שתף קטע נבחר

ח"כ דוד ביטן נחקר פעם נוספת בפרשת השוחד

נמשכת החקירה בפרשה שבה מעורבים קבלנים, אנשי עסקים וגורמים בעיריית ראשון לציון. ביטן נחקר ביחידת להב 433

 

דוד ביטן (צילום: שאול גולן)
ח"כ דוד ביטן(צילום: שאול גולן)

ח"כ דוד ביטן נחקר היום (א') פעם נוספת ביחידת להב 433 בפרשת השוחד שעל פי החשד הוא עומד במוקד שלה. במשטרה אישרו את דבר החקירה, המתנהלת בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

 

במהלך השנה החולפת פורסם כי על פי החשד החברות "דניה סיבוס" ו"חצי חינם" העבירו לביטן כספי שוחד דרך מקורבו משה יוסף. גורמים בעיריית ראשון לציון, יחד עם קבלנים ואנשי עסקים, עוכבו לחקירה. לפי המשטרה, "דניה סיבוס" חשודה שהעבירה 300 אלף שקל ליוסף בתמורה לחשבונית פיקטיבית, וכסף זה לכאורה הועבר לחשבונו של ביטן. במשטרה חושדים שהכסף נועד לקדם פרויקט של החברה בראשון לציון. בנוסף חושדים שיוסף מחזיק במידע על עסקאות שוחד נוספות, כאלה שלא בוצעו במשרדו אל מול המצלמות.

 

יוסף מסר בעבר לחוקרים עדות מפורטת בדבר מעורבותו לכאורה בפרשה. הוא הטיח באחד הקבלנים המעורבים כי הוא סייע לו בעבודות עפר בתמורה לעשרות אלפי שקלים - וכי מקבלן נוסף היה אמור לקבל דירות במגדל מגורים בראשון לציון.

 

עד המדינה בפרשה, דרור גלזר, סיפר שאחד מתפקידיו של ביטן היה להרחיק פקחי בנייה שהגיעו לאתר שלו. את הכסף, טען גלזר, העביר במזומן באמצעות יוסף. בחקירתו באוגוסט האחרון אמר ביטן לחוקרים: "אכן נתתי שירותים לגלזר וזה היה במסגרת ייעוץ משפטי. היה לי אישור לעסוק בכך".

 

לגבי סכום הכסף שקיבל מגלזר טען ביטן: "משה יוסף עשה עליי סיבוב. לא קיבלתי מגלזר את הכסף שסוכם והוא עדיין חייב לי את הכסף". ביטן אף הכחיש את טענות גלזר לגבי סיפור הפקחים: "מאיפה יש לי קשרים בעיריית תל אביב לעצור פקחים?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
ח"כ דוד ביטן
צילום: שאול גולן
מומלצים