שתף קטע נבחר

תיעוד מכביש 90: נהיגה פרועה, עקיפות מסוכנות

17 קורבנות קיפחו את חייהם בשבועיים האחרונים בכביש 90, שישה מתוכם נהרגו הבוקר בהתנגשות חזיתית בין רכב הסעות של פועלים לבין משאית. תיעוד שהגיע לידי ynet מלמד כי נהגים נוסעים בכביש הזה בצורה פרועה ועוקפים בצורה מסוכנת

 

 

 

כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות, והבוקר (יום א') נהרגו שישה בני אדם בהתנגשות בין משאית לרכב הסעות של פועלים בכביש. מתיעוד מיזם "שומרי הדרך" שהגיע לידי ynet, עולה כי נהגים נוסעים בצורה פרועה בכביש הזה. בין היתר נצפו שם עקיפות של אוטובוסים ועקיפות על פס לבן.

סרטון מיזם שומרי הדרך עבירות תנועה כביש 90  (צילום: שומרי הדרך הרלב
כמעט תאונה בגלל עקיפה מסוכנת (צילום: שומרי הדרך הרלב"ד)

סרטון מיזם שומרי הדרך עבירות תנועה כביש 90  (צילום: שומרי הדרך הרלב
(צילום: שומרי הדרך הרלב"ד)

סרטון מיזם שומרי הדרך עבירות תנועה כביש 90  (צילום: שומרי הדרך הרלב
(צילום: שומרי הדרך הרלב"ד)
 

סרטון מיזם שומרי הדרך עבירות תנועה כביש 90  (צילום: שומרי הדרך הרלב
עוקפים על פס הפרדה רציף(צילום: שומרי הדרך הרלב"ד)

דובר מד"א, זכי הלר, מסר היום כי עשרה בני אדם נפגעו בתאונה שעליה דווח בשעה 05:34 למוקד 101 של מד"א. כאמור, שישה מהם נהרגו וארבעה נפצעו קשה. הפצועים הועברו במסוקים לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, שיבא בתל השומר והדסה עין כרם בירושלים.

 

לבית החולים בילינסון הגיע פצוע קשה מהתאונה בכביש 90 עם פגיעה רב-מערכתית. מבית החולים נמסר כי הוא מורדם מונשם. מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי מצבם של שני פצועים שהגיעו לבית החולים מוגדר בינוני והם טופלו בחדר ההלם במיון. ליחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם פונה במצב קשה, מונשם ומורדם, צעיר בן 18.

 

 

 

תאונת דרכים כביש בקעת הירדן (צילום: דוברות כבאות והצלה)
התאונה הקטלנית בכביש 90, הבוקר(צילום: דוברות כבאות והצלה)

התאונה בבקעת הירדן (צילום: דוברות כבאות והצלה)
(צילום: דוברות כבאות והצלה)

17 בני אדם נהרגו בשבועיים האחרונים בכביש 90, אחד מכבישי הדמים הבולטים ביותר בישראל. בחודש שעבר נהרגו ליד ים המלח כפיר ושירה אביטן ובתם התינוקת גאיה בת החצי שנה תושבי קצרין. אוטובוס של "אגד היסעים", שעליו 50 נוסעים, יצא מדימונה לכיוון מלונות ים המלח. כשלושה קילומטרים לאחר צומת נאות הוא התנגש ברכב שבו היו בני משפחת אביטן. בתאונה נפצעו גם 14 בני אדם, שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

 

שבועיים אחר כך נהרגו שמונה בני משפחת עטר מהיישוב פסגות, אחרי שג'יפ התנגש ברכב מסחרי שבו נסעו בני המשפחה. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו שהנוסעים נלכדו מחוסרי הכרה ברכב הבוער, ממנו אף אחד לא ניצל. שרה ישראלי, חובשת מד"א שהגיעה ראשונה למקום התאונה, סיפרה: "הנהג שהיה בג'יפ בכה ואמר 'הרגתי אותם'".

 

ההרוגים בתאונה זו הם יריב בן 45, שושי בת 47, והילדים יעקב ישראל (12), עטרת (11), איילה (9), מוריה (7), ידיד (5) ואביגיל (3). בדיון בהארכת מעצר הנהג הפוגע התברר כי המשטרה חושדת שנהג תחת השפעת סם. הנהג מסר בחקירתו כי הוא משתמש לעיתים בגראס רפואי. כאלף בני אדם ליוו ביום רביעי את בני משפחת עטר בדרכם האחרונה בבית העלמין בשכונת ותיקים בנתניה.

זירת התאונה בכביש 90 (צילום: רובי הנדל)
התאונה בכביש 90 שבה ניספתה משפחת עטר(צילום: רובי הנדל)

זירת התאונה בכביש 90 (צילום: רובי הנדל)
(צילום: רובי הנדל)

היום כאמור נהרגו שישה בהתנגשות חזיתית בין מיניבוס הסעות פועלים למשאית ליד פצאל. בתיעוד התאונה הזו נראה בבירור כיצד נהג רכב ההסעות סטה לעבר המשאית, שסטתה קודם לכן. נהג רכב ההסעות התנגש במשאית והתוצאות היו קשות.

 

לצד התאונות הקטלניות בכביש 90, יש תאונות רבות שנמנעו בשנייה האחרונה. בסרטון מעמותת "שומרי הדרך" בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ניתן לראות עשרות מקרים של עבירות תנועה של נהגים על הכביש שכמעט הסתיימו בתאונות מהשנה החולפת.

 

מיזם שומרי הדרך שאותה מובילה הרלב"ד בשיתוף אגף התנועה במשטרת ישראל ועמותת "נתיב בטוח" הושק לפני שנתיים ומטרותיו העיקריות הן מאבק בתופעת הבריונות בכביש על-ידי תיעוד המתרחש בכבישים. 35 אלף המתנדבים במיזם משתמשים באפליקציה להעביר את הסרטונים שהם מצלמים של עבירות תנועה מסכנות חיים לאגף התנועה של משטרת ישראל.

 

מניין ההרוגים בכבישי ישראל ב-2018 עומד על 255 בני אדם. בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו בכבישים 314 אנשים. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מניין ההרוגים בכביש 90 עלה ל-122 אנשים מאז 2009.

 

משרד התחבורה: "הכביש מטופל ומתוחזק"

משרד התחבורה מסר בתגובה לתאונה הקשה הבוקר: "המשרד מביע את צערו על התאונה הקשה ושולח את תנחומיו למשפחות ההרוגים וברכת החלמה לפצועים. האמירה שיש להתקין הפרדה ולמנוע כל אפשרות עקיפה לאורך מאות קילומטרים של כביש 90 היא מופרכת וחסרת כל בסיס תחבורתי ומעשי. הכביש מטופל ומתוחזק באופן רצוף ונקודתי על ידי ובאחריות חברת 'נתיבי ישראל', ולאחרונה הנחתה מנכ"לית משרד התחבורה את החברה לבחון באופן נקודתי את הצורך בהפרדות, או שימוש באמצעים נוספים.

 

"מכיוון אילת וצפונה נסלל בהדרגה כביש דו-נתיבי ודו-מסלולי, שהוא הפתרון הנכון לשדרוג הבטיחות בכביש הערבה וכביש בקעת הירדן, כמו יתר הכבישים ביו"ש, וכביש 90 בצפון", הוסיפו במשרד התחבורה. "זאת, לצד האכיפה המשטרתית החיונית במיוחד למקומות אלה ולנוכח הגידול הרחב בהיקף המשתמשים בדרכים, וכפי שמבוצע בכל רחבי ישראל. עד כה, שודרג קטע של כביש הערבה מאילת ועד יוטבתה, באורך של 53 קילומטרים. בימים אלה חברת נתיבי ישראל משלימה שדרוג של 11 קילומטרים נוספים של הכביש, עד לצומת קטורה, בעלות של 150 מיליון שקלים. עם השלמת העבודות, יפעל המשרד להמשך שדרוג הכביש עד לצומת הערבה. עלות השלמת השדרוג נאמדת בכ-2.1 מיליארד שקלים".

 

עוד נמסר ממשרד התחבורה כי "הניסיונות להצביע על הממשלה כאחראית לתאונות הטרגיות האחרונות, תוך התעלמות מכשלים וטעויות קשות וחמורות של נהגים, פסולים וחוטאים לאמת".

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שומרי הדרך הרלב"ד
סטייה ועקיפות מסוכנות
צילום: שומרי הדרך הרלב"ד
מומלצים