שתף קטע נבחר

סמוטריץ': "נראה אותך מבקשת אכיפה בהר הבית". זנדברג: "בג"ץ אישר גם התנחלויות"

פסילת מועמד "עוצמה יהודית" בן ארי והיוזמות נגד בית המשפט הובילו לעימות סוער באולפן ynet. יו"ר האיחוד הלאומי: "הקו של תמר ינצח בבג"ץ עד שנשנה את זה אחרי הבחירות". יו"ר מרצ: "רק עם ביטול שלטון החוק תשליטו את ההזיות המשיחיות"

 

 

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) ותמר זנדברג (מרצ) התעמתו הבוקר (יום ב') באולפן ynet - שלושה שבועות לפני בחירות 2019 ויום אחרי הפסיקה ההיסטורית של בית המשפט העליון, שפסל את מועמדותו של מיכאל בן ארי, נציג "עוצמה יהודית" במסגרת הרשימה של סמוטריץ'.

 

במסגרת הדיון, השניים התעמתו גם בנושא אפשרות סיפוח שטחים ביהודה ושומרון. לדברי סמוטריץ', יש לו תוכנית "עם יותר מ-30 עמודים, אפשר למצוא אותה באינטרנט, יש שם תשובות אינטליגנטיות מאוד בהקשר הדמוקרטי החוקתי. אני לא יכול לתת לאויבים שלי לעשות דרך הדמוקרטיה מה שהם לא הצליחו לעשות דרך טרור".

 

אף שהוא מציע שלא לאפשר זכות בחירה לכנסת לפלסטינים, אומר סמוטריץ', "יהיו להם הרבה זכויות שאין להם היום, זכויות שלא יהיו בשום קונסטלציה אחרת שתמר מציעה. תמר רוצה לנקות את מצפונה, לא אכפת לה שישנו שלטון אלים ודיקטטורי כמו שיש בעזה, העיקר שהיא לא תהיה אחראית על זה. אז אני חושב שאני גם יותר צודק ומוסרי וגם יותר ציוני".

 

זנדברג: "אפשר להמשיך במצב הקיים או אפילו להרע את המצב ולהפוך יהודים לאדונים וערבים לעבדים, או לחילופין טיהור אתני, הכרעה, לכן אני אומרת שזו לא תוכנית. תוכנית שמציעה להשליט גזענות באלימות היא לא תוכנית. האפשרות השנייה היא לחיות בשלום, שתי מדינות שחיות בשכנות וזה עובר רק בדרך של מו"מ והידברות".

 

סמוטריץ': "יש לי תחושה שהקו שלי ינצח בבחירות והקו של תמר ינצח בבג"ץ עד שנשנה את זה אחרי הבחירות".

 

זנדברג: "רק עם ביטול שלטון החוק אתם יכולים להשליט את ההזיות המשיחיות שלכם".  

 

- מה אתם הולכים לעשות ברשימה עכשיו?

"נפנה לוועדת הבחירות ונבקש לפתוח את סדר הרשימה כדי לנסות להחליף את המועמדות של בן ארי במועמדות של בן גביר. אין לזה תקדים בחוק, אבל גם לראשונה נפסל בישראל ח"כ אחד מתוך רשימה. אני חושב שההגינות מחייבת לתת לנו את האפשרות לארגן מחדש את הרשימה".

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד – מתחם הבחירות של ynet 

 

את ההחלטה - שנימוקיה טרם פורסמו - הוא כינה "פסק דין מעוות ומפלה - שמאפשר לתומכי טרור, מחבלים, אלה ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, לכהן בכנסת, אבל מיכאל בן ארי שעשה בעצמו צבא, שהילדים שלו משרתים ביחידות הכי קרביות, לא יכול. אפשר להסכים או לא להסכים עם אמירות, לטעון שהוא לא יכול בכנסת זה הזוי בעיניי".

 

- תמר זנדברג, את מראשי הטוענות.

"זה טוב מאוד שבית המשפט שם קו אדום ואמר שיש דברים שהם לא משנה פוליטית. משנה פוליטית של עליונות גזע שמתבצעת באלימות זו לא משנה פוליטית ומקומה מחוץ לגדר הוויכוח הפוליטי. זו אמירה חדה, ברורה, משפטית ומגובה, היא לא פוליטית, היא לא משני הצדדים. לא לכל דבר יש צד שני צדדים".

 

יו"ר מרצ הוסיפה כי "ה-D9 שאמר כפליטת פה מוטי יוגב הפך לתוכנית עבודה סדורה של שרת המשפטים, שכבר היום מסבירה שהתוכנית שלה היא לבטל את עצמאות בתי המפשט, למנות שופטים בעצמה, תוכנית חבלה בשלטון החוק ובדמוקרטיה הישראלית. יש ניסיון להשתמש במקרה הזה - שהיה ברור לכל שדינו לפסילה - כדי להחטיף לבג"ץ ולפגוע בדמוקרטיה הישראלית".

 

סמוטריץ': "בואי נעשה מבחן הגינות. בית המשפט אתמול הוציא צו סגירה למתחם שער הרחמים בהר הבית. אני רוצה לראות את תמר דורשת מראש הממשלה וממפקד מחוז ירושלים לאכוף את הצו הזה ולסגור את המתחם".

 

זנדברג: "בית המשפט אישר התנחלויות לאורך עשרות שנים, הוא אישר הרבה דברים שאני לא מסכימה איתם".

  ()
בן ארי - נפסל. כסיף - אושר
 

 

 
- היית רוצה שעופר כסיף ישב בכנסת?

זנדברג: "אין סימטריה".

 

סמוטריץ: "עזמי בשארה, חנין זועבי, בסל גטאס צריכים להיות בכנסת?"

 

זנדברג: "חנין זועבי לא מתמודדת, עזמי בשארה ברח כי הוא נמלט מכתב אישום ובסאל גטאס יושב בכלא".

 

סמוטריץ: "בג"ץ אישר אותו".

 

זנדברג: "לגבי כסיף, אין מניעה שהוא יישב בכנסת, הוא נציג של הציבור הערבי. מה שהובא לבית במשפט זה בערך ארבע התבטאויות ספורדיות שנשארו בתחום ההתבטאויות בלבד. לעומת זאת יש כאן (במקרה בן ארי) משנה קבועה בסיסית ועקבית במשך 20 שנה.

 

"אין סימטריה בין נציגי הציבור הערבי הלגיטימי שאף אחד לא טען שיש לפסול אותם חוץ מהימין הקיצוני, לא היועץ המשפטי לממשלה ולא בית המשפט העליון - לבין נציגי כהניסטים, שזה ארגון טרור רשום שביקשו לבוא בשעריה של הדמוקרטיה הישראלית עם 'משנה פוליטית' של גזענות, אלימות והסתה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים