שתף קטע נבחר

10 חודשים אחרי הפיגוע: בית המחבל שנהרס במצוד נבנה מחדש

ביתו של אחמד ג'ראר, שעמד בתחילת השנה בראש חוליית הרצח של הרב רזיאל שבח ז"ל בשומרון, נהרס במהלך המצוד אחריו - עוד לפני חיסולו. כעת התברר כי הבית בג'נין נבנה מחדש. אלמנתו של הרב: "זה לא מפתיע, אין מדיניות הרתעה". צה"ל: "בוחנים אם ניתן לפעול להריסת הבית החדש"

 

בית חדש משפחה אחמד ג'ראר מחבל ש רצח רזיאל שבח פיגוע חוות גלעד טרור לאחר ש צה
בית המחבל עומד שוב על תלו

ביתו של אחמד ג'ראר, המחבל שעמד בראש החוליה שרצחה בינואר השנה את הרב רזיאל שבח ז"ל בשומרון, עומד שוב על תלו. הבית בג'נין נהרס במהלך המצוד אחר המחבל ולא במסגרת צו שיועד לכך. כעת בודקים בצה"ל אם ניתן לפעול שוב להריסת הבית.

 

הרב שבח, תושב מאחז חוות גלעד, נורה למוות ליד ביתו ביישוב שנמצא בהליכי הסדרה. הרב, שהותיר אחריו אישה ושישה ילדים, נפגע בצווארו מירי שבוצע מרכב חולף. הוא פונה אז במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הרב רזיאל שבח ז"ל ()
הרב רזיאל שבח ז"ל

המחבל אחמד ג'ראר ()
המחבל אחמד ג'ראר

שבועיים לאחר פיגוע הירי, הרסו כאמור כוחות הביטחון את ביתו של המחבל ג'ראר במהלך המצוד אחריו. בחודש פברואר הוא חוסל בתום מאמץ מודיעיני בכפר יאמון, לא לפני שיצא לעבר הכוחות חמוש ברובה M-16 ובתיק עם מטענים.

 

כעת התברר שבית המחבל נבנה מחדש. יעל, אלמנתו של הרב שבח, אמרה בתגובה כי "לצערי, זה לא מפתיע אותי. כל זמן שאין מדיניות קבועה של חבילת הרתעה מאורגנת מול המחבלים - אז דברים כאלה מתרחשים. צריך הרתעה שתהיה מלווה בגירוש משפחות מחבלים, הריסות בתים ועוד".

בית חדש משפחה אחמד ג'ראר מחבל ש רצח רזיאל שבח פיגוע חוות גלעד טרור לאחר ש צה
עבודות בניית בית המחבל בג'נין

בית חדש משפחה אחמד ג'ראר מחבל ש רצח רזיאל שבח פיגוע חוות גלעד טרור לאחר ש צה
.

"אין אבסורד גדול ונורא יותר". פלג (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
"אין אבסורד גדול ונורא יותר". פלג(צילום: מוטי קמחי)

ברקע הדברים יצוין כי במערכת הביטחון אין מערך אכיפה מוגדר לפיקוח על בתי מחבלים. עם קבלת דיווח על בנייה מחדש של בית שנהרס בצו, נכנס המנהל האזרחי לתמונה ומתחיל בהליכים מחודשים להריסה. בצבא בודקים בתקופה האחרונה את הנושא, ומתכוונים להגביר את האכיפה בשונה משנים קודמות, שבהן האכיפה הייתה לקויה.

 

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" שמלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, אמר: "אין אבסורד גדול ונורא יותר מלראות כיצד נבנה מחדש בית של מחבל באין מפריע. התעוזה החצופה הזו נובעת אך ורק מאיבוד ההרתעה של ישראל במלחמתה בטרור. אם הבית לא ייהרס בתוך יממה אנו בטוחים כי התוצאה לכך תהיה סלילת דרך נוספת לעוד שפיכות דמים. עלינו להימנע מכך ככל האפשר".

 

מצה"ל נמסר בתגובה: "בית המחבל אחמד ג'ראר, שרצח את הרב רזיאל שבח ז"ל, נהרס בחודש פברואר 2018 במסגרת הפעילות המבצעית ללכידת המחבלים. באותו מועד, הבית לא נהרס מכוח צו הריסה. באחרונה נודע כי הבית נבנה מחדש. בימים אלו בוחנים גורמי הביטחון אם ניתן לפעול להריסת הבית החדש שנבנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים