שתף קטע נבחר

הסכם ברקזיט בין בריטניה לאיחוד האירופי

אחרי חודשים של מתח בין לונדון לבריסל, שאיים להפיל את רה"מ תרזה מיי ולגרום כאוס תחבורתי וכלכלי, סיכמו הצדדים את תנאי הפרישה. ההכרעה עוברת לממשלת בריטניה

בריטניה והאיחוד האירופי הגיעו להבנות וסיכמו על טיוטת ההסכם של ה"ברקזיט" – פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. "גורמים אישרו שהושגה הסכמה על נוסחת הסכם העזיבה ברמה הטכנית", דיווחה הערב BBC. גורם בממשלה הבריטית אישר את הדיווח.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בעקבות פריצת הדרך במו"מ זימנה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי את שרי הממשלה לפגישה שתיערך מחר, כדי לדון בפרטי ההסכם. היום אמרה תרזה מיי לממשלה שנותר לצדדים לסגור רק עוד "מספר קטן של נושאים". אם ממשלת בריטניה תאשר את ההסכם מיי ובריסל יצטרכו לקבל את אישור 27 המדינות האחרות שחברות באיחוד, וכן את אישור הפרלמנט של בריטניה והאיחוד האירופי.

תרזה מיי (צילום: AFP)
ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי(צילום: AFP)
 

בריטניה לונדון הפגנת ענק נגד ה ברקזיט פרישה מ האיחוד האירופי (צילום: EPA)
בריטים מפגינים בלונדון נגד הברקזיט(צילום: EPA)

עוד פחות מחצי שנה נותרה עד לעזיבה של בריטניה את האיחוד, אחת התמורות הגדולות ביותר במדיניות החוץ והסחר של הממלכה זה יותר מ-20 שנה, והדיון הציבורי סביב השאלה כיצד ובאילו תנאים לבצע את הפרישה טלטל בחודשים האחרונים את כס ראש הממשלה מיי. פריצת הדרך במגעים מגיעה אחרי מו"מ מפרך שנמשך יותר משנה וחצי.

 

בריטניה, נזכיר, הצביעה ביוני 2016 במשאל עם בעד עזיבת האיחוד, ומועד הפרישה – 29 במרץ – יגיע בעוד ארבעה חודשים. אלא שבעוד המועד מתקרב, בריטניה התקשתה להגיע להסכם עם האיחוד האירופי על התנאים שבהם תיעשה ההיפרדות.

האיחוד האירופי ()
האיחוד האירופי

כמה משריה הבכירים של מיי דרשו התנתקות מוחלטת מהאיחוד האירופי, ולא חלקית כמו זו שהובילה מיי, והתפטרו במחאה על ההסכם המתגבש - בראשם שר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון.

 

בעקבות הקשיים במו"מ עם אנשי האיחוד האירופי, וכשתאריך העזיבה מתקרב, חששו בבריטניה שהיא תמצא את עצמה עוזבת את האיחוד ללא הסכם על תנאי העזיבה. ממשלת בריטניה הודתה כי מצב כזה עלול להוביל לכאוס: בין השאר מטוסים ומשאיות מהאיחוד האירופי לא יוכלו להיכנס לבריטניה ומטוסים ומשאיות מבריטניה לא יוכלו לעשות את דרכם למדינות האיחוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי
צילום: AFP
מומלצים