שתף קטע נבחר

טראמפ: סעודיה תיענש בחומרה אם יתברר שהעיתונאי נרצח בקונסוליה

בראיון לרשת CBS אמר הנשיא האמריקני כי ייתכן שמנהיגי סעודיה הם שעומדים מאחורי היעלמותו של העיתונאי. במקביל, פרסם עיתון טורקי כי העיתונאי ג'מאל חשוקג'י תיעד את ביקורו בקונסוליה באיסטנבול באמצעות שעון חכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שבת) בריאיון לתוכנית 60 דקות של רשת CBS כי ייתכן שמנהיגי סעודיה הם שעומדים מאחורי היעלמותו של העיתונאי. טראמפ הזהיר כי צפויים עונשים חמורים לסעודיה אם יתברר כי הוא נרצח בקונסוליה באיסטנבול.

 

 

עם זאת, הוסיף נשיא ארצות הברית כי הוא לא רוצה לפגוע במספר מקומות העבודה בארצו על ידי הפסקת מכירת הציוד הצבאי לסעודיה.

 

 

מוקדם יותר היום דיווח העיתון הטורקי "דיילי סבאח" כי העיתונאי חשוקג'י הקליט את ביקורו בקונסוליה באיסטנבול שאחריו נעלמו עקבותיו. לפי הדיווח בעיתון שנחשב מקורב לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, "חקירתו של חשוקג'י, העינויים שעבר וגם הרצח שלו תועדו בשעון האפל שלו". בעיתון דווח כי "גורמי מודיעין אמינים" סבורים שחשוקג'י, מבקר חריף של המשטר בארצו, הפעיל את ההקלטה בשעון במכוון לפני שנכנס לקונסוליה. סוכני מודיעין סעודים הבינו רק אחרי מותו שהוא הקליט את הנעשה בקונסוליה והשתמשו בטביעת אצבע שלו כדי לפתוח את המכשיר ולמחוק חלק מהקבצים. ההקלטות נמצאו מאוחר יותר על ידי החוקרים הטורקים בטלפון הנייד שלו".

 

תמונה מחולקת ג'מאל חשוגי ודונלד טראמפ (צילום: EPA, AFP)
ג'מאל חשוקג'י והנשיא טראמפ(צילום: EPA, AFP)

 

ביום רביעי סיפר טראמפ שהוא שוחח עם הגורמים הסעודים "הבכירים ביותר" בנוגע לגורלו של העיתונאי הנעדר. "אני מקווה שהוא לא מת". שלושה בכירים בממשל טראמפ שוחחו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ודרשו הבהרות בנוגע למצבו של חשוקג'י: מזכיר המדינה מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון וחתנו של טראמפ ג'ארד קושנר (יועץ בכיר בממשל).

ג'מאל חשוקג'י סעודיה טורקיה ארה

טראמפ אמר ביום רביעי שהוא "דורש תשובות" מסעודיה - בעלת ברית חשובה של ארה"ב - ורוצה "לרדת לשורש העניין ולדעת מה קרה שם. אף אחד לא יודע מה קרה שם". הנשיא הוסיף שהוא רוצה להזמין לבית הלבן את ארוסתו של חשוקג'י, שחיכתה לו ב-2 באוקטובר מחוץ לקונסוליה באיסטנבול והודיעה לרשויות שהוא נעדר. חשוקג'י נחשב למבקר חריף של השלטון בריאד. הוא עבר לגור בארה"ב מחשש לביטחונו. הוא הגיע לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי לקחת מסמכי גירושים.

 

סעודיה מכחישה את הערכת המשטרה בטורקיה שהיא שלחה צוות של 15 גברים לחסל את העיתונאי הסעודי באיסטנבול. השבוע פרסמה התקשורת הטורקית תיעוד של אותה חבורה מגיעה לטורקיה. לפי המשטרה הם הגיעו בשני מטוסים שכורים ועזבו את איסטנבול בערב ה-2 באוקטובר. הגורמים הביטחוניים הטורקים טענו שג'מאל נרצח בקונסוליה בהוראת השלטון בריאד ושגופתו בותרה. "זה כמו 'ספרות זולה'", אמר הגורם. עדיין לא ברור איך ממשלת טורקיה קבעה שג'מאל נרצח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA, AFP
ג'מאל חשוקג'י והנשיא טראמפ
צילום: EPA, AFP
מומלצים