שתף קטע נבחר

אחרי האישום: אפי נוה פורש מהוועדה לבחירת שופטים

שעות בודדות לאחר שהוגש כתב אישום נגדו ונגד בת זוגו בגין פרשת המרמה בנתב"ג, הודיע נוה על עזיבת הוועדה. סגן יו"ר לשכת עורכי הדין: "מבקש מנוה שיתפטר מראשות הלשכה". בכיר בלשכה: "מדובר לכל היותר בסיוע לעבירה"

אפי נוה (צילום: הלל מאיר/TPS) (צילום: הלל מאיר/TPS)
אפי נוה(צילום: הלל מאיר/TPS)

יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה הודיע היום (ג') על פרישתו מהוועדה לבחירת שופטים. זאת לאחר שהבוקר הוגש נגדו ונגד בת זוגו כתב אישום בגין יציאה וכניסה מישראל שלא כחוק וקבלת דבר במרמה בצוותא. הודעתו של נוה היא מהלך צפוי שכן לא סביר שיוכל לשמש כחבר בוועדה בעת שתלוי ועומד נגדו אישום.

 

לאחר הגשת כתב האישום נגד נוה, סגן יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד חוסאם מועד אמר ל-ynet: "אני מבקש שעו"ד נוה יתפטר מראשות לשכת עורכי הדין מיד. הלשכה צריכה לעשות חושבים עם עצמה על שתיקת הכבשים של ראשי המחוזות שהביעו בו תמיכה וידעו על המקרה ללא כל בושה. מערכת המשפט צריכה להיות מודאגת ממה שקרה ולבחון היטב כיצד ראש לשכה כזה קבע גורלם של שופטים והתערב בבחירת שופטים לבית המשפט העליון".

 

מנגד, עו"ד אייל בסרגליק, מקורבו של נוה ובכיר בלשכה מסר כי "אין לייצר 'מבחן בוזגלו' הפוך. מעולם לא הייתה העמדה לדין של אדם שהיה לו אישור כניסה ויציאה תקף לארץ, דרכון תקף ולא הייתה לו כל הגבלה. יהיה תמוה בעיניי כיצד ניתן יהיה להצדיק חריג שכזה וקל יהיה להתמודד מולו בבית המשפט שעה שבניגוד לטענות הפרקליטות, לא הוגשו כתבי אישום במקרים דומים".

 

עו"ד בסרגליק הוסיף: "מדובר בטענה לכל היותר של סיוע לעבירה, בניגוד לביצוע עיקרי, וגם שם נדרשת כוונה לסייע לביצוע עבירה - עם יסוד נפשי מוגבר יותר. אני יותר ממשוכנע שאפי צלח גם את ההליך הזה".

ורך דין חוסאם מועד עורך דין אייל בסרגליק  ()
עו"ד חוסאם מועד (מימין) ועו"ד אייל בסרגליק
 

עיקר תפקידה של הוועדה הוא בחירת שופטים ורשמים בכירים למערכת בתי המשפט לכלל הערכאות: בית המשפט העליון (לרבות בחירת נשיא בית המשפט העליון ומשנהו), בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. הרכב הוועדה כולל את נשיאת בית משפט העליון, שרת המשפטים, שופטי עליון, שני חברי כנסת, שני חברי לשכת עורכי הדין ושר נוסף. נוה היה בן בריתה של השרה שקד בוועדה ויחד הם יצרו כוח רב והשפיעו רבות על בחירת שופטים.

 

ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נוה ובת זוגו התקבלה על ידי פרקליט המדינה שי ניצן שאימץ את המלצת פרקליטות מחוז מרכז (פלילי). לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רועי רייס לבית משפט השלום בראשון לציון, ביקשו שני הנאשמים לפעול להסתרת שהותם המשותפת המתוכננת בחוץ לארץ, וזאת כדי להשיג לעצמם תועלת בקשר לסכסוך גירושים בו מצוי נוה עם אשתו.

 

בתיאום מראש, החליטו השניים לפעול יחד במרמה לצורך יציאת וכניסת הנאשמת את גבולות ישראל, מבלי שמעבריה יתועדו באופן רשמי - באופן שתשוקף רק שהיית הנאשם, כביכול ללא הנאשמת, מחוץ לארץ.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים