שתף קטע נבחר

מחאה על הסדר טיעון לרוצח תהילה נגר: "נרעיד את המדינה"

גם הערב נמשכו צעדי המחאה נגד הסדר הטיעון של ראיד רושרוש - שרוצץ את גולגולתה של תהילה אך יואשם בהריגה ולא ברצח. עשרות רבות השתתפו בצעדה, הקימו מאהל והפיצו עצומה שקוראת להחמיר את העונש: "נילחם על הצדק שלך. רצח זה רצח"

 

 

יותר ממאה בני משפחה, חברי קיבוץ גינוסר ואנשי עמק הירדן, המשיכו גם היום (א') בצעדי מחאה נגד הסדר הטיעון בין ראיד רושרוש לבין פרקליטות מחוז הצפון, לפיו יואשם רושרוש בהריגתה של תהילה נגר ז"ל ולא ברציחתה.

 

ביום שלישי צפויים נציגי הפרקליטות ועורכי הדין שמואל ברזני, תמי אולמן ושאדי סרוג'י, שמייצגים את רושרוש, להציג את הסדר הטיעון בפני הרכב שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת. "רצח זה רצח", אמרה אחותה של תהילה נטלי אחיטוב, "נילחם על הצדק שלך".

 

היום הקימו חברי גינוסר מאהל מחאה ענק בכניסה לקיבוץ, סמוך לכביש 90, ובשעות אחר הצהריים התכנסו ליד קברה של תהילה בבית העלמין של הקיבוץ. המשתתפים הניפו שלטים בגנות הסדר הטיעון ולאחר מכן שבו לכיוון המאהל, שם חתמו על עצומה שמופצת בימים האחרונים ברשתות החברתיות - וקוראת להחמיר בעונשו של רושרוש.

ראאד רושרוש ותהילה נגר (  צילום: אביהו שפירא )
ראיד רושרוש ותהילה נגר ז"ל( צילום: אביהו שפירא )

צעדת המחאה של משפחתה של תהילה נגר ז
צעדת המחאה נגד הסדר טיעון של הנאשם ברצח תהילה(צילום: אפי שריר)

צעדת המחאה של משפחתה של תהילה נגר ז
(צילום: אפי שריר)

צעדת המחאה של משפחתה של תהילה נגר ז
(צילום: אפי שריר)

צעדת המחאה של משפחתה של תהילה נגר ז
(צילום: אפי שריר)

"תהילה שלנו, אהובה ויפה, אני מקווה שאת רואה כמה אנשים באו לצעוק את צעקתך, אנשים שמזדהים עם המאבק שלנו, עם המאבק האבסרודי במערכת המשפט כדי לדרוש צדק", אמרה האחות נטלי. "מאז אותו יום, היום הנורא מכל שבו ראיד רצח אותך בדם קר, אנחנו לא אנחנו. יש לנו חור ענק בלב שלעולם לא יצליח להיסגר. אנחנו מקווים שנצליח להילחם על הצדק שלך, ושלפחות עכשיו תוכלי לנוח על משכבך בשלום".

 

ים בן-צבי, בן הקיבוץ וחבר ילדות של תהילה, הוסיף: "לא יכולנו לעמוד מהצד ולראות אתכם נאבקים ברפיון ידה של מערכת המשפט מול המפלצת שהרסה לכם את החיים, והותירה את כולנו, את כל אנשי קהילת גינוסר, המומים, כואבים ומצולקים לעולם. נגייס עוד ועוד כוחות וביחד נקים רעש גדול שירעיד את המדינה ואת אמות סיפיה", אמר.

 

 
קיבוץ גינוסר נגד הסדר הטיעון על רצח תהילה נגר בת הקיבוץ (באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )
(באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )
קיבוץ גינוסר נגד הסדר הטיעון על רצח תהילה נגר בת הקיבוץ (באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )
(באדיבות חברי קיבוץ גינוסר )

ב-20 בדצמבר 2016 נמצאה גופתה של נגר סמוך לכביש סובב כנרת, ליד המושבה מגדל, כשעל גופה סימני אלימות קשים. תוך זמן קצר נעצר רושרוש, שהיה בן זוגה של נגר כשנתיים. לאחר חקירה בת כמה שבועות, הגישה הפרקליטות נגדו כתב אישום בגין רצח.

 

בכתב האישום המקורי הרצח תואר כך: "רושרוש החל לתקוף את המנוחה בעוד שהיא מנסה להתגונן מפניו. לאחר מכן, דחף הנאשם את המנוחה לשיחים שבצדו המזרחי של החניון, שם חנק אותה בגרונה והוסיף לחבוט בה בחוזקה בפניה וגרם לה לדימום רב - עד שאיבדה את הכרתה. אז, גרר הנאשם את המנוחה לצדו הצפוני של החניון ושם הטיח בראשה אבן שפה במשקל של כ-30 ק"ג, רוצץ את גולגולתה וגרם למותה. לאחר הרצח, עזב הנאשם את החניון ושב לביתו באמצעות הג'יפ".

 

רושרוש כפר בכתב האישום. סנגוריו הצליחו בתום משא ומתן ממושך עם נציגי הפרקליטות בצפון לשנות את סעיף האישום להריגה.

 

ביום חמישי האחרון נחשפו ב-ynet המגעים המתקדמים בין פרקליטות מחוז צפון לבין הסנגורים, עורכי הדין שמואל ברזני, תמי אולמן ושאדי סרוג'י, בנוגע להסדר טיעון.

 

"אנו יוצאים למאבק והמטרה היא לשכנע את בית המשפט לדחות את הסדר הטיעון הזה", אמרה אחותה של תהילה. "מבחינתנו הוא מבזה. נעשה הכול כדי שהשופטים יבינו שלא ראוי לאשר אותו. זה היה רצח אכזרי ומזעזע. מה זה אם לא רצח?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים