שתף קטע נבחר

"הוא רוצח ששחט בת קיבוץ. אין צדק בבתי המשפט"

ראיד רושרוש ממרר רוצץ את גולגולתה של בת זוגו תהילה נגר - אבל כחלק מהסדר טיעון הוא יואשם בהריגה ולא ברצח. האב תקף את הפרקליטות: "שנתיים שתקנו, אבל אתם מרמים אותנו. עדיף שייצא לחופשי מאשר שתהיה עסקת טיעון כזו. כל יום יש רצח במדינה בגלל שאתם מתנהגים ככה"

 

 

"אין צדק בבתי משפט, הפרקליטות מגנה על הרוצח": אביה של תהילה נגר תקף בחריפות את הסדר הטיעון המסתמן בין הפרקליטות לסנגוריו של ראיד רושרוש, בן זוגה של בתו שנאשם שרוצץ את גולגלתה באבן. על פי ההסדר, שפורסם הבוקר (יום ג') לראשונה ב-ynet, רושרוש - בן 29 מהיישוב מרר שבגליל - יואשם בהריגה ולא ברצח.

 

"יש גבול, שנתיים שתקנו, מילה לא דיברנו, נתנו לבתי המשפט לעשות את הצדק, אבל אין צדק בבתי המשפט", אמר האב יגאל נגר. "אנחנו יודעים שאתם מרמים אותנו. הפרקליטות מגנה על הרוצח ומעמידה לו סיוע. אין עסקת טיעון, זה לא תיק פתוח. הרוצח פה והוא הרוצח צריך לשלם את הדין. כל יום יש רצח במדינת ישראל בגלל שאתם מתנהגים ככה. כולכם שותפים לפשע. בושה לקחת ילדה יפה, בת קיבוץ, ולשחוט אותה".

תהילה נגר  ()
תהילה נגר

ראאד רושרוש, הרוצח של תהילה נגר ז
הנאשם ראיד רושרוש(צילום: אביהו שפירא)

מלבד המתקפה על הפרקליטות, תקף נגר גם את עורכי הדין: "איך לא אכפת לכם? אין לכם ילדים בבית? איך אתה מסתכל על אשתך בפנים? טיפת רגש אין לכם. תתביישו, עורכי דין, מגנים על רוצח". בנוסף אמר האב: "אני לא מוכן לסעיף הריגה. מבחינתי הוא הרוצח של הבת שלי. אני מעדיף שייצא לחופשי מאשר שתהיה עסקת טיעון בהריגה. לכולם ברור שהוא הרוצח. נמצאו כתמי דם של בתי ברכב שלו, אני כועס על הסדר הטיעון".

 

הצגת ההסכם עצמו נדחתה. על פי הסיכום אמורה המדינה להגיש נגד רושרוש כתב אישום מתוקן, אולם כשהסנגור עו"ד שמואל ברזני החל להציג את ההסדר בפני בית המשפט המחוזי בנצרת, התגלו אי הסכמות בינו לבין הפרקליטות. לכן קבעה הלמן דיון נוסף לשבוע הבא. 

 

בין הצדדים נערכים מגעים לגבי כמה עבירות נוספות, אבל בכל מקרה לגבי הסעיף המרכזי אין מחלוקת בין הצדדים - הרצח אמור להיות מומר בהריגה. האב נגר ביקש להביע כבר היום את התנגדותו להסדר הטיעון, אבל השופטת הלמן ביקשה ממנו לעשות זאת בשבוע הבא. 

רושרוש בבית המשפט, בדיון קודם (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
רושרוש בבית המשפט, בדיון קודם(צילום: גיל נחושתן)

ב-20 בדצמבר 2016 נמצאה גופתה של נגר - תושבת קיבוץ גינוסר - סמוך לכביש סובב כנרת, ליד המושבה מגדל, כשעל גופה סימני אלימות קשים. תוך זמן קצר נעצר רושרוש, שהיה בן זוגה של נגר כשנתיים. לאחר כמה שבועות חקירה הגישה הפרקליטות כתב אישום נגדו באשמת רצח.

 

כתב האישום המקורי תואר כך הרצח: "רושרוש החל לתקוף את המנוחה, בעוד שהיא מנסה להתגונן מפניו. לאחר מכן, דחף הנאשם את המנוחה לשיחים שבצדו המזרחי של החניון שם חנק אותה בגרונה והוסיף לחבוט בה בחוזקה בפניה וגרם לה לדימום רב - עד שאיבדה את הכרתה. או אז, גרר הנאשם את המנוחה לצדו הצפוני של החניון ושם הטיח בראשה אבן שפה במשקל של כ-30 ק"ג, רוצץ את גולגולתה וגרם למותה. לאחר הרצח, עזב הנאשם את החניון ושב לביתו באמצעות הג'יפ".

 

רושרוש כפר בכתב האישום. סנגוריו, עורכי הדין שמואל ברזני ותמי אולמן, הצליחו בתום משא ומתן ממושך עם נציגי הפרקליטות בצפון לשנות את סעיף האישום להריגה.

 

לפי כתב האישום, נגר ורושרוש הכירו כשנתיים לפני הרצח, והתקיים ביניהם קשר רומנטי. "במהלך תקופה זו הנאשם הפך אותה לשפחה מוכה והתעלל בה, אך היא לא סיפרה על כך לאיש. כל מי שניסה לעזור לה כדי לשמור עליה, לאחר שהרגיש במשהו - לא הצליח", אמרו במחוז צפון של המשטרה, שם חקרו את האירוע. "למרות הכל היא המשיכה להיפגש עם הנאשם. חברותיה הבחינו בחבלות על גופה אבל המנוחה טענה כי נפלה במדרגות והסתירה מה שעבר עליה".

 

בכתב האישום צוין כי "במהלך מערכת היחסים נהג הנאשם להכות את המנוחה, להכאיב לה, להשפילה ולבזותה". צוין בו מקרה מספטמבר 2016, שבו "הכה הנאשם את המנוחה באגרוף בעינה. כתוצאה מכך היא נאלצה להיעדר מחתונת בת דודתה".

 

אירוע קשה נוסף התרחש לפני באוקטובר 2016. בשעות הלילה נגר ורושרוש יצאו לבילוי בפאב בקיבוץ בגינוסר. כשעזבו, החל להכות אותה באגרופים. היא ניסתה לברוח אך הוא השיג אותה, הפיל אותה ארצה והמשיך להכות. עוד נכתב כי רושרוש איים על נגר "לבל תספר לאיש אודות המכות – אחרת יפרסם ברבים תמונות אינטימיות שלה, אותן החזיק ברשותו".

 

לפי המשטרה, אמה ראתה אותה אחרי אותו אירוע ונבהלה, ומיד קראה לכל המשפחה. הם הגישו תלונה והתקיפה נחקרה בתחנת טבריה ביחידת האלימות במשפחה. שם עצרו את הנאשם והאריכו את מעצרו בחמשה ימים. נגר הופנתה לטיפול רפואי ואז ברחה מאמה ומאחותה. "היא התבקשה למסור עדות אך לא הגיעה ולא שיתפה פעולה. מחוסר ראיות התיק נסגר והנאשם הורחק ממנה במשך שבועיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים