שתף קטע נבחר

הערעור התקבל: "בניין המריבה" חוזר לאח

בית המשפט המחוזי מרכז התיר לפרסום את פסק הדין שניתן בימים אלו, אשר קבע כי כ־10 שנים לאחר פירוק השותפות בין האח הבוגר לאחיו הצעיר, הזכויות ב"בניין המריבה" ששוויו מיליוני שקלים, והנושא תשואה של עשרות אלפי שקלים בחודש, יחולק בין האחים בחלקים שווים, וזאת חרף רישומו עוד ב־1988 על שם האח הצעיר בלבד בלשכת רישום המקרקעין

זוג אחים רכשו בניין עוד בשנת 1983. ב־1988, כאשר האח הבוגר היה בהליכי גירושים, העבירו האחים את הזכויות בנכס על שם האח הצעיר בלבד. יתרה מכך, בשנת 2004 האחים אף הצהירו בבית המשפט לענייני משפחה בתביעה שגרושתו של האח הבוגר הגישה כנגדם, כי הזכויות בבניין שייכות לאח הצעיר בלבד, והכל כדי שגרושתו של האח הבוגר לא תקבל את חלקה בנכס.

 

אילוסטרציה תכנון ובנייה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

בשנת 2008 מערכת היחסים בין האחים הידרדרה, וכתוצאה מכך, האח הצעיר הודיע לאח הבוגר כי בניין המריבה שייך לו, מאחר שהזכויות רשומות על שמו בלבד, ונישל את האח הבוגר מזכויותיו בבניין לרבות מהתשואה המניבה דמי שכירות בשווי עשרות אלפי שקלים בחודש.

 

האח הבוגר הגיש לבית המשפט לענייני משפחה כתב תביעה באמצעות עו"ד דין עדני, ועתר כי הזכויות בבניין משותפות לו ולאחיו, וזאת חרף רישום הזכויות בלשכת רישום המקרקעין. לתובענה הצטרפה גם גרושתו של האח הבוגר, אשר יוצגה על ידי עו"ד אורי כהן.

 

שופטת ורדה פלאוט (צילום: הנהלת בתי המשפט)
השופטת ורדה פלאוט(צילום: הנהלת בתי המשפט)

שופט צבי וייצמן (צילום: הנהלת בתי המשפט)
השופט צבי ויצמן(צילום: הנהלת בתי המשפט)

 

בית המשפט המחוזי בהרכב השופטים ורדה פלאוט, צבי ויצמן ויסכה רוטנברג, קיבל פה אחד את הערעור וקבעו כי משטענת ההגנה של האח הצעיר, שהנכס שייך לו משנת 1988 נדחתה - אזי לא נותרה טענת הגנה בידי האח הצעיר. "מעת שדחינו את טענות המשיב באשר להעברת הנכס על שמו בשנת 1988 ואשר עיקרן התחשבנות בין הצדדים, לא עומדת למשיב עוד כל טענה באשר לעילת העברת הנכס אליו ונותרה העלה הנטענת ע"י המערערים- ניסיון להברחת הנכס מהמערערת".

עורך דין דין עדני (צילום: יריב כץ)
עו"ד דין עדני(צילום: יריב כץ)
 

האח הצעיר, אשר יוצג על ידי עו"ד ירון רבינוביץ', טען בכתב הגנתו כי הנכס שייך לו בלבד בשל ההסדר בין האחים, עוד משנת 1988. בית המשפט לענייני משפחה דחה את תביעת האח הבוגר, וקבע כי שני האחים היו שותפים בנכס עד לשנת 2008 בלבד, אך במועד זה האח הבוגר ויתר על זכויותיו בנכס.

 

האח הבוגר וגרושתו הגישו ערעור וטענו כי פסק הדין שגוי. בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור פה אחד. השופטים קבעו כי בניין המריבה יחולק שווה בשווה בין האחים 50%־50% וכי האח הבוגר וגרושתו יקבלו 25% כל אחד מהזכויות בנכס. כן נקבע כי מלבד רישום הזכויות, על האח הצעיר לשלם מחצית מדמי השכירות שגבה לבדו מהתשואות בבניין, וזאת 10 שנים רטרואקטיבית.

 

תגובת עו"ד דין עדני, בא כוח האח הבוגר: "אני שמח כי מרשי, בגיל 70, וחרף מצבו הבריאותי, זכה לראות את הצדק יוצא לאור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים