שתף קטע נבחר

הממשלה אישרה: עובד במעון רה"מ ישפץ את ביתו הפרטי של נתניהו

בשקט בשקט, הממשלה אישרה החלטה המאפשרת לנתניהו להעסיק את אחד מעובדי התפעול המועסקים במשרת אמון במעונו הרשמי בירושלים לשפץ את ביתו הפרטי בקיסריה בזמן שהמשפחה תתגורר שם באופן זמני. ההחלטה אושרה גם על-ידי היועצים המשפטיים והנציב החדש הרשקוביץ

הממשלה אישרה היום החלטה (רביעי) הקובעת כי אחד מעובדי התחזוקה של המעון הרשמי של רה"מ המועסק במשרת אמון יהיה רשאי לבצע עבודות תחזוקה גם במעונו הפרטי של בנימין נתניהו בקיסריה. החלטת הממשלה התקבלה בנוהל "מעטפה", המועבר לשרים באמצעות המייל, ואם אין לכך התנגדויות תוך שבוע ההחלטה מקבלת תוקף של החלטת ממשלה לכל דבר.

 

בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמן )
בנימין נתניהו(צילום: אמיל סלמן )

על פי ההחלטה, אחד מיועצי התפעול במעונו הרשמי של רה"מ המועסק ללא צורך במכרז, יוכל לבצע גם עבודות תחזוקה בביתו של נתניהו בקיסריה. ההחלטה אושרה על-ידי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית פרגו-ברנע, ואושרה לפני כשבועיים על-ידי ועדת השירות בנציבות שירות המדינה, שבראשה עומד הנציב החדש פרופסור דניאל הרשקוביץ שמונה באופן אישי על-ידי נתניהו. בוועדה חברה גם רואת החשבון איריס שטרק, שהייתה חברה בוועדה המייעצת למינוי בכירים, והתפטרה בעקבות העתירה לבג"צ בשל קרבתה לנתניהו.

 

המעון הפרטי בקיסריה. המשפחה תתגורר בו במהלך השיפוץ (שאול גולן,  "ידיעות אחרונות"   ) (שאול גולן,
המעון הפרטי בקיסריה. המשפחה תתגורר בו במהלך השיפוץ(שאול גולן, "ידיעות אחרונות" )

הממשלה אישרה בעבר, בהתאם להצעת ועדת שירות המדינה, להעניק פטור ממכרז ל-4 משרות במעון רה"מ הרשמי: יועץ תפעול, שני עוזרי תפעול ועובד מטבח. המשרות שלהם פטורות ממכרז. על פי בקשת משרד רה"מ, אחת ממשרות התפעול במעון הרשמי תהיה רשאית לבצע עבודות תחזוקה במעונו הפרטי של נתניהו. בהצעת ההחלטה נכתב כי מדובר בעבודות תחזוקה שמשרד רה"מ אחראי לביצוען בהתאם לנוהל ההשתתפות בהוצאותיו של ראש ממשלה מכהן. על פי הנוהל, אוצר המדינה ישתתף בשיפוצים ובתיקונים שיבוצעו לשם השמירה על הקיים, וכי לא ישולמו הוצאות שיש בהן השבחה של המעון הפרטי. ועדת שירות המדינה אישרה ב-14 באוקטובר את בקשת המשרד. מדובר באחת ההחלטות הראשונות שקיבל נציב שירות המדינה הרשקוביץ מאז שנכנס לתפקידו באמצע ספטמבר.

  

בנציבות שירות המדינה הדגישו כי לא מדובר בתוספת משרה או בתוספת שירותים, אלא בתיקון טכני שמאפשר את שירותי התחזוקה המותרים במעון הפרטי על-ידי עובדי התפעול במקום עובדים אחרים. התיקון אושר כאמור על ידי היועמ"ש מנדלבליט והיועמ"שית פרגו-ברנע עוד לפני שאושר על-ידי הממשלה.

 

דניאל הרשקוביץ (צילום: גיל יוחנן)
הנציב החדש דניאל הרשקוביץ(צילום: גיל יוחנן)

בהצעת ההחלטה, שעליה חתום ראש הממשלה נתניהו, נכתב כי אותה משרה תוגדר כמשרת אמון מכיוון ש"מדובר בבית המגורים הפרטי של ראש הממשלה ובני ביתו ומטבע הדברים ביצוע עבודות תחזוקה במעון זה כרוך בחשיפה למידע אישי של ראש הממשלה ומשפחתו. לפיכך, מטעמי צנעת הפרט, על עובדי התחזוקה הנשלחים לביצוע עבודות התחזוקה לשם שמירה על הקיים במעון זה, להנות מאמון מוחלט של ראש הממשלה ובני ביתו".

 

בעבר העסיק משרד רה"מ עובדי תחזוקה חיצוניים לעבודות בבית בקיסריה, דבר שגרם להסתבכות והגיע לדו"ח מבקר המדינה. בין התקריות המפורסמות הייתה פרשת העסקתו של החשמלאי אבי פחימה בקיסריה שהוזמן לתיקונים בבית לכאורה גם ביום הכיפורים. בכתב האישום שהוגש נגד סמנכ"ל המשרד עזרא סיידוף, יוחסו לו עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בידי עובד ציבור, שבוצעו על ידו על מנת לעקוף את החלטות הגורמים המוסמכים במשרד שאסרו את ההתקשרות עם פחימה לצרכים אישיים

 

בכתב האישום נכתב כי סיידוף היטה את הליכי המכרז ופעל במרמה לאישור התשלום לחשמלאי על סמך פירוט כוזב של תאריכים ועבודות שאותן ביצע לכאורה החשמלאי. גורמים במשרד רה"מ אמרו כי ההחלטה התקבלה לקראת השיפוצים במעון הרשמי, שבגללם תתגורר משפחת נתניהו כמה שבועות בבית בקיסריה, ובתקופה המדוברת יעבור אב הבית מירושלים לקיסריה ובכך גם לבצע עבודות תחזוקה.

 

לאחרונה בלם משרד המשפטים בקשה לשיפוץ ביתו הפרטי של נתניהו בעלות של 450 אלף שקל, בטענה שמדובר בבקשה מופרזת ולא חוקית. משרד רה"מ הוריד את עלויות השיפוץ המיועד לקראת המעבר הזמני לקיסריה ל-100 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אמיל סלמן
רה"מ נתניהו
צילום: אמיל סלמן
מומלצים