שתף קטע נבחר

רצח הפלסטינית: חמשת תלמידי הישיבה החשודים יישארו במעצר

תלמידי ישיבת "פרי הארץ" ברחלים חשודים שהשליכו אבנים על רכבה של עאישה ראבי וגרמו למותה. הסנגורים תקפו את השב"כ: "שרה"מ ידרוש הבהרות". שב"כ טוען מנגד: חשודים בעבירות טרור חמורות

 

 

עורכי הדין של חמשת הנערים שנעצרו בחשד לרצח הפלסטינית עאישה ראבי בחודש אוקטובר תקפו בצהריים (ראשון) את שירות הביטחון הכללי בעקבות הסרת צו איסור הפרסום. "התיק מתפורר לשב"כ בין הידיים. הם יודעים שאין להם תיק וראיות אז הם מפרסמים הודעה", אמר עורך הדין עדי קידר המייצג כמה מהחשודים. שלושה מהחשודים נעצרו כבר לפני כמה שבועות, והיום בבית משפט השלום בראשל"צ הוארך מעצרם עד יום חמישי. שני חשודים נוספים נעצרו בשבת.

 

"רק לפני יומיים, פרסום החשדות היה נחשב לפגיעה בביטחון המדינה. אז מה קרה? החברים בשב"כ מפחדים ממסיבת העיתונאים שלנו?", הוסיף עו"ד איתמר בן גביר. "רק בשבוע שעבר נפסלו הודאות שנלקחו בעקבות שימוש במדובבים. וגיליתי ששוב נעשה כאן שימוש במדובבים. זאת התנהגות שערורייתית של רפובליקת בננות".

 

קידר הוסיף כי אחד מלקוחותיו סיפר לו שהחוקרים קיללו, ירקו וצעקו על הנער, תוך שימוש בגסויות במהלך החקירה:  "התבטאויות החוקרים כללו הטרדה מינית, מה קורה בשב"כ עם הבדיחות הגסות וההתעללות בנשים?". לדבריו אביו של אחד העצורים זומן לחקירה, ובשב"כ הציגו את הגעתו לנער כמעצר ומסירת עדות נגדו.

 

"החוקרים חיללו את השבת לצערי וגרמו לנערים להיחקר במהלכה", אמר קידר והוסיף כי אמונתם לא נלקחה בחשבון. "אם אנחנו חפצים במדינה דמוקרטית", המשיך, "מישהו צריך לעצור את אנשי שב"כ. אני קורא לראש הממשלה, הגיע הזמן שתדפוק על השולחן, תבקש הבהרות ותעצור את החקירה וההתנהלות הזאת".

 

 

רכבה של האישה הפלסטינית שנהרגה ()
הנרצחת עאישה ראבי

מיקום תאונת הדרכים בה נרצחה אעישה ראבי, ביחס למיקום הישיבה בה לומדים הנערים העצורים ()

לאחר שבועות של עמימות, מוקדם יותר הותר לפרסום כי הנערים שנעצרו לאחרונה בגין מעורבות בטרור יהודי חשודים ברצח של ראבי, אם לתשעה מהכפר בדיא. על פי החשד הם יידו אבנים לעבר המכוניתה שבה נסעה משפחתה סמוך ליישוב רחלים באחד מימי שישי בלילה באוקטובר. הם חשודים בגין עבירות טרור חמורות ובכללן רצח.  

 

בשב"כ אמרו כי הנערים נעצרו ב-30 בדצמבר על ידי השב"כ והמשטרה. החשודים נעצרו בגין עבירות טרור חמורות ובכללן רצח. החשודים הם נערים הלומדים בישיבת "פרי הארץ" ברחלים, הסמוכה למקום האירוע. ביום שבת, בוקר למחרת ביצוע הפיגוע, יצאה קבוצת פעילים בנסיעה ברכב מיצהר לישיבה ברחלים, לטובת תדרוך נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם חקירות השב"כ. פרטי חקירה נוספים עדיין חוסים תחת צו איסור פרסום.

 

עשרות צעירים מנוער הגבעות הגיעו בצהריים להפגין ליד בית המשפט השלום בראשל"צ, שם מתנהל דיון בעניינם של הנערים החשודים. הם התייצבו מתחת לחלון האולם שבו מתקיים הדיון, מרעישים במשרוקיות וצועקים לעבר החלונות. כמה מהם מניפים שלטים שעליהם נכתב "כיפה ופאות זה לא ראיות" ו"עוצרים את השתוללות השב"כ".

 

בעלה של הנרצחת, יעקוב ראבי, אמר בשבוע שעבר ל-ynet כי עד אז אף גורם ממערכת הביטחון לא עדכן אותו בנוגע להתקדמות החקירה בעניין. לדבריו, הוא רק התבקש להמציא עבור שב"כ והמשטרה מסמכים רפואיים וטכניים הנוגעים לתאונה ולמותה של אשתו. הוא ציין כי חבריו מישראל עדכנו אותו בנוגע למעצר של שלושה ישראלים בגין חשד לביצוע פשע לאומני שהתבצע בתקופה האחרונה. "אני אשמח אם יעצרו אותם כדי שזה לא יקרה למישהו אחר, אבל בסוף זה לא מה שיחזיר את אשתי לחיים", סיכם. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים