שתף קטע נבחר

מצוד אל תוך הלילה: נמשכים החיפושים אחר המחבל מברקן

כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בסריקות אחר אשרף נעלאווה, שרצח את קים יחזקאל-לבנגרונד וזיו חג'בי במפעל אלון. אף ארגון לא לקח אחריות. מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מנסים גם לעצור אותו. צה"ל סורק את כפר מגוריו. בעלה של הנרצחת ספד לה: "לא נשכח אותך לעולם". הלווייתו של חג'בי תתקיים היום

 

 

כוחות הביטחון ממשיכים אל תוך הלילה (בין ראשון לשני) את המרדף אחרי המחבל אשרף נעלאווה, שביצע את פיגוע הירי הקטלני במפעל אלון באזור התעשייה ברקן, ובמהלכו רצח את קים יחזקאל-לבנגרונד וזיו חג'בי ופצע עובדת נוספת. צה"ל ושב"כ ממשיכים בסריקות הנרחבות בין השאר בכפר שוויכה שבו הוא מתגוררת. הם מיפו את בית משפחתו, חקרו ועצרו חשודים בסיוע למחבל.

 

נעלאווה תועד על ידי מצלמות האבטחה נמלט מהמפעל עם כלי הנשק. עד כה אף גורם לא נטל אחריות על פיגוע הירי, ולכן מבחינת מערכת הביטחון ההתייחסות לאירוע היא כאל פיגוע של "מחבל בודד". עד כה גם לא זוהתה שום השתייכות ארגונית של המחבל לאחד מארגוני הטרור.

 

מקור במנגנוני הביטחון הפלסטיניים אמר ל-ynet כי "בעקבות הפיגוע מתקיים תיאום ביטחוני (הכולל חילופי מידע) הקשור במצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. המידע שנאסף על ידי המנגנונים בשלב הנוכחי קשור לניסיון להתחקות אחר תנועותיו של המחבל מרגע ההימלטות שלו ועד עכשיו.

 

"המנגנונים הפלסטיניים מנסים גם הם לעצור אותו. ההערכה הגוברת היא שהמחבל יעדיף להסגיר את עצמו לידיהם כדי לחמוק ממוות בעת ניסיון מעצרו או אולי אף מתוך מחשבה שהרשות הפלסטינית תתקשה להסגיר אותו לישראל".  

מיפוי בית המחבל בכפר שוויקה (צילום: דובר צה
מיפוי בית המחבל בכפר שוויקה(צילום: דובר צה"ל)
אשרף נעאלוה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המחבל )
המחבל אשרף נעאלוה(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המחבל )

פיגוע ירי בברקן (צילום: AP)
(צילום: AP)

מיפוי בית המחבל בכפר שוויקה (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)
נעלאווה, שעבד במפעל כחשמלאי, הגיע אתמול בבוקר מעט אחרי השעה 7:30 כפי שעשה מדי יום בשבעת החודשים האחרונים. את כלי הנשק הוא החביא מתחת לבגדיו, וככל הנראה הציג אישור עבודה באחת מהכניסות שסובבות את אזור התעשייה.

 

הוא עלה לתקן תקלה בקומה השנייה, הבחין בכמה עובדים והחליט לשוב על עקבותיו במורד המדרגות כשכלי הנשק שלוף. לפי אחת הגרסאות שנבדקות, המחבל לקח אזיקונים מעובד במחסן המפעל, ואז שב במדרגות לקומה השנייה כדי להוציא אל הפועל את הפיגוע.

 

עם כניסתו המחודשת, פנה המחבל שמאלה בקומה הראשונה ועלה במדרגות לקומה השנייה - קומת המשרדים. בשלב זה, כך נראה, פתח המחבל בריצה לעבר קים שישבה מאחורי שולחן בקצה המסדרון. לפי אחת הגרסאות, הוא כפת אותה באזיקון ואז ירה בה. לפי גרסה אחרת הוא לא כפת אותה לפני הרצח.

 

 

הלווייתה של קים יחזקאל-לבנגרונד בראש העין:

הלוויתה של קים  יחזקאל-לבנגרונד ז
(צילום: יריב כץ)

קברה הטרי של קים ז
(צילום: רענן בן צור)

פיגוע ירי בברקן (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

המונים ליוו אמש למנוחות את יחזקאל-לבנגרונד (28). היא השאירה אחריה פעוט בן שנה ושלושה חודשים, בעל, הורים ואחות. היא עברה לאחרונה עם בעלה ובנם להתגורר בדירה הצמודה להוריה רפי וחווה בראש העין, על מנת להיות קרובים אליהם. לפני כן התגוררו בני הזוג בברקן. קים עבדה כמזכירת המנכ"ל בחברת אלון.

 

בעלה גיא ספד לה: "רוצה להבטיח לך שלא נשכח אותך לעולם. נגדל את קאי שלנו בדיוק כמו שרצית. תמיד תישארי החברה הכי טובה שלי". הלווייתו של חג'בי תתקיים ב-14:00 בצהריים במושב ניר ישראל ליד אשקלון.

 

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, הצהיר אתמול כי הצבא קבע חד-משמעית שמדובר בפיגוע טרור, גם אם היו למחבל מניעים נוספים. לפי מערכת הביטחון, לא הייתה התרעה ממוקדת לפני הפיגוע.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "מדובר בפיגוע טרור מאוד קשה שבו נרצחו שני ישראלים באכזריות רבה ונפצעה אזרחית. כוחות הביטחון מצויים במרדף אחרי הרוצח ואני בטוח שנמצה את הדין איתו בהקדם. אני רוצה לשלוח בשמי ובשם הממשלה את תנחומינו למשפחות ואת תקוותינו להחלמה מהירה".

פורסם לראשונה 07/10/2018 23:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
צה"ל בכפרו של המחבל
צילום: דובר צה"ל
מומלצים