שתף קטע נבחר

מקורבי גנץ: "הטלטלה - בגללו". חסון: נרוץ בראשות לבני

ביום ראשון ניסו 7 ח"כים להתפצל מהמחנה הציוני ופנו ללבני כדי שתנהיג את המהלך. היא סירבה - ויומיים אחר כך גבאי הודיע על פירוק השותפות. מקורבי גנץ: "כל התהפוכות האחרונות הן תוצאה של אפקט גנץ. כניסתו לפוליטיקה גורמת לטלטלה עזה במערכת". ח"כ יואל חסון מהתנועה: "לבני תוביל אותנו בבחירות"

 

 

אבי גבאי ציפי  בני גנץ (צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי)
גנץ וגבאי(צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי)

גבאי פירק את המחנה הציוני, בנט ושקד התפלגו מהבית היהודי - ולאנשי בני גנץ ברור כי זו תוצאה של הצטרפותו לפוליטיקה. בסביבתו של בני גנץ אמרו היום, שעה קלה לאחר הפצצה הפוליטית שהטיל אבי גבאי, כי "כל השבוע האחרון והתהפוכות הם תוצאה של אפקט גנץ. המערכת מתאימה את עצמה למפלגת 'חוסן לישראל', שמשנה את המערכת הפוליטית. הכניסה של גנץ למגרש הפוליטי, כמנהיג שמגיע להשפיע בצורה משמעותית על המדינה - גורמת לטלטלה עזה במערכת". בשעה 13:45 תקיים ציפי לבני מסיבת עיתונאים, שתועבר ב-ynet בשידור חי.

 

ב"תנועה", המפלגה בראשות ציפי לבני שהתאחדה לפני הבחירות האחרונות עם העבודה ויצרה את המחנה הציוני, אמרו כי בבחירות הקרובות ירוצו בראשות לבני. בתוך כך מתברר כי ביום ראשון שבעה חברי כנסת - כמה ממפלגת העבודה וכן ח"כ קסניה סבטלובה מהתנועה - פנו ליו"ר ועדת הכנסת כדי לבדוק אפשרות ולוח זמנים לפיצול. הם לא הצליחו להשיג את חתימת הח"כ השמיני, שהיה דרוש לפיצול. הם פנו ללבני על מנת שתנהיג את המהלך - אך היא סירבה. ברקע הדברים יצוין כי המחנה הציוני הורכב מ-19 חברי כנסת של מפלגת העבודה ו-5 של מפלגת התנועה.

 

בראיון באולפן ynet אמר ח"כ איציק שמולי כי לאחר שגבאי סיים את השותפות עם ציפי לבני בטריקת דלת, פניה של מפלגת העבודה הם לחיבור עם גנץ: "יש יתרונות חדשים במצב הזה. כמובן שאנחנו מאבדים פה חלק מהשותפים שלנו, אבל יש גם יתרונות. אנחנו ננסה בכל מאודנו להתחבר עם המפלגה החדשה של בני גנץ וננסה להציג חזית אחידה לציבור. גם בני גנץ צריך להגיד מה הוא רוצה, והוא עדיין לא אמר שום דבר".

 

"אבי הוא יו"ר מפלגת העבודה ויש לו את המנדט גם להוביל אותה בבחירות וגם לנהל על המנדט שהוא קיבל משא ומתן עם אחרים", הוסיף שמולי. "אני לא חושב שנכון לתת לו עצות בתקשורת איך לעשות את זה. אני סומך עליו שמה שמופיע בווייז הפרטי שלו זה חילופי שלטון במדינת ישראל, ואני חושב שהוא יהפוך כל אבן כדי לעשות את זה".

 

ח"כ חסון (צילום: עדי אורני) (צילום: עדי אורני)
ח"כ חסון(צילום: עדי אורני)

 

בתגובה לדברי שמולי, אמר ח"כ יואל חסון מהתנועה, מקורבה של לבני: "אני מעריך מאוד את שמולי, אבל הוא גם יודע שזאת לא האמת. מאחורי הקלעים, וגם בצורה הכי גלויה, מי שפעלה ופועלת לחיבורים וניסתה להביא את אבי למקום הזה היא לבני. וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות. התנועה תרוץ בבחירות בראשות לבני, נקודה".

 

חסון הוסיף: "גבאי עשה היום פירוד, אנחנו נפעל לחיבור. זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות. אנחנו נחושים לדבר הזה. אני חייב להגיד שבמפלגת העבודה, בקרב חברי הכנסת, יש לנו חברים מדהימים שהיו שותפים לאורך כל הדרך וגם רצו בחיבורים, שאבי לצערנו לא קידם ולא פעל. היה חסם אחד לחיבורים, היום אין את החסם הזה. יהיו חיבורים ויהיה מהפך".

 

 

אבי גבאי וציפי לבני (צילום: אוהד צויגנברג)
גבאי ולבני בישיבת הסיעה הדרמטית(צילום: אוהד צויגנברג)

ח"כ נחמן שי מהמחנה הציוני אמר: "המעשה נעשה. מפלגת העבודה הולכת קדימה, נחושה, דבקה בעמדותיה החברתיות והמדיניות. אני מאמין כי מחנה גדול ישוב ויצטרף אלינו בדרך הזו".

 

ח"כ מיכל בירן אמרה: "ההחלטה להיפרד מלבני הייתה המהלך מתבקש. כבר הרבה זמן שהחיבור הזה לא עובד. גבאי שוב הוכיח מנהיגות ולא היסס לקבל החלטות אמיצות. בית הקברות של ההיסטוריה מלא במפלגות שפרשו מאיתנו ובכאלה שמספידים אותנו. מפלגת העבודה תמיד הייתה ראש החץ של המחנה והגיע הזמן שלה לחזור ולהוביל".

 

גם לפיד ונתניהו הגיבו

יו"ר יש עתיד, ח"כ לפיד, התייחס לפיצול במחנה הציוני במהלך הצגת האלופה במיל' אורנה ברביבאי כמצטרפת למפלגתו. לדברי לפיד, "אני עוד לא דיברתי עם אף אחד, ולא ישבתי עם הצוות שלי. בעיקרון אנחנו כל הזמן אומרים שהכוחות במרכז יצטרכו להתכנס מאחורי יש עתיד לקראת הבחירות. אני מכבד את השמאל אבל ננסה להתכנס, ואני מאמין שנצליח בכך לקראת הבחירות".

 

על השאלה האם יהיה מוכן לוותר על מקומו הראשון באיזשהו גוש מאוחד, השיב לפיד: "התשובה שלי קצרה, לא".

 

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיב אף הוא: "אני לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו", אמר נתניהו ממקום שהותו בביקור בברזיל. "מה שחשוב לי הוא שהימין יקים גם את הממשלה הבאה וימשיך להוביל את מדינת ישראל. לצורך זה חייבים להצביע רק לליכוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים