שתף קטע נבחר

מוסלמים גייסו 111 אלף דולר ליהודי פיטסבורג

קמפיין מימון-ההמונים שבו פתחו שני ארגונים איסלאמיים אמריקניים בעקבות הטבח בבית הכנסת צובר תאוצה: "נגיב על הרשע בעשיית טוב, כפי שהורה מוחמד". סגן הנשיא מייק פנס: "לסגנון של טראמפ אין קשר למעשי האלימות"

הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, פשע השנאה הקשה ביותר נגד יהודים בתולדות ארה"ב, הצליח ביומיים האחרונים לייצר גם רגעים של תקווה. כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי ארגונים מוסלמיים פתחו בקמפיין מימון המונים שמטרתו לגייס כספים לקורבנות הטבח בבית הכנסת ולמשפחותיהם. לפי שעה, גויסו כבר 111 אלף דולר.

 

הטבח בפיטסבורג – עדכונים אחרונים:

בנרצחים – אחים מוגבלים שגרו יחד: "היו בלתי נפרדים"

קשיש בן 90 ברח מהיורה: "הרמתי מבט וראיתי גופות"

דניאל נרצח בטבח: "רק עכשיו נולד לו נכד"

79 דקות של טבח: מסע הירי, דקה אחר דקה

 

מניחים פרחים מחוץ לבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג פנסילבניה (צילום: EPA)
"המוסלמים מושיטים יד, גם למי שאיבדו את יקיריהם". מנחמים בפיטסבורג(צילום: EPA)
פיטסבורג טבח בית כנסת יהודים קמפיין תרומות של מוסלמים ()
מוסלמים מאוחדים למען בית הכנסת בפיטסבורג. מתוך ברויקט הגיוס
 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הארגונים האמריקניים-מוסלמיים Celebrate Mercy ו-MPower Change, הפועלים שלא למטרות רווח, הם שיזמו את הקמפיין תחת הכותרת "מוסלמים מאוחדים למען בית הכנסת בפיטסבורג", ולמאמצם שותף המרכז האיסלאמי בפיטסבורג.

 

מטרת המבצע הייתה לסייע לממן את הוצאות ההלוויות והטיפולים הרפואיים. המטרה הראשונית הייתה לאסוף 25 אלף דולר, אבל בעקבות ההצלחה נקבע יעד חדש – 75 אלף דולר ואחר כך הועלה הרף ל-125 אלף דולר.

טקס זיכרון להרוגי פיגוע בית כנסת ב פיטסבורג פנסילבניה ארה
(צילום: רויטרס)

הנרצחים ()

בעמוד שבו הוכרז מבצע המימון נכתב: "אנו מבקשים להגיב על הרשע בעשיית טוב, כפי שאמונתנו מנחה אותנו, ולהעביר במעשה הזה מסר חזק של חמלה. נביאנו מוחמד עליו השלום אמר: 'גלו חמלה ליושבי הארץ, וההוא היושב במרומים יגלה חמלה כלפיכם'".

 

בעמוד הגיוס נכתב עוד: "הקהילה המוסלמית-אמריקנית מושיטה את ידה לעזרת הקורבנות של הטבח, בין שמדובר בנפגעים ובין שמדובר במשפחות היהודיות שאיבדו את יקיריהן".

מניחים פרחים מחוץ לבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג פנסילבניה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

כיכר ציון עצרת זיכרון הזדהות קהילת יהודי תפוצות טבח ירי בית כנסת פיטסבורג ארה
(צילום: התנועה הירושלמית)

כיכר ציון עצרת זיכרון הזדהות קהילת יהודי תפוצות טבח ירי בית כנסת פיטסבורג ארה
(צילום: אליעזר סמט)

אתמול דחה סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בתוקף את האפשרות שיש קשר כלשהו בין סגנון הדיבור הבוטה של הנשיא דונלד טראמפ למעשי האלימות האחרונים בארה"ב, ובראשם שליחת חבילות הנפץ לבכירים במחנה הדמוקרטי ולמתנגדי הנשיא והטבח בבית הכנסת ביום שבת.

 

"לכל אחד יש סגנון משלו, ובכנות, אנשים משני צדי המפה הפוליטית משתמשים בשפה בוטה כשהם מדברים על חילוקי הדעות הפוליטיים בינינו", אמר פנס ל-NBC News, "אבל אני לא חושב שאפשר לקשור את זה למעשי אלימות או לאיומים באלימות". באירוע בחירות בלאס וגאס קרא פנס לאחדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוסלמים למען בית הכנסת. מבצע הגיוס
מומלצים