שתף קטע נבחר

"קראו לי 'רוצחת' - והאוניברסיטה שותקת": בת הקונסול בניו יורק נגד הפרו-פלסטינים

בריאיון ל"ניו יורק פוסט" מתארת אופיר דיין, בתו של דני דיין, את האיומים שהופנו אליה מצד סטודנטים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. לדבריה, האוניברסיטה לא עושה דבר: "אמרו לי לשים את המספר של ביטחון הציבור במועדפים. צריך לחכות שיכו אותנו כדי שיעשו משהו?"

מוזיאון ואן גוך. צילום: תמי פדרמן ()
אופיר דיין

היא טוענת שסטודנטים פרו-פלסטינים בניו יורק תוקפים אותה ומאיימים על חייה - אבל האוניברסיטה לדבריה לא עושה דבר. אופיר דיין, בתו בת ה-24 של קונסול ישראל בניו יורק דני דיין, טוענת בריאיון ל"ניו יורק פוסט" כי סטודנטים מהארגון SFP ("סטודנטים למען צדק בפלסטין") תקפו אותה ואיימו עליה באוניברסיטת קולומביה, והמכללה לא מגנה עליה. "זה ארגון אלים. אני חוששת לביטחוני האישי", אמרה. 

 

אוניברסיטת קולומביה נחשבת לאחד המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. דיין, הלומדת מדע המדינה, סיפרה כי ההיתקלות הראשונה אירעה בשנה שעברה במכון ללימודי המזרח התיכון, בעת שדיברה בטלפון בעברית. "בחורה שמעה אותי והתחילה לצעוק. 'תפסיקו לרצוח תינוקות מוסלמים. אתם רוצחים'", סיפרה דיין. "ואז היא צרחה - ציונית, צאי מכאן! אחראי על הביטחון שהיה באזור לא עשה דבר".

 

 

באוקטובר 2017 היא וארבעה סטודנטים מארגון SSI (סטודנטים תומכים בישראל), שדיין משמשת כסגנית הנשיא שלו בקולומביה, עזבו אירוע בהשתתפות הדוגמנית טיטי איינאו, בעבר מלכת היופי של ישראל. "ברגע שהם ראו אותנו, הם התחילו לצעוק את הסלוגנים שלהם במיקרופון כדי להפחיד אותנו. היו שם 50 חברי SFP שחסמו את דרכנו". לדבריה, "הם נראו מאוד כועסים וזה היה מאוד מפחיד. אני מאמינה שזה יסלים לאלימות פיזית".

 

בריאיון לעיתון האמריקני היא אמרה שחלה החרפה בפברואר השנה, אז אביה הגיע לנאום בקמפוס. לדברי דיין, עשרות מפגינים מ-SJP הקימו מחסומי דמה כדי להפחיד את הבאים. כאשר היא קיבלה עלון בנוגע לקונסול "פושע המלחמה", היא חשפה שדני דיין הוא אביה. במרץ, אמרה, חברי הארגון קראו לעברה ולעבר אחרים "טרוריסטים", בעת "שבוע תחיית העברית" באוניברסיטה.

 

בעקבות זאת התלוננו דיין ו-SSI נגד הארגון הפרו-פלסטיני, אבל האוניברסיטה דחתה תלונה זו, בין היתר בנימוק שמדובר על מקרה שאירע בסמסטר קודם. "הם פשוט העיפו אותנו. חשבתי שהאוניברסיטה תגן עליי, אבל הם לא עשו כלום כשקראו לי מחבלת", אמרה. "האוניברסיטה עומדת מנגד, בזמן שמתקיפים אותי". בקולומביה אמרו לה שאין הוכחות שמדובר באנטישמיות, אך דיין הגיבה: "אין הבדל בין אנטי-ישראלי לאנטישמי בקולומביה".

ארגון SSI ()
ארגון SSI
         

פרופסור סוזנה גולדברג, סגנית הנשיא בקולומביה, הגיבה בהודעה: "הבטיחות והרווחה של הסטודנטים שלנו חשובים במיוחד. תמיד נעבוד לצד סטודנטים שדואגים בנוגע לבטיחות הפיזית שלהם, נאפשר דיונים בשאלות שבהן הסטודנטים שלנו מחזיקים בדעות מוצקות ונעניק סיוע אישי וקבוצתי".

     

בשבוע שעבר נפגשה דיין עם גולדברג. היא ביקשה הגנה מפני הארגון הפרו-פלסטיני והפצירה שיינקטו נגדו צעדים. לדברי דיין, גולדברג סירבה והמליצה לה לשים את מספר הטלפון של בטיחות הציבור באוניברסיטה במועדפים. בקולומביה לא הגיבו לכך.

 

"היא אמרה שאם הם לא יהיו אלימים, היא לא יכולה לעשות כלום. אנחנו צריכים לחכות עד שיכו אותנו כדי להתקשר? האוניברסיטה יכולה להגן עליי, אבל בוחרת לא לעשות זאת", אמרה דיין. היא הבהירה, עם זאת, כי לא תשנה את דרכיה: "אי אפשר לעשות שינוי אם אתה מתחבא ממה שאתה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים