שתף קטע נבחר

תיעוד מפעולת נקם: רעול פנים רוגם משאית פלסטינית באבנים

עשרות ישראלים הפגינו לאורך היום בכביש 60 וניסו לחסום את דרכן של מכוניות פלסטיניות שנסעו באזור. במערכת הביטחון חוששים מפשעי שנאה כלפי פלסטינים במחאה על הפיגועים האחרונים. צפו בתקיפת המשאית ביצהר

 

 

ארגון "בצלם" פרסם הערב (יום ה') תיעוד מתקיפת משאית פלסטינית סמוך ליצהר על-ידי מתיישבים שהפגינו במחאה על הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון. בסרטון נראה מפגין רעול פנים כשהוא רוגם באבנים את שמשות המשאית של הנהג נביל עבד אללה.

 

מתנחל רעול פנים תוקף נהג משאית פלסטיני ליד צומת יצהר ()
יידוי אבנים אל משאית פלסטינית

מתנחל רעול פנים תוקף נהג משאית פלסטיני ליד צומת יצהר ()
הפגיעה במשאית

מהארגון נמסר כי "לאורך היום מתנחלים תקפו מכוניות של פלסטינים לאורך כביש 60 במוקדים שונים סמוך ליצהר, חווארה, קריית ארבע וחגי". עוד נמסר כי "מוקדם יותר מתנחלים תקפו בתי פלסטינים בעסירה אל-קיבילייה". בעקבות הפיגועים עלה חשש בקרב מערכת הביטחון מפיגועי שנאה שיתבצעו בעקבות הפיגועים. עוד לפני האירועים האחרונים אירעו כמה פשעי שנאה בכפרים הפלסטיניים ביהודה ושומרון.

 

הערב התכנסו מאות מפגינים בכיכר פריז בירושלים, מחוץ למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, למחאה על גל הטרור שהתעורר באזור. ההפגנה אורגנה על-ידי המועצות שומרון, בנימין ובית אל, ועשרות מפגינים מוחים בצומת תפוח, דרום הר חברון ומוקדים נוספים לאורך כביש 60. 22 נערים נעצרו על ידי המשטרה לאחר שניסו לחסום את הכביש באזור הכפר סינג'יל, בין עפרה לשילה, והובאו לתחנת בנימין.

 

הפגנה בכיכר פריז בירושלים בעקבות הפיגועים (צילום: יואב דודקביץ')
ההפגנה בכיכר פריז, הערב(צילום: יואב דודקביץ')

 

שעות ספורות לאחר דרישתם של חברי מועצת יש"ע "לתת תשובה ציונית הולמת" לפיגועים האחרונים ולאשר בנייה של יחידות דיור נוספות ביהודה ושומרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להגביר את המעצרים המינהליים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון, הצבת מחסומים והסדרת מעמדם של אלפי בתים שמעמדם טרם הוסדר. "הם חושבים לעקור אותנו מארצנו, אבל הם לא יצליחו", אמר נתניהו בטקס המינוי של אייל זמיר לתפקיד סגן הרמטכ"ל.

 

נתניהו הורה גם על זירוז הריסת בתיהם של אשרף נעאלווה, המחבל מברקן, ואיסלאם יוסף אבו חמיד שהרג את רונן לוברסקי, תוך 48 שעות, המשך המאמץ ללכידת המחבלים מהפיגועים האחרונים וסיכול התשתיות שמהן יצאו הגברת מעצרים מינהליים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון, עיבוי כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, תגבור ההגנה על הצירים והצבת מחסומים באזור, כיתור אל-בירה ושלילת היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תקיפת הנהג הפלסטיני, היום
מומלצים