שתף קטע נבחר

פעילי להט"ב הציבו עשרות בובות תינוקות בת"א: "תנו לנו קרן אור"

הבובות הוצבו בכניסה למטה הליכוד במצודת זאב במחאה על הודעת המדינה לבג"ץ, ולפיה "אין היתכנות פוליטית" לאפשר פונדקאות לזוגות חד מיניים. "זה לקחת את החלומות הכי אינטימיים של בני אדם שמוכנים להקריב את חייהם למדינה, ולהגיד להם שהם לא שווים כלום"

עשרות בובות של תינוקות הונחו הבוקר (ד') על מדרגות מצודת זאב בתל אביב, מטה תנועת הליכוד, במחאה על התנגדות הממשלה להענקת שוויון בתהליכי פונדקאות ואימוץ לזוגות להט"בים.

 

פעילי "הפנתרות הוורודות" שביצעו את הפעולה מסרו: "מחאת הלהט"ב בקיץ האחרון לא שככה, עדיין מאות אלפי אזרחים ואזרחיות דורשים שהמדינה תכיר במשפחות שלנו ותאפשר לנו לאמץ ולקבל שוויון מלא בכל תחומי החיים".

 

עשרות בובות של תינוקות הונחו על מדרגות בית ז'בוטינסקי בתל אביב במחאה על התנגדות הממשלה להענקת שוויון ללהט
הבובות שהוצבו הבוקר במדרגות הכניסה למצודת זאב(צילום: אדם קפלן)

עשרות בובות של תינוקות הונחו על מדרגות בית ז'בוטינסקי בתל אביב במחאה על התנגדות הממשלה להענקת שוויון ללהט
(צילום: אדם קפלן)

בין היתר, מחו הפעילים על הודעת המדינה לבג"ץ מיום ראשון, כי לא תאפשר לגברים חד מיניים לעבור הליך של פונדקאות. בתגובת המדינה לעתירה שהגישו איתי ויואב פנקס ארד, באמצעות עמותת "אבות גאים", חברת הפונדקאות "תמוז" ועורך הדין חגי קלעי, כתב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמכהן גם כשר הבריאות, ציין שאין בשלב זה "היתכנות פוליטית" לאפשר פונדקאות לגברים חד מיניים. זאת, למרות שהודיע בעבר כי יתמוך בכך. כזכור, הצעת החוק שמפלה גברים חד מיניים עוררה סערה נרחבת שהובילה למחאה חברתית גדולה של קהילת הלהט"ב בחודש יולי האחרון.

 

רועי נוימן מ"הפנתרות הוורודות" הביע זעם על תגובה המדינה לבג"ץ: "אתם מבינים את פירוש המילים 'אין היתכנות פוליטית' עבורנו, האנשים הפשוטים? צירוף המילים האלה אומר לזוגות שהם יעבירו את חייהם ללא ילדים. זה להגיד לזוג אימהות שהן לא יוכלו להירשם כאימהות של ילדיהן. זה אומר לקחת את החלומות הכי אינטימיים של בני אדם, שהיו מוכנים להקריב את החיים עבור המדינה הזאת ולהגיד להם שהם לא שווים כלום בעיניכם. אתם מבטלים את האפשרות שהמדינה תכיר באהבה שלנו, במשפחות שלנו. 'אין היתכנות פוליטית' גוזר אותנו לחיים שאומרים שחיי הנישואין שלנו הם לא אמיתיים, אלא רק העמדת פנים, זיוף שהמדינה לא מכירה בו".

עשרות בובות של תינוקות הונחו על מדרגות בית ז'בוטינסקי בתל אביב במחאה על התנגדות הממשלה להענקת שוויון ללהט
(צילום: אדם קפלן)

עשרות בובות של תינוקות הונחו על מדרגות בית ז'בוטינסקי בתל אביב במחאה על התנגדות הממשלה להענקת שוויון ללהט
(צילום: רועי נוימן)
 

"אל תעמדו בדרך למימוש החלומות שלנו"

הפעילים ערכו את המיצג גם לקראת העלאתו הצפויה היום של התיקון לחוק אימוץ ילדים העוסק באימוץ בין-ארצי, שיזמה ח"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני), בקריאה טרומית במליאת הכנסת. התיקון מבקש להעמיד חלופות נוספות למבקשים לאמץ, כולל מדינות שמאפשרות אימוץ להורים יחידניים ולזוגות חד מיניים.

 

כיום, יש רק שתי עמותות מוכרות לאימוץ בין-ארצי הפועלות מול ארבע מדינות בלבד - רוסיה, קזחסטן, סרביה ורומניה. מדינו אלו אינן מאפשרות מסירה להורים יחידניים או לזוגות בני אותו מין, ובפועל אזרחים רבים נותרים ללא אפשרות אמיתית לאמץ גם אם החוק אינו מונע זאת מהם.

 

 

מחאת הקהילה הגאה תל אביב (צילום: רויטרס)
מחאת הלהט"ב ביולי האחרון(צילום: רויטרס)

נוימן קורא לחברי הקואליציה לתמוך בהצעת החוק ומוסיף: "כל מה שיקרה אם החוק הזה יעבור זה לתת לנו קרן אור קטנה, שאומרת שמדינת ישראל לא תעמוד בדרכנו לאמץ ילדים ממדינות שגם כך מאפשרות זאת. לא ביקשנו עזרה כלכלית, גם לא את הליווי של המדינה - רק אל תעמדו לנו בדרך למימוש החלומות שלנו, שיום אחד איזה תינוק או תינוקת קטנים יקראו לנו אבא, שנוכל לאהוב אותם ולגדל אותם ונעניק להם את כל החלומות שלנו".

 

מסיעת המחנה הציוני, שמעלה את התיקון לחוץ האימוץ, נמסר כי "אנחנו דורשים מממשלת ישראל ומהקואליציה לעשות צדק עם קהילת הלהט"ב ולאשר את הצעת החוק החשובה שמעלה חברת הכנסת שלנו יעל כהן פארן. אם ההבטחות של הפונדקאות נגוזו, תנו להם לממש את זכות ההורות ולאמץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אדם קפלן
הבובות שהוצבו בכניסה למצודת זאב
צילום: אדם קפלן
מומלצים