שתף קטע נבחר

תיעוד חדש: שניות אחרי הירי בצעיר בבת ים

ברשתות החברתיות פורסם סרטון שמראה את האירוע שבו נורה למוות יהודה ביאדגה, בן 24, בידי שוטר בבת ים - שניות ספורות אחרי שנפגע. המשטרה: "הסרטון עבר עריכה בוטה"

 

 

תיעוד נוסף שפורסם היום (ד') ברשתות החברתיות מתאר את השניות שאחרי הירי הקטלני ביהודה ביאדגה (24) מבת ים בסוף השבוע האחרון. בסרטון נראה ביאדגה כשהוא שוכב על הכביש לאחר שככל הנראה כבר נורה - ואז מתקרב אליו שוטר נוסף. ברקע נשמע רעש נוסף שלפי גולשים נטען כי מדובר בירי בביאדגה בעודו שכוב על הקרקע - אך טענה זו טרם התבררה.

 

הסרטון פורסם ברשתות החברתיות. אם ידועה לכם/ן זהות הצלם/ת - כתבו לנו במייל האדום.

 

תיעוד מזירת הירי בבת ים בא יהודה באידגה ז
התיעוד החדש מזירת הירי(צילום: דניאלה קסנובסקי)

 

יצוין כי השוטר שירה חזר לעבודתו כבר ביום א' וצו איסור פרסום הוטל על פרטיו ופרטי משפחתו. מח"ש פתחו בבדיקת האירוע, אולם טרם נפתחה חקירה.

 

מהמשטרה נמסר כי "לצערנו בימים האחרונים מופצים ברשת פרסומים אשר מתסיסים ומלבים את האוירה ובכך מייצרים דיסאינפורמציה אודות האירוע שהתרחש בבת ים. הפעם מדובר בסרטון שנועד אף הוא להלהיט את השיח הציבורי תוך עריכה בוטה של הסרטון. הוכחה לכך ניתן לראות בסרטון מקביל שצולם על ידי עובר אורח והופץ ברשת, ובו תיעוד מקרוב של אותן השניות.

 

"בעת הזו, ראוי לגלות אחריות ציבורית ולהימנע מפרסום והעברת מידע או הכפשות שחוטאים לאמת ומעוותים את המציאות.

 

"כמקובל בכל מקרה של ירי על ידי שוטר, נפתחה בנושא בדיקה במח"ש ואין זה ראוי להסיק מסקנות שיש בהן כדי להטעות את הציבור ביחס לאירוע זה טרם השלמת הבדיקה על ידי הגוף המוסמך לכך".

 

 

 

ביאדגה נורה למוות ביום ו' האחרון על ידי שוטר. לפי המשטרה, הוא איים בסכין שלופה על שוטרים, ונורה על ידי אחד מהם. ביאדגה, שככל הנראה לקה בעבר בהלם קרב, השתולל בביתו וברחוב לפני שרץ לעבר השוטרים. נסיבות המקרה נבחנות על ידי המחלקה לחקירות שוטרים.

יהודה ביאדגה  ()
ביאדגה. נהרג מירי של שוטר

תיעוד של יהודה ביאדגה על ידי מצלמות האבטחה ברחוב, דק' ספורות לפני הירי שהביא למותו, עם הסכין בידו ()
ביאדגה, דקות ספורות לפני הירי

שכניו של הצעיר שנורה סיפרו כי האיש השתולל וצעק בחדר המדרגות בבניין מגוריו ברחוב בלפור בבת ים. בעקבות זאת, בני משפחתו קראו למשטרה. עם הגעת הכוח המשטרתי לזירת האירוע, נמסר להם כי הצעיר נמלט רגלית לרחוב סמוך, כשהוא נושא סכין ביד וממשיך לקלל ולצעוק.

 

יומיים אחרי הירי, אמר אבי ילאו, פעיל חברתי ובן העדה האתיופית, לאולפן ynet: "אם יהודה לא היה בן הקהילה האתיופית - זה היה נגמר אחרת".

 

 

"מבחינתנו המקרה הזה הוא סיכול ממוקד, עד שלא יוכח אחרת - יהודה נרצח על ידי שוטר", אמר ילאו. לדבריו, מדובר בדוגמה נוספת לתופעת "האצבע הקלה על ההדק" כשמדובר בחשודים עם צבע עור שונה. "אנחנו שומעים ביממה האחרונה דיבורים על כך שלא הייתה אפשרות אחרת לאותו שוטר, אלא לנטרל את יהודה כפי שנטרל אותו".

 

הוא הוסיף: "המשטרה לא יכולה לרחוץ בניקיון כפיה ולהיתמם כאילו נוצרה פה סיטואציה של סכנה לשוטר. כולנו יודעים שבשביל לנטרל אתה לא דופק שני כדורים בראש של בן אדם. אנחנו יודעים איך ידה של המשטרה קלה על ההדק כשמדובר בנערים ממוצא אתיופי. זה לא מקרה חדש ולא מקרה ייחודי".

 

ילאו תקף את המשטרה, שלטענתו לא מקדמת את המלצות הוועדה למיגור הגזענות: "המשטרה היא הגוף היחיד שהתנגד להמלצות הוועדה. הם מדברים על אמון? איך אפשר לדבר על אמון כשאנחנו רואים את התמונות הללו, כששוב ושוב אנחנו רואים איך נערים ממוצא אתיופי נופלים קורבן לאלימות המשטרתית? אנחנו יודעים שיהודה נרצח על ידי שוטרים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דניאלה קסנובסקי
מתוך התיעוד
צילום: דניאלה קסנובסקי
מומלצים