שתף קטע נבחר

הנסיעה, השיחה של סא"ל מ', הקנייה במכולת והחילוץ | תיעוד הפעולה שהסתבכה בעזה

לפי הזרוע הצבאית של חמאס, ישראל הכניסה ציוד לעזה במשך עשרה חודשים לטובת מבצע התקנת אמצעי הריגול שהסתבך ונגמר במותו של סא"ל מ'. עוד נטען כי אחד הלוחמים נכנס כמה פעמים לעזה. כך תועד המסלול שעבר הכוח עד לזיהוי, לחילופי האש ולהימלטות

 

 

הסרטון שפורסם אתמול (שבת) על ידי הזרוע הצבאית של חמאס חשף את אופן התנהלות הכוח הישראלי בפעולה שהסתבכה ברצועת עזה ונגמרה במותו של סא"ל מ' ובפציעה קשה של קצין אחר. בחמאס טוענים כי 15 לוחמים היו בכוח המיוחד שנחשף וכי ציוד הוכנס לעזה לטובת המבצע במשך חודשים ארוכים. חלק מהפרטים שמסר חמאס אסורים לפרסום בישראל, כולל שמו ותמונתו של סא"ל מ'.

 

בסרטון נראה הכוח נוסע במשאית קלה ובמכונית פולקסווגן טרנספורטר ישנה. שתי המכוניות תועדו כשנסעו זו אחר זו ברחוב סלאח א-דין וברחוב בני סוהילה. לאחר מכן נראה סא"ל מ' משוחח בטלפון הנייד, וחמאס חשף את שמו המלא ואת תמונתו. בהמשך מוצג תיעוד מחנות מכולת ברצועה, בו נראים שניים לוקחים מצרכים מהמדפים. בחמאס טענו כי מדובר בחברי הכוח הישראלי.

הזוג במכולת ()
אנשי הכוח תועדו לכאורה במכולת בעזה

חילוץ הכוח הישראלי שנפגע  ()
הדרך שעבר הכוח בתוך הרצועה

סא
בתמונה מימין למטה: סא"ל מ' תועד מדבר בטלפון הנייד

 

נסיעת הכוח ברחוב בעזה ()
הרכבים נוסעים ברחובות

חילוץ הכוח הישראלי שנפגע  ()
הרכבים נוסעים ברחובות עזה

נסיעת הכוח ברחוב בעזה ()
הרכבים נוסעים ברחובות עזה

מפקד גדוד מזרח חאן-יונס, נור ברכה, שנהרג במהלך האירוע, נראה בסרטון כשעקב אחר אחד מרכבי הכוח. בהדמיה שפורסמה נראו אנשי חמאס בודקים את המכונית. אנשי הכוח הישראלי פתחו באש באמצעות אקדחים עם משתיקי קול ופגעו בבארכה. בתגובה פתחו אנשי חמאס באש שממנה נהרג סא"ל מ' ונפצע קשה קצין נוסף. לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות, איש חמאס נוסף נהרג במהלך חילופי הירי.

 

קטעים מהסרטון שחמאס פרסם מהמבצע של סא
הזיהוי של הרכב

חילוץ הכוח הישראלי שנפגע  ()
הדמיית ההיתקלות

חילוץ הכוח הישראלי שנפגע  ()
מחבלי חמאס ירו בכוח הישראלי

חילוץ הכוח הישראלי שנפגע  ()
מתוך ההדמיה: מסוקי צה"ל נחלצו לסייע לכוח שנפגע

מג
נור בארכה

לאחר מכן תיעדה מצלמת אבטחה את אנשי הכוח מחלצים את הנפגעים. אז החלו במסע הימלטות לכיוון הגבול תחת ירי אנשי חמאס ובחיפוי אש מסוקים. בהמשך הסרטון הציג חמאס לראווה את הציוד שתפס - אקדחים עם משתיקי קול, מסורים, מקדחים, אתי חפירה וכלי עבודה נוספים.

קטעים מהסרטון שחמאס פרסם מהמבצע של סא
אקדחים עם משתיקי קול שנתפסו באירוע לטענת חמאס

הציוד שנתפס בידי הכוח ()
חלק מהציוד שהוכנס לטענת חמאס כדי לשתול אמצעי ריגול

כניסה לעזה בכיסוי של ארגון הומניטרי

במסיבת עיתונאים שקיים דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, נטען כי הכוח התכוון לשתול אמצעי ריגול ברשת התקשורת של חמאס, ולשם כך נועדו כלי העבודה. הוא הוסיף כי "אנו מודיעים לבני עמנו ששמנו את ידינו על ציוד טכני ומכשירים, אשר הכילו סודות גדולים. על ישראל ומנגנוני הביטחון שלה להיות מודאגים שכן השגנו אמצעים טכניים שיעניקו לנו יתרון אסטרטגי בעימותים עתידיים עם ישראל". 

 

לפי אבו עוביידה, ישראל ניצלה את המעברים לרצועה, כולל את מעבר כרם שלום כדי להכניס את הציוד לכוח המיוחד שפעל שם. הוא טען כי ישראל הכניסה את הציוד והרכבים לעזה במשך עשרה חודשים - מינואר ועד אוקטובר 2018.

 

אבו עוביידה טען עוד כי אנשי הכוח המיוחד ניצלו שטחים מתים על גבול הרצועה כדי להיכנס לשטחה בחסות הערפל. בחמאס טוענים שחלק מחברי הכוח השתמש בתעודות זהות מזויפות של תושבי רצועת עזה ובמסמכים של ארגון צדקה. הוא טען כי אחד הלוחמים נכנס לעזה כמה פעמים בכיסוי של עובד בארגון הומניטרי.

 

אבו עוביידה עוד הודיע כי "כל משת"פ שיסייע ללכוד את הכוח הציוני המיוחד, או קצינים מהשב"כ, הרי שההתנגדות מחויבת למחול לו, ובנוסף להעניק לו מיליון דולר". הפעולה שהסתבכה גררה סבב הסלמה אלים שבמהלכו נורו לישראל מאות רקטות ונפגע אוטובוס חיילים בטיל נ"ט. באירוע זה נפצע קשה חייל.  


פורסם לראשונה 12/01/2019 22:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אנשי הכוח תועדו לכאורה במכולת בעזה
מומלצים