שתף קטע נבחר

שישה נהרגו וארבעה נפצעו בתאונה בכביש הבקעה

משאית ומיניבוס הסעות של פועלים התנגשו בכביש 90 ליד פצאל והתוצאה קשה. לוחמי האש חילצו את הנוסעים, כנראה ממזרח ירושלים. צוותי מד"א קבעו את מותם של שישה. הפצועים הועברו במסוקים לבתי חולים. המשטרה חסמה את הכביש. בשבוע שעבר נהרגו שמונה בני משפחה בכביש 90 ליד ים המלח

שישה בני אדם נהרגו הבוקר (יום א') וארבעה נוספים נפצעו בינוני-קשה בהתנגשות בין משאית למיניבוס הסעות של פועלים - כנראה תושבי מזרח ירושלים - בכביש הבקעה (90) סמוך לפצאל. שירותי הכיבוי חילצו את הלכודים. צוותי מד"א קבעו את מותם של השישה. בהמשך הוטסו ארבעת הפצועים במסוקים של צה"ל ומד"א לבתי חולים. גם אמבולנסים של הסהר האדום הפלסטיני הגיעו למקום. המשטרה חסמה לתנועה את הכביש.

 

תאונת דרכים כביש בקעת הירדן (צילום: דוברות כבאות והצלה)
מקום התאונה בכביש 90(צילום: דוברות כבאות והצלה)
 

 

 

התאונה בבקעת הירדן (צילום: דוברות כבאות והצלה)
התאונה בכביש הבקעה(צילום: דוברות כבאות והצלה)
 

התאונה בבקעה (צילום: דוברות כבאות והצלה)
ליד מקום התאונה בבקעה(צילום: דוברות כבאות והצלה)

 

דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי 11 בני אדם נפגעו בתאונה שעליה דווח בשעה 05:34 למוקד 101 של מד"א. כאמור, שישה מהם נהרגו וארבעה נפצעו קשה. הפצועים הועברו במסוקים לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, שיבא בתל השומר והדסה עין כרם בירושלים.

 

לבית החולים בילינסון הגיע פצוע קשה מהתאונה בכביש 90 עם פגיעה רב-מערכתית. מבית החולים נמסר כי הוא מורדם מונשם. מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי מצבם של שני פצועים שהגיעו לבית החולים מוגדר בינוני והם טופלו בחדר ההלם במיון. ליחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם פונה במצב קשה, מונשם ומורדם, צעיר בן 18.

 

פרמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "במרכז הכביש ראינו את הרכב המסרי שנפגע קשה מאוד בחלקו הקדמי. שניים מנוסעי הרכב שכבו על הכביש ושמונה נלכדו בתוכו. הענקנו לפצועים שהיו מחוץ לרכב טיפול רפואי ראשוני מציל חיים והם פונו במסוקים לבתי החולים כשמצבם קשה ויציב. לוחמי האש חילצו שני פצועים נוספים, אחד מהם היה מחוסר הכרה והונשם בשטח ובהמשך גם הם פונו במסוקים לבתי חולים. נפגעים נוספים שחולצו מהרכב היו מחוסרי הכרה עם פציעות רב-מערכתיות קשות מאוד. בתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם בשטח. נהג המשאית שהתהלך בזירה נבדק ולא נזקק לפינוי לבית חולים".

 

קצין הכיבוי אופיר לוי סיפר: "כבר כשהגענו זיהינו זירה קשה ומורכבת וכמה לכודים קשה ברכב ההסעות, מיד התחלנו בפעולות החילוץ בזירה מורכבת מאוד".

 

התאונה הבוקר בכביש 90 מעלה את מניין ההרוגים בכבישי ישראל ב-2018 ל-255 בני אדם. בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו בכבישים 314 אנשים. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מניין ההרוגים בכביש 90 עלה ל-122 אנשים מאז 2009.

 

בשבוע שעבר נהרגו שמונת בני משפחת עטר מהיישוב פסגות בתאונה בכביש 90 באזור ים המלח שנחשבת לקשה ביותר בארץ בשש השנים האחרונות. ההרוגים הם יריב בן 45, שושי בת 47, והילדים יעקב ישראל (12), עטרת (11), איילה (9), מוריה (7), ידיד (5) ואביגיל (3). מעצרו של הנהג הפוגע, בן 52, הוארך עד היום. בדיון התברר כי המשטרה חושדת שנהג תחת השפעת סם. הנהג מסר בחקירתו כי הוא משתמש לעיתים בגראס רפואי. כאלף בני אדם ליוו ביום רביעי את בני משפחת עטר בדרכם האחרונה בבית העלמין בשכונת ותיקים בנתניה.

 

ראובן פינסקי, חבר של המשפחה, אמר מחוץ לבית העלמין: "זה אובדן קשה מאוד ליישוב שלנו. אין יותר מי שיפתח את הדלת של בית המשפחה. אנחנו מנסים לחבק אחד את השני ולהתלכד. אין יותר משפחה. הרבה זמן לא חווינו שבר גדול כזה". חבר אחר של המשפחה, אריאל, הוסיף: "זה דבר בלתי נתפס. אי אפשר להבין איך משפחה שיצאה לטיול נמחקה ברגע אחד. עזבו את הבית - ואף אחד לא יחזור אליו. הם היו פשוט משפחה מדהימה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות כבאות והצלה
מקום התאונה
צילום: דוברות כבאות והצלה
מומלצים