שתף קטע נבחר

כפיר, שירה וגאיה נהרגו בתאונה הקטלנית ליד ים המלח

הותרו לפרסום שמות שלושת בני משפחת אביטן מקצרין שנהרגו בתאונה שבמהלכה אוטובוס פגע ברכב שבו נסעו בכביש 90. אחד הנוסעים: "האוטובוס התנדנד - ואז שמענו חבטה". מועדי הלוויותיהם טרם פורסמו

זירת התאונה (באדיבות משה מזרחי)
(באדיבות משה מזרחי)

אחר הצהריים (יום ה') הותר לפרסם כי כפיר, שירה וגאיה אביטן הם שלושת בני המשפחה שנהרגו היום (ה') בתאונת הדרכים הקשה בכביש 90. כפיר ושירה, בני 28 מקצרין, ובתם התינוקת נהרגו לאחר שהאוטובוס פגע ברכב שבו נסעו, רנו קנגו צבאי, באזור ים המלח. טרם פורסמו מועדי הלוויותיהם.

 

שירה היא הבת הצעירה במשפחה בת שישה אחים. בני הזוג היו בדרכם לבקר את אחותה המתגוררת באילת. "חופשה ראשונה אחרי הרבה זמן של תכנון", ציין דימה אפרצב, ראש מועצת קצרין ומכר של המשפחה.

 

האוטובוס של "אגד היסעים", שעליו 50 נוסעים, יצא מדימונה לכיוון מלונות ים המלח. כשלושה קילומטרים לאחר צומת נאות הכיכר הנהג דיווח כי שמע פיצוץ בגלגל. הוא התנגש ברכב שבו היו הגבר, האישה ובתם התינוקת. שוטרי מרחב נגב שהגיעו לזירה יבדקו את דברי הנהג שסיפר על כשל במערכת ההיגוי ועל פיצוץ ששמע. במשטרה ממשיכים לחקור את התאונה הקטלנית. בתאונה נפצעו גם 14 בני אדם, שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

 

 

זירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת התאונה (צילום: דן בונבידה)
(צילום: דן בונבידה)

מקום התאונה ()

אחד הנוסעים: "האוטובוס התנדנד - ואז שמענו חבטה"

דן בונבידה, מנוסעי האוטובוס שהסיע עובדי מלונות בים המלח, סיפר כי "האוטובוס התחיל להתנדנד מצד לצד, ואז שמענו חבטה. מכה. הנהג התקשר ואמר 'עשיתי תאונה'".

 

הוא שחזר את האירוע ואמר כי לאחר תנודות רבות שהורגשו באוטובוס, הרגישו הנוסעים את פגיעת האוטובוס ברכב שבו הייתה המשפחה. "האוטובוס התחיל לזוז מצד לצד, ואני לא ראיתי איפה אנחנו בכביש. אמרתי שעוד שנייה, לפי התזוזות האלו, אנחנו עפים לקיבינימט. הרגשנו פתאום איזו חבטה כזו והאוטובוס נעצר. חשבנו שנתקענו, הייתה סוג של בהלה בהתחלה. רצינו לשבור את האוטובוס עם הפטישים האדומים שיש באוטובוס.

 

"היו קצת הלם ולחץ. התמונות שנראו אחר כך היו נורא מורכבות. רציתי יחד עם עוד כמה נוספים לרדת לסייע לרכב הפגוע - אבל המשטרה סירבה. רצינו לראות אם אפשר לחלץ מישהו מהרכב, אבל הם לא ממש רצו שנעשה את זה עד הגעת צוותי הרפואה", סיפר. בונבידה הוסיף כי נהג האוטובוס "אמר שהוא התקשר למישהו ושהוא עשה תאונת דרכים והיה מאוד מאוד בהלם, לחוץ".

 

מדוברות מד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים הוזעקו למקום בעקבות דיווח שהתקבל ב-11:03. כוח רפואה של צה"ל סייע לחובשי מד"א לטפל בנפגעים. הצוותים נאלצו לקבוע במקום את מותה של אישה וגבר בשנות ה-20 לחייהם. לאחר ביצוע פעולות ההחייאה נקבע גם מותה של התינוקת. 

 

חובש רפואת חירום במד"א מאור לאב סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע. ראינו אוטובוס עומד בצד הדרך כשהנוסעים עומדים לצידו. בסמוך, בתעלה בצד הדרך ראינו רכב פרטי הפוך מרוסק ומעוך לחלוטין. הגבר והאישה היו ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם". הוא מסר עוד כי התינוקת הועברה לניידת טיפול נמרץ, ולאחר מאמצי החייאה נאלצו הצוותים לקבוע את מותה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת התאונה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים