שתף קטע נבחר

טראמפ, קבאנו והפלות: הנשים יכריעו את הבחירות

בבחירות אמצע הכהונה שייערכו בעוד כשבועיים יהיה לנשים תפקיד מרכזי. בעוד שמצביעים רבים מתנערים מהמפלגה הרפובליקנית, רוב נשותיה נשארות נאמנות לה: "לטראמפ יש יכולת לגרום לדברים לקרות וליצור שינוי"

בנובמבר 2016 התעוררו אזרחי ארצות הברית למציאות מפתיעה: דונלד טראמפ נבחר לנשיא. נתון שבלט במיוחד באותה מערכת בחירות היה מפתיע לא פחות - למרות ההערות הסקסיסטיות והשערוריות שבהן היה מעורב טראמפ, יותר ממחצית מהנשים הלבנות הצביעו עבורו.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ארה"ב בוחרת 2018 – סיקור נרחב:

היתרון הדמוקרטי מצטמצם, שיא פופולריות לטראמפ

אזהרה לאמריקנים: לקונגרס לא מצביעים בפייסבוק

הסרסור שרץ בבחירות מת בבית הבושת

נזק או תועלת? אובמה מתגייס לעזור

 

נשיא ארה
"ההחלטות שהוא מקבל הן הטובות ביותר לנשים". טראמפ בעצרת בחירות(צילום: AFP)

גם בבחירות אמצע הכהונה שייערכו ב-6 בנובמבר לנשים יהיה תפקיד מרכזי. אף שמצביעים רבים העידו על כוונתם להתנער מהמפלגה הרפובליקנית אחרי שהזדעזעו מהתבטאויות שונות של טראמפ ונפגעו ממינויו של השופט ברט קבאנו לבית המשפט העליון, רוב הנשים הרפובליקניות נותרות נאמנות ל"מפלגה הישנה והגדולה".

 

סוכנות הידיעות הצרפתית שוחחה עם שלוש נשים רפובליקניות ואחת שעדיין מתלבטת. כולן מתכננות להצביע במינסוטה, הנחשבת מדינה קריטית לשמירה על הרוב הרפובליקני בקונגרס, ובה ביקר טראמפ פעמיים בחצי שנה האחרונה.

 

לאה ג'ייקובסון, בת 37 מהעיירה הקטנה קרוסבי, מצפה לילדה השביעי. באחד מערבי אוקטובר הקרירים היא ארגנה מפגש לתומכיו של פיט סטאובר, המועמד הרפובליקני לבית הנבחרים. לסטאובר סיכוי טוב לזכות במעוז הדמוקרטי הזה, שבצפון מינסוטה.

בחירות אמצע הכהונה ב ארה
"עמדתי בתא ההצבעה ולא יכולתי לסמן 'טראמפ'". לאה ג'ייקובסון(צילום: AFP)

ג'ייקובסון הצביעה בעבר גם למפלגה הדמוקרטית וגם לרפובליקנית. נושא ההפלות תמיד היה מרכזי בשיקולים שלה. היא מנהלת ארגון אקטיביסטי, "הכוכב המנחה", שמטרתו למנוע הפלות ו"מספק תמיכה באמצעים טבעיים לתכנון המשפחה".

 

לדברי ג'ייקובסון, הבחירות ב-2016 היו "החוויה הגרועה ביותר שהייתה לי בתא ההצבעה. אני זוכרת שעמדתי שם ולא יכולתי לסמן 'טראמפ', פשוט לא חיבבתי אותו, לא האמנתי שהוא מכבד נשים. הוא שינה את דעתו בנושא ההפלות פעמים רבות כל כך".

 

בסופו של דבר היא בחרה בטראמפ. "ידעתי שיהיה מינוי חדש לבית המשפט העליון, האמנתי לו כשהוא אמר שהוא יציע מועמד 'תומך-בחיים' לבית המשפט העליון. אז הייתי מסוגלת לעשות את זה, התפללתי ואמרתי: 'אלוהים, אני מקווה שזו לא הייתה הטעות הגדולה ביותר אי פעם'", היא אמרה.

בחירות 2018 - המבחן של טראמפ ()

ג'ייקובסון סיפרה ש"עד כה, אני מרוצה מהמדיניות שלו בנושא. לא הייתי אומרת שהוא מישהו שאני מעריצה, אבל אני חושבת שההחלטות שהוא מקבל הן הטובות ביותר לבריאותן של הנשים".

 

אלישה ג'ונסון, מנהלת באיגוד של חברות אשראי בת 52, העידה כי היא "אישה משכילה שמרוצה מהדברים שאני רואה עד עכשיו". על פי סקרים רבים, נשים הדומות לה אינן תומכות עוד בנשיא טראמפ. "מבחינה כלכלית, אני מאוד מרוצה", היא אמרה וציינה את רפורמות המס של טראמפ.

בחירות אמצע הכהונה ב ארה
"מרוצה ממה שאני רואה עד עכשיו". אלישה ג'ונסון(צילום: AFP)

ג'ונסון מתגוררת בפרבר של סנט פול, מעוז רפובליקני שעשוי לעבור לידי הדמוקרטים בבחירות בחודש הבא. "לגבי הנשיא טראמפ, הוא לא אומר את הדברים כמו שאני הייתי אומרת, וזה חבל, אבל אני לא הנשיאה", היא הוסיפה. "מה שחשוב לי זה היכולת שלו לגרום לדברים לקרות וליצור שינוי".

 

ג'ניפר היילי, בת 37, הגיעה לעצרת בחירות של טראמפ בעיר הולדתה רוצ'סטר. בנה בן השמונה צעד לפניה בביישנות, חובש כובע עם הכיתוב "טראמפ". "זו העצרת הראשונה שלנו. כל המשפחה, כולנו תומכים בטראמפ, במיוחד הגבר הקטן שלי כאן", אמרה היילי, אמא לארבעה. את העצרת היא תיארה כ"הזדמנות של פעם בחיים לשמוע אותו מדבר".

בחירות אמצע הכהונה ב ארה
"תמיד היינו יותר ליברלים, אבל טראמפ השפיע עלינו יותר". ג'ניפר היילי(צילום: AFP)

בחירות אמצע הכהונה ב ארה
"עדיין בוחנת מועמדים". מלורי סברסון(צילום: AFP)

היילי סיפרה שהיא נטתה יותר לכיוון המועמד הדמוקרטי בבחירות אמצע הכהונה. "תמיד היינו יותר ליברלים, אבל טראמפ השפיע עלינו יותר, הרבה מהאמונות והערכים שלו דומים לשלנו", היא אמרה, והדגישה את תמיכתו בהגנה על הזכות לשאת נשק ואת הסנקציות שלו על הגירה בלתי חוקית כגורמים מרכזיים לתמיכה בו.

 

מלורי סברסון, בת 34, עדיין מתלבטת. היא הגיעה עם חמשת ילדיה לבר קטן בקרוסבי לשמוע את המועמד הרפובליקני סטאובר מדבר, כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת בבחירות בחודש הבא. סברסון, מנהלת משרד עורכי דין, סירבה לומר כיצד הצביעה ב-2016.

 

"אני עדיין בוחנת מועמדים, אבל אני נוטה יותר לכיוון הערכים שלו", היא אמרה על סטאובר. "אני מחפשת מישהו שהקים משפחה כמוני, שעבד קשה כל החיים כמו שאנחנו ניסינו, מישהו שאולי יבין את הקשיים ואת האתגרים של חיי משפחה וינסה לשפר את המצב עבור האמריקנים העובדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
יותר ממחצית מהנשים הלבנות בחרו בטראמפ ב-2016
צילום: EPA
מומלצים