שתף קטע נבחר

אבי חימי יכהן כראש לשכת עורכי הדין במקום אפי נוה

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בחרה את עו"ד אבי חימי לעמוד זמנית בראש הלשכה עד הבחירות הכלליות שייערכו ביוני. ראש הלשכה הקודם, אפי נוה, התפטר בעקבות החשדות בפרשת "המין ומינויי השופטים" - אך השתתף בהצבעה

  

 

עו"ד אבי חימי נבחר היום (ג') לכהן כראש לשכת עורכי הדין באופן זמני, עד לבחירות הכלליות ללשכה שיתקיימו ב-18.6. חימי נבחר במקום ראש הלשכה הקודם, עו"ד אפי נוה, שהתפטר מתפקידו בעקבות פרשת "המין והמינויים" שנוגעת להליכי מינוי שופטים, בה הוא החשוד המרכזי ובה מיוחס לו שוחד. נוה השתתף גם הוא בהצבעה היום.  

עו
עו"ד אבי חימי (במרכז עם המיקרופון) לאחר היבחרותו (צילום: דוברות לשכת עורכי הדין)

 עורך דין אפי נוה פרשת המין והמנויים (צילום: מוטי קמחי )
התפטר בעקבות פרשת המינויים. אפי נוה (צילום: מוטי קמחי )

חימי נבחר בתום הצבעה חשאית שהתקיימה במהלך היום על ידי חברי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין. זאת, לאחר שזכה לאמונם של 24 חברי המועצה לעומת 19 קולות בהם זכה עו"ד אורי קינן שהתמודד מולו. הן חימי והן קינן הם חברי מועצה.

עו
עו"ד אורי קינן( )

נוה - שמלבד פרשת "המין והמינויים" שעוררה סערה גדולה במערכת המשפט - תלוי ועומד נגדו אישום נוסף בגין מרמה בפרשת "מעברי הגבול", הגיע כאמור להצביע על מחליפו הזמני.

 

על רקע חקירתו של נוה, נערכו ויכוחים משפטיים בשאלה האם הוא רשאי להצביע לאחר שהתפטר. חוות דעת אחת שהתקבלה לפני מספר ימים קבעה שיש לאפשר לו ליטול חלק בהצבעה.

 

אלא שחוות דעת מנוגדת של עורכת הדין גליה שמילוביץ' גרינגרד סברה אחרת –  שעם התפטרותו של נוה הוא אינו עוד חבר המועצה הארצית של השלכה ולכן אינו רשאי להצביע על מחליפו. בסופו של דבר כאמור הוא הצביע ועזב את המקום, ולאחר ספירת הקולות התברר כי הקול שלו לא הכריע את הבחירה ולכן הדיון על חוקיות ההצבעה שלו מיותר.

 

עורך הדין חימי התייחס לנושא ההצבעה של נוה ותקף את עו"ד קינן שהתמודד מולו: "צר לי שבמקום לעסוק באיחוד השורות ובכיבוד ההליך הדמוקרטי, בוחרים גורמים שונים מטעמו של עו"ד קינן לעסוק בניסיון לקושש קולות של חברי המועצה ולהלך אימים. זו אינה דרכי. חוות דעתו של היועץ המשפטי של לשכת עורכי הדין קבעה באופן חד משמעי כי לעורך הדין נוה זכות הצבעה ובלי כל קשר לחוות הדעת, במועצה חברים 48 עורכי דין מהשורה הראשונה, אין לי כל ספק כי יפעלו לפי הבנתם את טובת הלשכה".

 

אורי קינן מסר בתגובה: "אני מברך את אבי לרגל הבחירה ומכבד את החלטת הרוב. אבי ראש לשכה ראוי ואני מאחל לו בהצלחה. הצלחתו היא הצלחתנו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים