שתף קטע נבחר

פיגוע במפעל המחזור: "המחבל תקף את הדו-קיום"

המפעל בברקן שבו נרצחו גבר ואישה הוא מפעל אלון. "קטפו מהמשפחה שני אחים", אמרה עובדת. מנהל במפעל סיפר כי הכיר את המחבל: "אנחנו בשוק. יהודים ופלסטינים עובדים כאן כתף אל כתף, ניסו להרוס את הדו-קיום"

 

 

 

הוא עבד במקום שבעה חודשים - ואז עלה לקומה השנייה ורצח שניים: המפעל שבו נרצחו גבר ואישה הבוקר (יום א') באזור התעשייה ברקן הוא מפעל המחזור אלון. "קטפו ממשפחת אלון שני אחים. אני בטוחה במאת האחוזים שזה לאומני", אמרה עובדת וסיפרה על שני הנרצחים: "זו ילדה צעירה עם תינוק בן שנה וחצי ובחור עם שלושה ילדים. חברים יקרים. אסון גדול נפל על כל קבוצת אלון. כולנו באבל כבד, בשוק, בהלם". במועצה האזורית שומרון מספרים שמאז הקמת איזור התעשיה לפני 35 שנה לא היה בו פיגוע.

 

ערן קונקודין, מנהל במפעל שבו התרחש הפיגוע: "אנו נמצאים בשעה קשה מאוד. כולנו בשוק. קבוצת אלון בחרה להקים את המפעלים כאן בברקן מתוך אמונה בחזון של שלום, של דו קיום. בפיגוע הרצחני הזה פשוט ניסו להרוס את זה וזה מכה אותנו בתדהמה כי כל עובד כאן במפעל של קבוצת אלון בברקן זהה לכל עובד אחר, יהודים ופלסטינים עובדים כתף אל כתף".

 

 

 

מפעל אלון באזור תעשייה ברקן (צילום: יריב כץ)
מפעל אלון באזור תעשייה ברקן, שבו אירע הפיגוע(צילום: יריב כץ)

מפעל אלון באזור תעשייה ברקן (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)
 

הוא סיפר כי הכיר את המחבל: "מישהו פה תקף את הדו קיום. זו שעה קשה, שעת מבחן". לדבריו, לרוב אין קשר בין העובדים בקומה הראשונה, קומת הייצור, לבין האנשים בקומה השנייה, קומת המשרדים: "בדרך כלל אין שום אינטראקציה כי קומת המשרדים כשמה כן היא, שם מבצעים עבודות משרדיות לעומת מפעל הייצור". הוא ציין כי במפעל מעסיקים אך ורק עובדים עם אישורי עבודה. גם למחבל היה אישור עבודה, שהיה אמור לפוג בחודש הבא.

 

המנהל הלוגיסטי של המפעל בו אירע הפיגוע: "התחושות שלנו קשות. אנחנו אבלים וחפויי ראש. אנחנו מאמינים בחזון של שלום. אנחנו מייצרים דו קיום ושלום אמיתי, פתחנו מפעלים והשקענו מליוני שקלים. לדאבוני יצא אדם שהרס הכל. ליבנו עם המשפחות בשעה קשה זו".

 

תיעוד מחבל אזור תעשייה ברקן ()
המחבל נמלט מהבניין באזור התעשייה ברקן

כוחות הצלה באזור תעשייה ברקן (צילום: יריב כץ)
כוחות צבא ומשטרה בזירת הפיגוע, היום(צילום: יריב כץ)

כוחות הצלה באזור תעשייה ברקן (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

כוחות הצלה באזור תעשייה ברקן (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

עובד בכיר בחברה אמר: "אנחנו בהלם ממה שקרה, זה יום קשה עבורנו. עובד התקשר אליי הבוקר מהמפעל והודיע לי. אי אפשר היה להיכנס לברקן והבנתי שיש פצועה בבילינסון אז נסעתי לבית החולים. כרגע, כמה שעות אחרי האירוע, אי אפשר לדעת האם זה ישפיע וכמה".

 

3,300 פלסטינים עם היתר עבודה

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר כי "אזור התעשיה ברקן הוא מרחב של דו-קיום שעובדים בו מדי יום פלסטינים עם היתר וישראלים. נלמד את אירועי היום ונבחן איך מתקדמים להמשך, אבל הדו-קיום פה הוא חלק מהמשימות של צה"ל לאפשר ביטחון ותחושת ביטחון". הוא ציין כי בברקן מועסקים 3,300 פלסטינים עם היתר עבודה, ומספר דומה של יהודים: "זה מרחב של דן קיום אבל מייצר גם אתגרים כמו זה שראינו הבוקר".

 

כוחות הצלה באזור תעשייה ברקן (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

כוחות הצלה באזור תעשייה ברקן (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

כוחות הצלה באזור תעשייה ברקן (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בעקבות הפיגוע: "אני מזועזע וחש צער רב מהפיגוע הנורא שהתרחש הבוקר באזור התעשייה ברקן. ליבנו עם משפחות ההרוגים, ואנו מתפללים לשלום הפצועה. זו לא הייתה רק התקפה על אנשים חפים מפשע החיים את חיי-היומיום שלהם, זו הייתה גם התקפה על האפשרות של ישראלים ופלסטינים להתקיים יחד, בדרכי שלום.

 

"אני קורא להנהגה הפלסטינית לגנות את הפיגוע הנפשע הזה ולפעול גם בכוחותיהם ללכידת המחבל והמסייעים לו", הסויף הנשיא ריבלין. "תחזקנה ידיהם של אנשי הרפואה אשר הגישו סיוע מהיר ומציל חיים במקום ושל כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הדולקים אחר המחבל ומסייעיו. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהם"

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "מדובר בפיגוע טרור מאוד קשה שבו נרצחו שני ישראלים באכזריות רבה ונפצעה אזרחית. כוחות הביטחון מצויים במרדף אחרי הרוצח ואני בטוח שנמצה את הדין איתו בהקדם. אני רוצה לשלוח בשמי ובשם הממשלה את תנחומינו למשפחות ואת תקוותינו להחלמה מהירה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
הכוחות ליד מפעל אלון
צילום: דובר צה"ל
מומלצים