שתף קטע נבחר

נתניהו: "אין הצדקה שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות"

ראש הממשלה התייחס לכאוס ברכבת ישראל ולסכסוך המתמשך בין ההנהלה וועד העובדים: "הרכבת צריכה לנסוע. אקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה"

 

 

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ב') להשבתת הרכבת בסוף השבוע ותמך בהנהלת רכבת ישראל במאבקה המתמשך מול ועד העובדים. זאת בין היתר בעקבות השבתת תנועת הרכבות בשישי שעבר.

 

נתניהו ברכבת. "אקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה" (צילום: קובי גדעון, לע"מ) (צילום: קובי גדעון, לע
נתניהו ברכבת. "אקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה"(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בטקס הרמת כוסית לכבוד חג הפסח עם עובדי משרד ראש הממשלה אמר נתניהו: "הרכבת צריכה לנסוע. הנחנו פסי רכבת ואין שום הצדקה לכך שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות למיליוני אזרחי ישראל ולחיילים, זה לא יהיה. לכן, השבוע אני עומד להקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה ויאפשר את חופש התנועה לכל אזרחי ישראל".

 

 

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הגיב לדברי ראש הממשלה ושר התחבורה, שמבקשים להטיל מגבלות על זכות השביתה, ואמר כי: "הכוונה לכרסם בזכות השביתה ולהחליש את ציבור העובדים - מערערת את יסודות הדמוקרטיה ותפגע בכל אזרחי ישראל. ההסתדרות שהוכיחה את מחויבותה לדרך של הידברות, לא חוששת ומכירה היטב גם את הדרך השנייה. כל מי שינסה להעמיד במבחן את עוצמתה של העבודה המאורגנת, יגלה מהר מאוד את גודל הטעות שלו. פנינו לשלום ולשיתוף פעולה למען חיזוק מעמד העובדים ושיפור השירות לאזרח אך מי שינסה לנצל את זה לטובת מסע הסתה ושיסוי כלפי העובדים, ייענה ביד קשה".

 

תחנת סבידור מרכז בת
השבתת הרכבת בשישי(צילום: רועי רובינשטיין)

תנועת הרכבות הושבתה ביום שישי שעבר, על ידי ההנהלה, זאת לאחר שלטענתה שמונה פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי) הודיעו על מחלה. שעתיים וחצי לאחר מכן, הודיעה ההנהלה שנמצאו פקדים מחליפים ותנועת הרכבות חודשה.

 

בהנהלת הרכבת טענו אז שוועד העובדים, בראשות גילה אדרעי, הוא האחראי להשבתה ולמחסור בפקדים: "מדובר על פגיעה קשה של ועד העובדים בראשות גילה אדרעי בציבור הנוסעים בימי שישי, לצד החיילים הרבים אשר עושים שימוש ברכבות". עם זאת, בוועד הכחישו את הטענות והאשימו את ההנהלה ביצירת "משבר מבוים ופיקטיבי".

נוסעים יורדים מהרכבת לשאטלים בתחנת חיפה חוף הכרמל (צילום: אחיה ראב
(צילום: אחיה ראב"ד )

תחנת חדרה ריקה מנוסעים בעקבות שביתת הרכבות (צילום: אלעד גרשגורן )
(צילום: אלעד גרשגורן )

הקרע בין הצדדים המשיך גם במהלך סוף השבוע ואתמול. בוועד העובדים אמרו בשבת כי הם שוקלים להגיש תביעת דיבה נגד ההנהלה. בוועד אמרו שהביעה נשקלת בעקבות "פרסומי השקר" של ההנהלה לגבי השבתת הרכבות בסופ"ש, "כאילו מדובר היה בצעד של הוועד, בעוד שמלכתחילה היה ידוע להנהלה היטב שמדובר בהחלטה חסרת אחריות שלה - ושלוועד העובדים לא היה בדברים יד ורגל".

 

 

מנגד, הנהלת הרכבת דרשה אתמול מההסתדרות להעניש את אדרעי בעקבות השיבושים הקשים. מנכ"ל הרכבת בפועל, אורי שריר, כתב ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כי "אנו דורשים כי ההסתדרות תפעיל אמצעים ענישתיים משמעותיים נגד ראשי הוועד אשר נוקטים חדשות לבקרים צעדים ארגוניים פראיים ובלתי-חוקיים, ופוגעים בציבור הנוסעים בישראל תחת כסות ותמיכה של ההסתדרות כארגון היציג של העובדים".

 

בהסתדרות הודיעו כבר ביום שישי על הקמת ועדה לבדיקת האירועים שהובילו להשבתה הכללית של הרכבת. בראשות הוועדה עומד השופט בדימוס ארנון סטרשנוב אמור לכנס השבוע את הוועדה ולהגיש את מסקנותיו והמלצותיו להסתדרות מיד לאחר חג הפסח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים