שתף קטע נבחר

הרוגים פלסטינים בעזה, פרשת העיתונאי הסעודי מסתעפת. סיכום השבת

טראמפ הזהיר מפני "עונשים חמורים" אם יתברר שהעיתונאי חשוקג'י נרצח בקונסוליה באיסטנבול; אמש: 20 מחבלים פרצו את הגדר, 3 חוסלו. ליברמן עצר את הזרמת הדלק לעזה - ומאיים על חמאס; ההוריקן בפלורידה: מניין ההרוגים מטפס, כ-2,100 נעדרים; שני הרוגים בתאונת דרכים ליד דימונה. חדשות סוף השבוע

פרשת העיתונאי הסעודי נמשכת - ומסתעפת: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שבת) בריאיון לתוכנית 60 דקות של רשת CBS כי ייתכן שמנהיגי סעודיה הם שעומדים מאחורי היעלמותו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. טראמפ הזהיר כי צפויים עונשים חמורים לסעודיה אם יתברר כי הוא נרצח בקונסוליה באיסטנבול. עם זאת, הוסיף נשיא ארצות הברית כי הוא לא רוצה לפגוע במספר מקומות העבודה בארצו על ידי הפסקת מכירת הציוד הצבאי לסעודיה.

 

מוקדם יותר היום דיווח העיתון הטורקי "דיילי סבאח" כי העיתונאי חשוקג'י הקליט את ביקורו בקונסוליה באיסטנבול שאחריו נעלמו עקבותיו. לפי הדיווח בעיתון שנחשב מקורב לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, "חקירתו של חשוקג'י, העינויים שעבר וגם הרצח שלו תועדו בשעון החכם של Apple שלו".

 

בעיתון דווח כי "גורמי מודיעין אמינים" סבורים שחשוקג'י, מבקר חריף של המשטר בארצו, הפעיל את ההקלטה בשעון במכוון לפני שנכנס לקונסוליה. סוכני מודיעין סעודים הבינו רק אחרי מותו שהוא הקליט את הנעשה בקונסוליה והשתמשו בטביעת אצבע שלו כדי לפתוח את המכשיר ולמחוק חלק מהקבצים. ההקלטות נמצאו מאוחר יותר על ידי החוקרים הטורקים בטלפון הנייד שלו".

 

20 מחבלים פרצו את הגדר, 7 נהרגו. ליברמן מאיים על חמאס

לפחות שבעה פלסטינים נהרגו אתמול (יום ו') בהתפרעויות בגבול עזה, כמה מהם בתקרית חריגה שהובילה את שר הביטחון אביגדור ליברמן להורות על עצירת מעבר הדלקים לרצועת עזה. היום אחר הצהריים שיגר ליברמן איום נוסף לחמאס - ואמר כי "אם האלימות ברצועת עזה לא תיפסק - כולל הפרחת בלוני התבערה והעברת הצמיגים - נעצור את הזרמת הדלק". בסך הכול, השתתפו בהתפרעויות במוקדים השונים ליד הגבול כ-15 אלף פלסטינים.

 

אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)
מסר מאיים לחמאס. ליברמן(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

בצה"ל אמרו כי מתחקור בשטח של התקרית במרכז הרצועה עולה כי מחבלים הניחו מטען על גדר הביטחון. המטען התפוצץ בחלקו ומהפיצוץ נפער חור בגדר דרכו נכנסו כ-20 מחבלים שזוהו מיידית על-ידי כוח צה"ל שביצע לעברם ירי הרחקה.

 

רוב המחבלים חזרו על עקבותיהם לעומק הרצועה, אך שלושה מהם המשיכו להתקרב לעמדה צבאית ובתגובה הכוח ירה לעברם. המחבלים נהרגו. בירי השתתפו גם צלפים מיחידה מובחרת, הנמצאים עשרות מטרים מהגדר, מול מחנה הפליטים אל בורייג'. הפלסטינים לקחו את הגופות ונמלטו איתם. איש מחיילי צה"ל לא נפגע.

 

בעקבות האירועים בגבול עזה, הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לעצור לאלתר את הזרמת הדלקים לרצועת עזה. בהודעה נאמר כי "בשעות הבוקר עברו ארבע מיכליות סולר מישראל לרצועה. לאחר מכן החלו התפרעויות קשות שכללו השלכת מטענים, הפרחת בלוני תבערה ואף ניסיון חמור לפרוץ את הגבול ולפגוע בחיילי צה"ל. ישראל לא תסבול מצב שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מכליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל".

 

שוב: בלוני תבערה אותרו בירושלים

בלוני תבערה אותרו הבוקר (שבת) בשכונת עין כרם בירושלים. מהמשטרה נמסר כי האזרח שאיתר את הבלונים אסף אותם ונסע מהמקום, ובמהלך נסיעתו הבחין בניידת משטרה ומסר את הבלונים לשוטרים. מדובר בפעם השנייה שבלוני תבערה אותרו בבירה תוך שבוע.

 

בלון התבערה שאותר (צילום: דוברות המשטרה)
בלון התבערה שאותר בירושלים(צילום: דוברות המשטרה)

חבלני משטרה אספו את הבלונים ופתחו בסריקות באזור. מהמשטרה נמסר עוד כי "יש לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו – אין לגעת או להתקרב לעפיפונים ובלונים, אשר עלולים להכיל בקרבם חומר נפץ ו/או חומרי בערה שעלולים לסכן את שלום וביטחון הציבור. בכל איתור של חפץ חשוד יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל ולהותיר את הטיפול בחפץ החשוד לשוטרי וחבלני משטרת ישראל".

 

ההוריקן בפלורידה: מניין ההרוגים מטפס, כ-2,100 נעדרים

כוחות החילוץ וההצלה במדינת פלורידה איתרו הבוקר (שבת) גופה ראשונה בהריסות העיירה מקסיקו ביץ', שנחרבה כמעט לחלוטין עקב סופת ההוריקן "מייקל". בתוך כך, מניין ההרוגים מהסופה בדרום-מזרח ארצות הברית עלה ל-18, וצפוי לעלות עוד בהמשך. בפלורידה נהרגו תשעה בני אדם, בנוסף לחמישה שנהרגו בווירג'יניה, שלושה בצפון קרוליינה ואחד בג'ורג'יה.

 

 

נזקים אחרי סופת ההוריקן מייקל בפלורידה (צילום: AP)
נזקי "מייקל"(צילום: AP)

מת'יו מרצ'טי, ממייסדי ארגון החילוץ וההצלה "CrowdSource Rescue", אמר כי מתנדבי הארגון פועלים לאיתורם של כ-2,100 בני אדם שדווחו כנעדרים בפלורידה. לדברי ברוק לונג מהסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA), עיקר המאמץ מתמקד בעיירות חוף שתושביהן סירבו להתפנות כגון מקסיקו ביץ', פורט סנט ג'ו ופנמה סיטי.

  

 

שני הרוגים בתאונת דרכים ליד דימונה, גבר טבע למוות בנתניה

שני בני אדם - גבר כבן 60 וצעיר כבן 20 - נהרגו בצהריים (שבת) בתאונה בכביש 25 סמוך לצומת דימונה לכיון המחצבה. בתאונה היו מעורבים שלושה כלי רכב, אחד מהם סטה לצד הכביש והתהפך. מחקירה ראשונית של בוחני תנועה עולה כי אחד מהנגים סטה מנתיבו וגרם לתאונה הקטלנית.

זירת תאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת תאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

 

ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לצעיר כבן 20 שנפצע קשה, פצוע בינוני ושני פצועים קל. 

 

כוחות הצלה ב חוף סירונית (צילום: יאיר שגיא)
כוחות ההצלה בחוף סירונית בנתניה(צילום: יאיר שגיא)

שעות ספורות קודם לכן טבע גבר בשנות ה-70 לחייו בחוף סירונית בנתניה. מותו נקבע בתום פעולות החייאה. 

 

צו איסור פרסום על חקירת מות פלסטינית: "אבן נזרקה לעבר הרכב"

בית משפט השלום בירושלים הוציא היום (שבת), לבקשת המשטרה,  צו איסור פרסום על חקירת האירוע שבו נהרגה פלסטינית, תושבת הכפר בידיא שבשומרון. לטענת הפלסטינים, עאישה ראבי בת ה-47 נהרגה לאחר שמתנחלים יידו אבנים לעבר רכבה ליד צומת תפוח.

 

אעישה ראבי ויעקוב מוחמד ראבי ()
אעישה ראבי ויעקוב מוחמד ראבי

בכפר בידיא קיבלו בכעס את ההודעה על מותה של ראבי, שהייתה בעת האירוע ברכב יחד עם בעלה ובתם בת ה-9. הבעל, יעקוב מוחמד ראבי, נסע לאסוף את אשתו לאחר שהשתתף בחתונה של קרובי משפחתה בחברון. "בדרך חזרה וכשהגענו קרוב למחסום נזרקה אבן גדולה לעבר הרכב, והיא פגעה בראשה של אשתי", סיפר לקרובי משפחתו שדיברו עם ynet. "ישר המשכתי בנסיעה כשהיא מלאה בדם. הילדה בכתה וצעקה בגלל מה שראתה".

 

הבעל הוסיף :"הייתי במצב קשה מאוד. אחרי הפגיעה המשכתי לבית חולים. כל הדרך ביקשתי מאשתי שתענה לי וגם ניסיתי להרגיע את הילדה, שלא הפסיקה לבכות".

 

מלניה, את אוהבת את בעלך? "כן, הכול בסדר"

בקטע מראיון לרשת ABC שפורסם אתמול אמרה מלניה טראמפ שהיא אוהבת את בעלה, הנשיא דונלד טראמפ, ושיש לה "דברים הרבה יותר חשובים לחשוב עליהם" מאשר ההאשמות שהוא בגד בה עם כוכבת פורנו, שפנפנת פלייבוי או כל אחת אחרת. צפו בקטע מהראיון.

 

 

 

במהלך הראיון נשאלה מלניה אם היא אוהבת את בעלה וענתה: "כן, הכול בסדר אצלנו, כן". לדבריה, אנשים מפיצים שמועות על נישואיה: "אני יודעת שאנשים אוהבים להעלות ספקולציות ושהתקשורת אוהבת להטיל דופי בנישואים שלנו ולהפיץ שמועות. אני מבינה ששמועות מוכרות עיתונים ומגזינים. לצערי, אנחנו חיים בעולם כזה היום".  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA, AFP
טראמפ וג'מאל חשוקג'י
צילום: EPA, AFP
מומלצים