שתף קטע נבחר

הסדר בפרשת ישראל ביתנו: ראש מועצת תמר יודה בהפרת אמונים

פרסום ראשון: דב ליטבינוף, הנאשם שלשם קבלת כספים קואליציוניים שילם עמלה לאיש המפלגה, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות ולפיו יוסר סעיף המרמה. המדינה תבקש 9 חודשי מאסר עם קלון. ליטבינוף מתמודד בבחירות הקרובות

 

דב ליטבינוף (צילום: אלעד מלכה)
דב ליטבינוף(צילום: אלעד מלכה)

פרשת השחיתות בישראל ביתנו וברשויות מקומיות: ראש מועצת תמר, דב ליטבינוף, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות ולפיו הוא יודה בהפרת אמונים ללא סעיף מרמה. הצדדים לא הסכימו על העונש. כך נודע ל-ynet. הפרקליטות תבקש עונש מאסר בפועל של תשעה חודשים עם קלון. ההסדר יובא הבוקר (יום ה') לבית משפט השלום בתל אביב.

 

גזר הדין יינתן אחרי הבחירות המקומיות שיתקיימו בסוף החודש ובהן ליטבינוף מתמודד. אם ייבחר ולאחר מכן יושת עליו קלון - הוא ייאלץ לעזוב מיידית את תפקידו.

 

שיקולי הפרקליטות להגעה להסדר היו נטילת האחריות שלו והודאה במעשים. בין היתר הודה ליטבינוף שבמסגרת גיוס תקציבים לבניית מכון מחקר בים המלח, נמסר לו מאיש קשר שישראל ביתנו תקצה לכך תקציבים, אבל לשם כך יש לשלם עמלה של 25% לאלכס ויזניצ'ר, הקשור למפלגה. לשם כך הוא התבקש על ידי איש הקשר להעביר את התשלום לחברה פרטית.

 

חלק מהתקציב שקיבלה המועצה הועבר באמצעות החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית אלו אותה חברה פרטית. על פי ההסדר, ליטבינוף ידע שהכספים מגיעים מתקציבי מדינה בשליטת ישראל ביתנו, וידע כי העמלה תעבור לויזניצ'ר.

 

לפי הסדר הטיעון, ליטבינוף לא מנע העלאת הצעה לתשלום כספים ללוביסטים שהציגו את עצמם כמי שיש בידם להשפיע על העברת תקציבים או שחרור תקציבים שכבר אושרו למועצה ולרשות הניקוז, על אף ששיער שכספים אלה יגיעו לעובדי ציבור.

עו
עו"ד דפנה וינברג
 

עו"ד דפנה וינברג, המייצגת את ליטיבינוף, מסרה בשמו: "עכשיו הובהר רשמית גם לכל המקטרגים והמשמיצים, כי להבדיל מההאשמות כנגד ראשי רשויות מקומיות בעניינים שנוגעים לטובתם האישית במעשי שוחד ומרמה, חטאו שלו היה בדאגה למועצה ולתושביה, ולא לעניין אישי כלשהו. משעה שהפרקליטות הבינה וקיבלה שהחשדות שיוחסו לו מלכתחילה אינם נכונים, מצא ליטבינוף לנכון לקחת אחריות ולחתום על הסדר טיעון, טרם הבחירות הקרובות לראשות המועצה, על מנת לפזר את עננת החשדות ועל מנת שבפני ציבור הבוחרים תהיה תמונה עובדתית ומשפטית ברורה בהגיעו לקלפי.

 

"ראש המועצה הבהיר כי התשלום ללוביסט בגין התקציב למכון המחקר הוא טעות שבוצעה בתום לב, מתוך הבנה שהדבר מותר ומקובל ובהתאם להסכם גלוי ורשמי שנבחן ואושר טרם חתימתו על ידי היועצים המשפטיים של המועצה. בכל הנוגע ברשות הניקוז, הוא שדחה ומנע את ההצעה לתשלום עמלה בגין הקצאת התקציב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד מלכה
דב ליטבינוף
צילום: אלעד מלכה
מומלצים