנער בעבירה במסגרת הסדר טיעון. סנגורו, עו"ד איתמר בן גביר, טען שהאירוע הטראומטי של טבח משפחת פוגל באיתמר 4.5 שנים קודם לכן השפיע רבות על נפשו של הנאשם. בית משפט התחשב בשיקולי השיקום וקבע שאין להרשיע אותו. עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז ערער למחוזי וטען בין היתר שמדובר באירוע עם פגם מוסרי קשה ויש צורך להרתיע את הרבים.

 

הרכב השופטים של המחוזי, בראשות אברהם טל, הסביר מדוע הרשיע את הנאשם: "הוא עדיין משליך אחריות על המתלונן ומחזיק בעמדות שאינן סובלניות כלפי האחר. לדידו 'לא משנה מי הפוגע ומי הנפגע, לכל אחד מאיתנו חלק באירוע הזה'. נראה שהרשעתו נדרשת על מנת שיפנים, הוא ואחרים כמותו, כי נפל לכלל טעות. יש לומר בקול צלול ובהיר: המתלונן אינו הפוגע אלא אתה ואתה בלבד. למתלונן אין כל חלק באירוע האלימות שכן אירוע האלימות הוא בחלקך בלבד".

 

השופטים גזרו עליו מאסר על תנאי בן שישה חודשים, פיצוי לרב אשרמן בסך 5,000 שקל ו-150 שעות שירות לתועלת הציבור.

 

הרב אשרמן מסר בתגובה: "אני קורא לחברה לעשות הכל לעזור לתוקף לשקם את עצמו ומקווה שיצליח. אבל ההרשעה היא מסר חשוב לחברה ולתוקף הפוטנציאלי. היא מוכיחה שהמערכת יכולה לעשות יותר למצות את הדין כאשר הקורבן הוא פלסטיני".

 

עו"ד בן גביר מסר בתגובה: "טוב עשה בית המשפט המחוזי שדחה עמדת הפרקליטות להטיל עונש מאסר. עונש כזה לא היה רק פוגע בקטין אלא באינטרס הציבורי. כאשר מוסיפים לכך את הטראומה שהקטין חווה מרצח משפחת פוגל ואת העובדה שמדובר בנער חיובי המבקש להתגייס לצה"ל, הרי שלדעתי גם לא נכון היה להטיל עליו כתם ולהרשיעו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי ינובסקי
הרב אריה אשרמן
צילום: רועי ינובסקי
מומלצים