שתף קטע נבחר

אחרי מעצר אסאנג': 40 מיליון תקיפות סייבר נגד אקוודור

אתרי מוסדות ציבור באקוודור, בהם משרדי הנשיא והחוץ, נפגעו בתקיפות שהחלו אחרי מעצר מייסד ויקיליקס. "האיומים - מקבוצות הקשורות לאסאנג'"

40 מיליון תקיפות סייבר התרחשו נגד אתרי אינטרנט של מוסדות ציבור באקוודור מאז שזו ביטלה את המקלט המדיני למייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג'.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

משטרת בריטניה עצרה את ג'וליאן אסאנג' מייסד ויקיליקס ב שגרירות אקוודור ב לונדון (צילום: gettyimages)
התקיפות החלו אחרי מעצרו. אסאנג'(צילום: gettyimages)

פטריסיו ריאל, סגן השר לטכנולוגיות מידע ותקשורת, אמר שההתקפות החלו ביום חמישי, אחרי מעצרו של אסאנג' בלונדון. לדבריו, ההתקפות "הגיעו בעיקר מארצות הברית, ברזיל, הולנד, גרמניה, רומניה, צרפת, אוסטריה ובריטניה", וגם מתוך המדינה הדרום-אמריקנית.

 

גורם במשרד התקשורת של אקוודור אמר כי המדינה סבלה מהתקפות שחסמו את הגישה לאינטרנט בעקבות "איומים מצד קבוצות הקשורות לג'וליאן אסאנג'". הפגיעה הקשה ביותר הייתה באתרי משרד החוץ, הבנק המרכזי, משרדו של הנשיא וכמה משרדי ממשלה ואוניברסיטאות. אף אחד מהמוסדות הללו לא דיווח על גניבת מידע או על נתונים שנמחקו.

 

אסאנג' נעצר והוצא משגרירות אקוודור בלונדון ביום חמישי לאחר שהנשיא לנין מורנו ביטל את המקלט המדיני שניתן לו. ממשלת אקוודור האשימה את אסאנג' בהתערבות "בעניינים פנימיים של מדינות אחרות", וטוענת שאסאנג' ניסה לרגל אחרי השלטון, חי בזוהמה בשגרירות וגרם סבל רב לעובדים. אקוודור גם ביטלה את האזרחות שניתנה לאסאנג' ב-2017.

 

מורנו ואנשיו משוכנעים שאסאנג' ניסה לאסוף ראיות לשחיתות של השלטון באקוודור ממקום מושבו בשגרירות, וטענו שהתקין מכשירי האזנה בשגרירות. "סבלנותנו פקעה בעקבות התנהגותו של אסאנג'", הבהיר מורנו. הממשלה טענה בנוסף שהוא חיטט במסמכים של השגרירות ללא רשות והטריד את השומרים.

תיעוד שגרירות אקוודור לונדון ג'וליאן אסאנג' מתאמן על סקייטבורד  ()
אסאנג' מתאמן על סקייטבורד בשגרירות

אקוודור פריטים שהוחרמו עם מעצרו של ג'וליאן אסאנג' ב שגרירות ב לונדון (צילום: AP, State Attorney General's Office)
פריטים שהוחרמו עם מעצרו של אסאנג'(צילום: AP, State Attorney General's Office)

משטרת בריטניה בשגרירות אקוודור בלונדון (צילום: AFP)
שגרירות אקוודור בלונדון(צילום: AFP)

בתחילת פברואר, לפי תזכיר של ממשלת אקוודור שפרסמו תומכיו של אסאנג', התלוננה אקוודור שבזמן הביקורים אסאנג' מכוון מנורה לעבר מצלמת האבטחה באחד החדרים כדי לשבש את תיעוד הנעשה בחדר. באותו החודש קיבל אסאנג' מכתב מהשגריר, שזעם על כך שמייסד ויקיליקס שומע מוזיקה רועשת כשהגיעו לבקר אותו. "הפעולה הזאת משבשת את העבודה של השגרירות", נזף בו השגריר.

 

מלבד ההאשמות על ניסיונות ריגול, בחודשים האחרונים התלוננה אקוודור פעמים רבות על אורח חייו של אסאנג'. עובדי השגרירות טענו שאסאנג' מתנהג ברישול ומזניח את סביבת מגוריו – וגם את החתול שלו. בסוף השנה שעברה העבירה אקוודור לאסאנג' רשימת הנחיות, והבהירה לו שאם לא יעמוד בתנאי המחייה החדשים – הוא עלול לאבד את המקלט המדיני שלו.

 

ממשלת אקוודור אמרה ביום חמישי שההתנהגות של אסאנג' הייתה בלתי מקובלת, ושהוא לא הוקיר תודה לאקוודור על ההגנה שסיפקה לו. בין 2012 ל-2018, טוענת אקוודור, היא הוציאה 6.2 מיליון דולר על תנאי המחייה שלו ועל אבטחתו של מייסד ויקיליקס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
ג'וליאן אסאנג' אחרי המעצר
צילום: gettyimages
מומלצים