שתף קטע נבחר

בנהר בתאילנד: גופות ממולאות בטון של מתנגדי המשטר

הגופות של שני פעילים פוליטיים, שנמלטו מתאילנד ללאוס אחרי ההפיכה, נמצאו ממולאות בטון בנהר המקונג. הצבא התאילנדי מכחיש כל קשר

צבא תאילנד מכחיש כל קשר למותם של שני מתנגדי משטר גולים, שגופותיהם נמצאו ממולאות בטון בנהר בגבול עם לאוס. שני הפעילים הפוליטיים נמלטו מתאילנד ללאוס השכנה אחרי ההפיכה הצבאית ב-2014.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הרשויות בתאילנד מסרו היום (ד') שבדיקות DNA אישרו ששתי הגופות הן של צ'טצ'רן בופוואן (56) ושל קרידז' לואלרט (46). השניים היו יועצים קרובים של הפעיל הפוליטי סוראצ'י דנוואטאנאנסורם (78) – שהפיק תוכניות רדיו אינטרנטיות שפעלו בלאוס. בתוכניות נשמעה ביקורת על החונטה הצבאית ומשפחת המלוכה בתאילנד. השלושה נעלמו בחודש שעבר. סוראצ'י עדיין נעדר.

גופות של שני מתנגדי משטר נמצאו ממולאות ב בטון נהר מקונג תאילנד (צילום: AP)
הגופה של אחד הפעילים(צילום: AP)
 

הגופות של שני מתנגדי המשטר נמצאו בסוף דצמבר. הן נסחפו לגדות נהר מקונג בצפון מזרח תאילנד. הגופות היו מבותרות וצפו בנהר למרות שהמטרה הייתה להטביע אותן. המשטרה מסרה שסיבת המוות "לא ידועה", אך פירטה על הזוועה ומסרה כי "הבטן שלהם נחתכה והתמלאה בבטון" כדי ששתי הגופות ישקעו.

גופות של שני מתנגדי משטר נמצאו ממולאות ב בטון נהר מקונג תאילנד (צילום: AP)
על גדות נהר המקונג(צילום: AP)

קצין בצבא תאילנד הכחיש מעורבות כלשהי בהיעלמותם של שני התאילנדים ובמותם. "הם לא היו בשטח האחריות שלנו ואנחנו לא יכולים לעשות שום דבר", הוא אמר. "הם בלאוס כבר הרבה שנים. אנחנו לא יודעים אם היו להם בעיות עם אנשים שם או לא".

 

היעלמותם של הפעילים התאילנדים בלאוס הגבירה את החששות של ארגוני זכויות האדם. הם חוששים לביטחונם של מתנגדי המשטר שעזבו את תאילנד ומותחים ביקורת בחו"ל על התנהלות המלך והצבא. "עכשיו ברור שאנחנו בסכנה", אמר טרירונג סינסאובפול (55) פעיל פוליטי שחי בגלות. "הדברים מאוד שונים עכשיו. לאוס כבר לא נראית מקום כל כך בטוח".

בזמן ההפיכה הצבאית ב-2014 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בזמן ההפיכה הצבאית ב-2014(צילום: AFP)
  

צבא תאילנד עלה לשלטון ב-2014, בהפיכה ששמה קץ לחוסר יציבות פוליטית והפגנות המוניות שנמשכו כמה שבועות. אחרי ההפיכה נמלטו מתאילנד שרים לשעבר, פרופסורים באוניברסיטה ופעילים פוליטיים. חלקם קיבלו מקלט במדינות המערב, רובם עברו לגור בלאוס וקמבודיה השכנות.

 

רבים מהנמלטים הואשמו בהשמצת משפחת המלוכה התאילנדית ובהעלבתה – עבירות חמורות שלעיתים שולחות את המורשעים ל-15 שנות מאסר. איש מהפעילים הפוליטיים ושאר מתנגדי המשטר לא הוסגר לתאילנד, אך לפחות עוד שני פעילים נעלמו בלאוס, ב-2016 וב-2017.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אחת הגופות על גדות הנהר
צילום: AP
מומלצים