שתף קטע נבחר

שדרוג טילים מתחת לאצטדיון: זו קבוצת חיזבאללה

מאזינים לשירי קרב של חיזבאללה באוטובוס, מקדישים את הגביע לנסראללה, מתים עבורו בלחימה בסוריה: זו אלופת לבנון בכדורגל אל-עהד, שנתניהו חשף כי מתחת למגרשה מנסה ארגון הטרור להסב את טילי הקרקע-קרקע שלו לטילים מדויקים

 

 

משדרגים את הטילים, מתחת לאצטדיון של האלופה: אתמול (יום ו') חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, כי חיזבאללה מנסה לבנות תשתית להסבת טילי קרקע קרקע לטילים מדויקים בשכונת אוזעאי, הסמוכה לשדה התעופה בביירות. לאחר מכן פרסם צה"ל תיעוד של מפעלי הטילים המדויקים, ובהם אחד הנמצא מתחת לאצטדיון קבוצת הכדורגל המזוהה עם חיזבאללה - אל-עהד. אחד הניסיונות להעברת מכונות המיועדות להסבת טילים למדויקים מסוריה ללבנון הותקף על ידי ישראל בשבוע שעבר בלטקיה, תקיפה שבמהלכה הפיל צבא אסד את מטוס האיליושין הרוסי.

 

אל-עהד נוסדה ב-1966 ולראשונה זכתה באליפות לבנון ב-2008, שנתיים אחרי מלחמת לבנון השנייה. מאז זכתה הקבוצה המזוהה עם חיזבאללה בעוד חמש אליפויות, כולל בשתי העונות האחרונות. יריבתה הגדולה היא אל-ניימה, והמשחק בין השתיים נחשב ללוהט ביותר בליגה הלבנונית.

 

 

צה
שדרוג טילים מתחת לאצטדיון אל-עהד(צילום: דובר צה"ל)

שחקני אל-עהד חוגגים ()
שחקני אל-עהד חוגגים

בשנה שעברה שימש כמאמן הקבוצה כדורגלן העבר הגרמני רוברט ג'ספרט, ביולוג בתפקידו. זו הייתה הקדנציה השנייה שלו, עשור אחרי הקודמת. "כאשר היינו באוטובוס הקבוצה בדרך למשחק, השחקנים האזינו לשירי קרב ישנים של חיזבאללה. ככה הם קיבלו מוטיבציה. קיבלתי את זה", סיפר.

 

בספרו של ג'יימס מונטג "כשיום שישי מגיע: כדורגל באזורי מלחמה", שקטעים ממנו צוטטו ב"גרדיאן", הובאו אמירות נוספות של שחקנים, מאמנים וחברי הנהלה על היריבות בלבנון והקשר בין אל-עהד לחיזבאללה. אמיל רוסטום, שאימן את נבחרת לבנון ואת אל-ניימה, טען בו כי "אל-עהד הציעה לשחקני קבוצה אחרת 1,000 דולר כדי שינצחו אותנו. השחקנים השיעים של היריבה היו על המגרש, אבל לא שיחקו. זו הייתה קומדיה רעה מאוד".

 

בילאל אראקי, חבר הנהלת אותה יריבה, אמר על האליפות הראשונה שבה זכתה אל-עהד: "אל-עהד וחיזבאללה רצו לקחת את האליפות בכוח, בדיוק כמו היטלר ואולימפיאדת ברלין 1936. אל-עהד זכתה באליפות ב-2008 והעניקה לנסראללה את הגביע. הם אמרו שזה עוד ניצחון עבור חיזבאללה". 

הגביע - לנסראללה ()
הגביע - לנסראללה

בנימין נתניהו נאום העצרת הכללית של האו
נתניהו בנאומו(צילום: AFP)

באסם מרמר, קפטן אל-עהד באותה תקופה, אמר מנגד כי "הכול בלבנון פוליטי. חיזבאללה תומך בנו, ואנחנו איתם. לא כלכלית. זה טוב עבורם שנזכה בתואר. זה מראה לעולם החיצוני שהם לא טרוריסטים". לחלק מהשחקנים היה קשר עוד יותר קרוב לחיזבאללה. לפני שנתיים הודיע המועדון כי השחקן קאסם שמח'ה בן ה-19 נהרג בלחימה של חיזבאללה בסוריה נגד המורדים באזור חלב. "שמח'ה יירשם בתולדות המועדון כאלוף על המגרש וכגיבור בהגנה על המולדת", אמר חבר הנהלת המועדון.

 

את תואר האליפות לעונת 2016/7 הקדיש המועדון לנסראללה שמצדו נשא נאום ספורטיבי ששודר בפני השחקנים וההנהלה. "אנחנו לפקודתך!", צעקו הנוכחים בטקס לנוכח הופעתו על מסך הענק. "המועדון הזה, שיש לו את המוטיבציה הזאת, את הרוח ואת השאיפות האלה, הוא ללא ספק מקור לגאווה. אנחנו מברכים אתכם על כך", אמר מזכ"ל חיזבאללה לשחקנים, הלובשים מדים צהובים כצבע דגלו של הארגון.

  

"אל-עהד" (בעברית: ההבטחה) נוסדה כאמור לפני יותר מ-50 שנה אך הזיהוי עם חיזבאללה – ובעקבותיו עם העדה השיעית - התגבש רק בשנות ה-90. הספונסרית של הקבוצה היא רשת הטלוויזיה "אל-מנאר", השופר של נסראללה, שמחזיקה גם ערוץ ספורט. שם הקבוצה זהה לזה של אתר הבית של חיזבאללה ובמהלך המשחקים קוראים האוהדים "אללה, נסראללה והדאחיה". 

צה
אתרי הטרור בביירות(צילום: דובר צה"ל)
 

צה
(צילום: דובר צה"ל)
 

נתניהו אמר בנאומו כי "בלבנון, איראן מורה לחיזבאללה לבנות אתרים סודיים לטובת טילים מדוייקים שיכולים לפגוע בעומק ישראל בדיוק של מטרים בודדים". נתניהו פנה לארגון הטרור השיעי ואמר: "חיזבאללה מנצל חפים מפשע בביירות כמגנים אישיים. הם הציבו שלושה משגרי טילים ליד נמל התעופה של בירת לבנון".

 

ראש הממשלה הציג למנהיגים תמונה של נמל התעופה ואמר: "הנה אתר הטילים הראשון בשכונת עוזאי. לא רחוק משם - מסלולי נמל התעופה. האתר השני נמצא מתחת לאצטדיון, במרחק של שני בלוקים מהנמל. והשלישי נמצא ממש סמוך לו. המסר שלי לחיזבאללה - ישראל יודעת מה ואיפה אתם עושים - ולא תתן לכם להתחמק מזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
טילים מתחת לאצטדיון של חיזבאללה
צילום: EPA
מומלצים