שתף קטע נבחר

פרקליט הנער שהרכיב את ארי נשר משיב אש: "דוברת המשטרה חסרת רגישות"

נצ"מ מירב לפידות אמרה כי "אם חברו של ארי נשר ז"ל לא היה מרכיב אותו על האופניים - הוא היה היום בחיים". שעות ספורות לאחר מכן הגיב עורך דינו: "ברור שמדובר באשמת הנהג הפוגע; הקטין שבור נפשית ובטראומה עמוקה"

 

 

 

שעות ספורות לאחר שדוברת המשטרה ניצב-משנה מירב לפידות אמרה הבוקר (ה') כי "אם חברו של ארי נשר לא היה מרכיב אותו על האופניים - הוא היה היום בחיים", תוקף פרקליטו של הנער, עו"ד דניאל חקלאי, את לפידות, על רקע הודעת המשטרה אמש שלפיה הנער - שנפצע בתאונה - צפוי להיחקר מחר באזהרה.

 

"חקירת חברו של ארי נשר היא החתירה לאמת", אמרה לפידות בריאיון לגלי צה"ל. "מצפים מאיתנו שרק כי גם הוא נפצע – אנחנו לא נחקור? איך נוכל להביא צדק להוריו של ארי?".

 

דוברת המשטרה הוסיפה: "זה ברור שגם אמו וגם עורך דינו יגיבו ככה. ברור שאין קשר בין זה שהקטין נפצע בתאונה לבין בחינת אחריותו כחלק מאותה תאונה. בואו נשים את הדברים על דיוקם: הרי אם הקייס שלהם היה כל כך חזק - אז הם היו באים ואומרים את דברם בחקירה ובזה היה נגמר העניין.

 

"ברורה להם (להורים) גם חלקו ואחריותו באירוע הזה, ובגלל זה הם עולים למתקפה תקשורתית; אבל זה לא באמת ישנה - כי חקירה צריכה להיעשות. יש פה ילד שנהרג. הילד שלהם הרכיב את ארי ז"ל כשאסור על פי חוק להרכיב. הילד שלה סטה ממסלולו בזמן נהיגה כשהוא לא אמור לסטות ממסלולו בלי סיבה נראית לעין. עדיין לא הוגש כתב אישום ועוד לא קרה כלום". 

 

ארי נשר  (צילום: דוברות מד
ארי נשר ז"ל(צילום: דוברות מד"א)

זרי פרחים על קברו של ארי ז

יצחק אספה בבית משפט השלום (צילום: קובי קואנקס)
יצחק אספה החשוד שדרס וברח(צילום: קובי קואנקס)

עו"ד חקלאי הגיב על הדברים, ואמר כי "מדובר בטעות של משטרת ישראל. קטין שהיה קורבן תאונת פגע וברח הפך להיות חשוד על לא עוול בכפו. צר לנו שדוברת משטרת ישראל אמרה הבוקר בריאיון ברדיו בצורה חסרת רגישות שאילו הקטין לא היה מרכיב את ארי באופניים החשמליים - ארי היה בחיים. מהסרטון וכן מהראיות שפורסמו בתקשורת, ברור שמדובר באשמת נהג הרכב הפוגע. הקטין שבור נפשית, מתאבל על חברו הטוב ביותר, פצוע פיזית ומצוי בטראומה עמוקה. אנחנו מקווים להפריך במהירות את החשד הזה וממשיכים לחשוב על ארי ז"ל ועל משפחתו האצילית".

 

אמש אמרו במשטרה כי הנער ייחקר באזהרה, והדגישו כי על-פי חוק חל איסור להרכיב אדם נוסף על אופניים חשמליים, ובשל כך מייחסים לו  חשד לביצוע עבירת תנועה שגרמה למוות ברשלנות.

 

בתוך כך, שוחרר השבוע למעצר בית הכדורגלן יצחק אספה (19), החשוד שפגע בנשר וברח מהמקום. זאת בעקבות בקשה של המשטרה. בנוסף נדרש השחקן להפקיד ערבות עצמית של 15 אלף שקלים, וכן הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.

 

מירב לפידות בכנס לשכת העיתונות הממשלתית (צילום: הלל מאיר, TPS)
מירב לפידות (צילום: הלל מאיר, TPS)
 

עו"ד דניאל חקלאי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עו"ד דניאל חקלאי(צילום: מוטי קמחי)

אספה, החשוד בהריגה, הפסיק לאחרונה לשתוק בחקירה ומסר גרסה לאחר שהחליף סנגור. עורך דינו החדש הובא לייצגו על ידי קבוצת הכדורגל שלו, מ.ס. אשדוד. חברו של אספה, עומר לקאו המשחק בעירוני קריית שמונה, שוחרר בשבוע שעבר למעצר בית. הוא חשוד שהצטרף לאספה כשברח מהמקום וסייע לו להסתיר את המכונית הפוגעת.

 

על פי החשד, לאחר התאונה נמלטו הנהגים לדרום תל אביב, החביאו את המכונית הפוגעת ומסיבה לא ברורה חזרו לזירה - שם נעצרו. מצלמת רכב שעבר במקום תיעדה את רגע התאונה, ובו נראה כלי הרכב חוצה את הצומת המרומזר, פוגע בעוצמה בנער וגורר אותו על הכביש.

 

בתחילה נקבעו 30 ימי מעצר בית אך פרקליטו של אספה, עו"ד כפיר דב, ביקש לצמצם את ימי מעצר הבית של מרשו וכן לאפשר לכדורגלן להגיע לאימוני הקבוצה. המשטרה הביעה התנגדות לנוכח מסוכנותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות מד"א
ארי נשר ז"ל
צילום: דוברות מד"א
מומלצים