שתף קטע נבחר

שני פצועים קל מירי לעבר אוטובוס בבנימין

נהג האוטובוס ונוסע נוסף נפצעו קל מרסיסי זכוכית, לאחר שאש נפתחה לעבר כלי הרכב סמוך לבית אל. הנוסע שנפצע: "אם אם הייתי יושב כיסא אחד ליד - הכדור היה פוגע בי"

 

זירת הארוע פיגוע ירי לעבר אוטובוס  (צילום:  נתנאל קאופמן, TPS)
זירת הארוע פיגוע ירי לעבר אוטובוס (צילום: נתנאל קאופמן, TPS)

 

פיגוע ירי בבנימין: שני נוסעים נפצעו אמש (יום ד') באורח קל כתוצאה מירי לעבר אוטובוס, סמוך למחסום פוקוס שבחטיבה המרחבית "בנימין". כוחות צה"ל סורקים את האזור.

 

האוטובוס נפגע בכביש 466 סמוך לבית אל. קליעים פגעו בשמשה הקדמית ובצדו של האוטובוס.

זירת הארוע פיגוע ירי לעבר אוטובוס  (צילום:  נתנאל קאופמן, TPS)
זירת הארוע פיגוע ירי לעבר אוטובוס (צילום: נתנאל קאופמן, TPS)

 

תחילה סברו כוחות הביטחון כי מדובר בידוי אבנים לעבר האוטובוס, אך בדיקת סימן הפגיעה על השמשה העלתה כי מדובר בלפחות קליע אחד שפגע באוטובוס, באזור מחסום הכניסה הצפוני לרמאללה. כוחות צה"ל פרסו חסימות באזור ומבצעים סריקות, אך טרם נמצאה הנקודה שממנה נורתה האש.

 

בנוסף, נבדק אם הירי בוצע מבתיה הצפוניים של רמאללה, שנמצאים בקרבת הכביש שבו נסע האוטובוס. בקטע כביש זה, שבין צומת גבעת אסף ליישוב בית אל ומפקדת אוגדת איו"ש הצמודה לו, ארעו בשנתיים האחרונות מספר נסיונות של פיגועי ירי על כלי רכב ישראלים.


זירת הארוע פיגוע ירי לעבר אוטובוס  (צילום:  נתנאל קאופמן, TPS)
זירת הארוע פיגוע ירי לעבר אוטובוס (צילום: נתנאל קאופמן, TPS)

 

ממד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה בהר הצופים את נהג האוטובוס כבן 30 ונוסע כבן 35 במצב קל. השניים סובלים מפציעה מרסיסי זכוכיות בידים. הפרמדיק שלום גליל אמר כי "כשהגעתי למקום ראיתי אוטובוס עם נוסעים עומד עם שמשה מנופצת. גבר כבן 35 שישב במושב הקדמי ונהג האוטובוס שהיה כבן 30 היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות קלות מאוד מרסיסי זכוכיות בגפיים". גליל הוסיף כי הצוות העניק להם טיפול ראשוני במקום ופינה אותם להמשך הבדיקות. "מדובר בהחלט בנס גדול שהאירוע הסתיים הפעם בפציעות קלות".

 

אחד הפצועים הוא אביחי שלי (35), נשוי ואב לילד המתגורר בנתיבות. אביחי הוא עיוור ומרצה להעצמה והשראה עצמית. "ישבתי במושב שליד הנהג ליד החלון. פתאום שמעתי בום והרגשתי מטר זכוכיות קצת על הפנים. מיד ירדתי לריצפה וצעקו שם ירי. הנהג עצר ואז הגיעו הכוחות למקום. בדרך לבית החולים הבנתי שאם הייתי יושב כיסא אחד ליד - הכדור היה פוגע בי ולא הייתי מדבר איתך עכשיו. זו תחושה מפחידה. אני תמיד נוסע במקומות האלה בגלל ההרצאות שלי וזה לא קרה לי מעולם. עכשיו ברוך ה' הכל בסדר".

 

ראש השב"כ נדב ארגמן התייחס שלשום למתיחות הביטחונית בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ואמר כי השקט ביהודה ושומרון עלול להטעות: "המציאות שם מאוד מורכבת. מעל פני השטח אנחנו יכולים להבחין בשקט יחסי, אבל השקט הזה הוא שקט מתעתע, מתחת לפני השטח, השטח רוחש ומבעבע מאוד".

"חמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים ביהודה ושומרון ומגזרת יהודה ושומרון. בהכוונה מרצועת עזה, מטורקיה ומלבנון", הסביר ארגמן. "בשנה האחרונה חווינו פיגועים שבהם נהרגו אזרחים ישראלים ונפצעו. אנחנו הצלחנו לסכל בשנה האחרונה 480 פיגועים, מתוך זה עצרנו 219 חוליות חמאס, וסיכלנו 590 מפגעים בודדים. זה היקף גדול מאוד שרק יכול להצביע על היקף הטרור שמתרחש מתחת לפני השטח".


פורסם לראשונה 07/11/2018 23:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  נתנאל קאופמן, TPS
פגיעת הקליעים באוטובוס
צילום: נתנאל קאופמן, TPS
מומלצים