שתף קטע נבחר

אם גבאי יבטל את השריונים כבל יעלה למקום העשירי

שיטת הבטחת הייצוג בעבודה דרדרה את איתן כבל למקום ה-15, אך בלי שריוני היו"ר במקומות 2 ו-10 הוא יחזור למקום שממנו אולי רואים את הכנסת

 

 

אם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי יחליט לוותר על שני השריונים - אנשים שהוא רשאי לשבץ כראות עיניו במקומות 2 ו-10 ברשימה לכנסת - מי יוכל להרוויח מהשינויים? גבאי כבר אמר הבוקר (יום ג'), ביום שלאחר הבחירות המקדימות במפלגה, כי "הנבחרת מצוינת" וכי ישקול לוותר על האפשרות שניתנה לו. אחד המרוויחים עשוי להיות ח"כ איתן כבל, מי שאמר שגבאי "חיסל" אותו.

 

רשימת העבודה מורכבת מהנבחרים ברשימה הארצית בפריימריז, אולם יש בה שלל "הבטחות ייצוג" - הן לנשים מהרשימה הארצית והן לנציגי מגזרים, כמו הקיבוצים והמיעוטים. בנוסף, למזכ"ל ערן חרמוני מובטח המקום ה-11 ברשימה. 

 

 

 

עם שריונים 1-10 פריימריז העבודה  ()

ללא שריונים 1-10 פריימריז העבודה  ()
 

לגבאי יש שני שריונים. אם יחליט לוותר על "שריון הזהב" במקום השני, למעשה כל אחד ברשימה יזוז באופן אוטומטי מקום אחד קדימה. במקרה כזה, ירוויחו במיוחד המועמדים ששובצו בעשירייה הראשונה, מכיוון שלפי הסקרים חלקם נחשבים "מתנדנדים". הח"כים מרב מיכאלי, עמר בר-לב ורויטל סויד (מקומות 9,8,7 בהתאמה) ישפרו במקרה כזה משמעותית את סיכוייהם להיבחר לכנסת.

 

 

 

אם גבאי יוותר גם על השריון במקום ה-10 ברשימה, אז ירוויחו בפעם השנייה כל המועמדים מהמקום ה-11 ואילך. המרוויח הגדול יהיה כבל: עם השריונים הוא במקום ה-15, אך בלעדיהם יקפוץ עד למקום העשירי ברשימה.

  ()
 

איך? כבל ידלג על הבטחת ייצוג לקיבוצים, על הבטחת ייצוג לאישה, על שריון מזכ"ל המפלגה ועל שני השריונים של גבאי. נכון לעכשיו, ח"כ מיכל בירן מדורגת לפני כבל, אף שקיבלה פחות קולות ממנו, בשל הבטחת הייצוג לנשים. אבל ללא השריונים של גבאי - מפני שכבר ישנן ארבע נשים בעשירייה הראשונה, הצורך בהבטחת הייצוג מתייתר ומתבטל.

 

עוד במקרה כזה, המועמד הצעיר והחדש יאיר (יאיא) פינק, כרגע במקום 12, יתקדם למקום התשיעי (לפני שריון המזכ"ל במקום ה-11 ועל חשבון שריון היו"ר במקומות 2 ו-10). כך שאם המפלגה תתאושש לעומת מצבה בסקרים ותגיע למספר מדנטים דו ספרתי - גם פינק וגם כבל עשויים בכל זאת להיות חברי הכנסת ה-21.

 

"חוסלתי", הודה היום כבל בשיחה עם אולפן ynet. "להגיד לכם שעכשיו אני יוצא עם ראש מושפל או נעלב? ממש לא. אני עם גב זקוף, לקחתי הכול בחשבון. זה מצער אותי, זה מכאיב לי, אבל לא מעבר לזה".

 

כבל סיפר כי  גבאי התקשר אליו הבוקר: "הוא צלצל אליי, שלח לי הודעה להתקשר אליו שהוא חיפש אותי. אני מניח שאשוב אליו במהלך היום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, רענן בן צור
אבי גבאי ואיתן כבל
צילום: AFP, רענן בן צור
מומלצים