שתף קטע נבחר

הבכיר שחתם על הסדר טיעון עם אשל: "לפסול אותו מכל עיסוק ציבורי"

עו"ד אסף רוזנברג, לשעבר ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, יוצא נגד החלטת היועמ"ש להכשיר את אשל למו"מ הקואליציוני: "מנדלבליט פועל עם יועמ"ש משרד רה"מ המיודדת עם אשל"

 

 

עו"ד אסף רוזנברג, שהיה ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה בזמן חתימת הסדר הטיעון עם נתן אשל בדבר הרחקתו משירות המדינה, יוצא נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט, בעקבות החלטתו להתיר לאשל להיות חבר בצוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד.

 

"נתן אשל הורחק משירות במדינה לאחר שהורשע, על פי הודאתו, במעשים חמורים של הטרדה כלפי עובדת בלשכת ראש הממשלה. מעשים שיש בהם פגם מוסרי מובהק", אמר רוזנברג. "מצער להיווכח שהיועץ המשפטי לממשלה נותן הכשר ציבורי לאדם זה. היועץ עושה זאת בעצה אחת עם היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, שלומית פרגו-ברנע, המקיימת קשרי ידידות לאורך שנים עם נתן אשל".

 

נתן אשל ראש הסגל בלשכת רוה
נתן אשל במהלך פגישת המו"מ עם ישראל ביתנו(צילום: מוטי קמחי )
 

רוזנברג הוסיף: "הסנקציה שהוטלה על אשל בהליך המשמעתי, של פסילה מלשוב לשירות המדינה, הינה המחמירה ביותר שבית הדין למשמעת מוסמך להטיל על עובד מדינה. לבית הדין המשמעתי אין סמכות בדין לפסילת עובד מעיסוק במישור הציבורי, אך העבירות בהן הורשע והסנקציות שהוטלו עליו מלמדות על כך שראוי והכרחי לפסול את אשל מכל עיסוק במישור הציבורי".

 

רוזנברג עצמו הודח מתפקידו בנציבות לפני כשנתיים בנימוק מקצועי, כשברקע סיפור אישי רגיש ומערכת יחסים עכורה עם נציב שירות המדינה לשעבר, משה דיין.

 

הוא טען אז בתוקף כי פוטר משום שנקלע לעימותים מתוקף תפקידו עם גורמים רבי כוח בשירות הציבורי, ובעיקר בכירים בלשכת ראש הממשלה, בהם אשל עצמו. עובדי הנציבות התגייסו אז לעזרתו של רוזנברג ופרסמו הצהרת תמיכה בו. משפט שניהל בבית הדין האזורי לעבודה נגד המדינה בדרישה לבטל את פיטוריו נסגר בפשרה.

 

מאות אזרחים שלחו בימים האחרונים מיילים ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להוציא באופן מיידי את אשל מצוות המו"מ של מפלגת הליכוד "מינויו של אשל הוא יריקה בפרצוף של 50% מהאוכלוסייה ומתן לגיטימציה לאלימות מינית", נכתב במייל שנשלח עד כה יותר מ-550 פעמים. "העולם שבו אין מחיר על אלימות מינית נגמר".

 

בשדולת הנשים, שיזמה את המחאה, אמרו כי "כשנתניהו אמר שהוא 'מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל' הוא כנראה לא התכוון גם לאזרחיות. איזה הסבר אחר יש להחלטה שלו למנות שוב את נתן אשל לצוות המו"מ הקואליציוני שלו? זה הצוות שיקבע מי יישב בעמדות הכוח, מה יהיו הנושאים המרכזיים שהממשלה החדשה תקדם ואיך ייראו החיים שלנו כאן בשנים הקרובות. למרבה הבושה, לא פורסם בינתיים שם של אישה אחת שתהיה חברה בצוות החשוב הזה, אבל נתן אשל? עליו אי אפשר לוותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים