שתף קטע נבחר

צילום: AFP

אחרי דיווח על הפסקת אש וירי בלילה, צה"ל הודיע: הוסרו המגבלות על העורף

אחרי כ-700 שיגורים לעבר יישובי הדרום והשפלה - הפסקת האש נכנסה לתוקף החל מ-04:30. בעקבות זאת, הודיע הבוקר צה"ל כי הוסרו כל המגבלות מיישובי העוטף ועל חזרה לשגרה במהלך הלילה המשיך צה"ל לתקוף יעדי טרור ברצועה. חמאס: כל רגיעה שבה ישראל לא תתחייב להסיר את המצור - תתמוטט

הפסקת אש במבחן: מקורות ברצועת עזה שצוטטו הבוקר (ב') בכלי התקשורת הפלסטיניים ובסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי הושגה הפסקת אש בין הפלגים ברצועת עזה לבין ישראל שנכנסה לתוקף מ-04:30. עם זאת, לא התקבל לכך אישור רשמי מישראל. בחמאס אמרו הבוקר כי "כל רגיעה שבה ישראל לא תתחייב להסיר את המצור - תתמוטט". במקביל, הודיע צה"ל על הסרת כלל המגבלות מיישובי עוטף עזה החל מ-07:00. בחלק מיישובי הדרום החלו לקיים לימודים.

 

איפה לומדים ואיפה לא? לרשימה המלאה והמתעדכנת לחצו כאן

 

חזרה לשגרה בעוטף עזה (צילום: רועי עידן)
חזרה לשגרה בעוטף עזה. ארכיון(צילום: רועי עידן)

אמש אמרו מקורות ברצועת עזה כי הפסקת האש תיכנס לתוקף בחצות - אך גורם ביטחוני ישראלי הכחיש. כמה דקות לאחר חצות נשמעו אזעקות בעוטף, ולאחר מכן נשמעה אזעקה גם באשקלון. האזעקה האחרונה נשמעה ב-02:30 במועצה האזורית אשכול.

 

חוזרים לשגרה בשדרות (צילום: גיל נחושתן)
חוזרים לשגרה בשדרות(צילום: גיל נחושתן)

במסגרת הסרת ההגבלות נפתחו כמה כבישים לתנועה:

כביש יד מרדכי-שדרות

כביש 34 ו-232

כביש 232 מצומת שער הנגב עד צומת סעד

 

ממשרד התחבורה נמסר כי כל חסימות הכבישים בדרום נפתחו וקווי הרכבת חוזרים למסלולם הרגיל.  קו הרכבת אשקלון-באר שבע יחזור לפעילות ב-10:00.

 

 

עדכוני לחימה אחרונים

הוסרו המגבלות בעורף, לימודים בחלק מיישובי הדרום

דיווח: הפסקת האש נכנסה לתוקף ב-04:30

שני חיילים נפצעו מפגיעת פצמ"ר, הרוג רביעי במטחים מעזה

צה"ל תקף כ-320 מטרות בעזה, 25 פלסטינים נהרגו

הותקף ביתו של בנו של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס

הושמד מטה מנגנון ביטחון הפנים של חמאס בעזה

 שטח הכינוס של צה
טנקים בשטח כינוס ליד הרצועה(צילום: רויטרס)

 שטח הכינוס של צה
(צילום: רויטרס)

לפי הדיווחים ברצועה, "כל עוד הפסקת האש תהיה הדדית, שני הצדדים יהיו מחויבים לה מאותו הרגע". מקורות בעזה ציינו כי חמאס הסכים להפסקת אש אחרי קבלת ערבויות מישראל שהכסף הקטארי (שהיקפו לא ידוע) ייכנס לעזה מדי חודש, וכן ייכנסו סחורות ומשלוחי סיוע דרך המעברים. ישראל הודיעה לארגונים, לפי המקורות, כי כל אמצעי אלימות על הגדר ישפיע על ההסכם ועל הכנסת הכסף, פתיחת המעברים ועל היקף מרחב הדייג. הג'יהאד האיסלאמי התנגד לרגיעה - אך חמאס לחץ לקבלה.

 

במקביל, המשיכו מטוסי חיל האוויר לתקוף בעזה. בצה"ל זיהו כי גם הלילה הג'יהאד האיסלאמי ניסה לחבל בהפסקת האש בניגוד להחלטת חמאס. אנשי הג'יהאד ירו רקטות לעבר ישראל הלילה, וחלק גדול מתקיפות צה"ל הלילה כוון נגד הארגון. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל כ-30 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי, בהם מתחמים צבאיים, עמדות שיגור, עמדות תצפית, חדר מלחמה ועוד. עד כה הותקפו כ- 350 יעדי טרור".

 

"בין היעדים שהותקפו גם משרד מפקד-גדוד מרכז חאן יונס, ומתחמי אימונים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.

 

"בנוסף, הותקף מתקן אימונים המשמש את הכוחות הימיים של ארגון הטרור חמאס בג'באליה. מתקן האימונים משמש לאימונים צבאיים ולאחסון אמצעי לחימה. כמו כן, הותקפו מספר כלי שיט מבצעיים השייכים לכוח הימי של ארגון הטרור חמאס. נוסף על כך, במהלך הלילה תקף כלי טיס של צה"ל פעיל טרור בצפון רצועת עזה.

 

"מתחילת ירי תלול-המסלול לשטח מדינת ישראל זוהו כ-690 שיגורים לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו למעלה מ-240 שיגורים".

 

בינתיים, צה"ל ממשיך לעבות את כוחותיו באזור הדרום, ואמש הוזרמו על גבי מובילים מאות טנקי מרכבה סימן 4, נגמ"שי נמ"ר ודחפורי D9. הכלים שייכים לחטיבת גולני, שחייליה הוקפצו לדרום מאימון שקיימו, ולחטיבה 7 של השריון, שהוקפצה כבר שלשום.

 

  ()
ארבעת ההרוגים הישראלים

מספר ההרוגים בישראל בסבב ההסלמה עומד לפי שעה על ארבעה, ובנוסף נפצעו מאות בני אדם ברמות פגיעה שונות, כמה מהם באורח קשה.

 

ראשון נהרג משה אגדי מאשקלון, שנפגע מפגיעת רקטה בלילה שבין שבת לראשון. בצהריים נהרגו שני בני אדם: זאיד אלחמאמדה (41), תושב הכפר סוואיוין שבנגב, שנפגע מרקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון, ומשה פדר (60), שמכוניתו נפגעה מירי נ"ט מעזה בעת שנסע ליד יד מרדכי. בשעות הערב נהרג פנחס מנחם פשווזמן (21) מפגיעת רקטה ברחוב באשדוד בעת שרץ לחפש מחסה.

 

בבית החולים ברזילי באשקלון עדכנו אמש כי מאושפזים בו 12 נפגעים, בהם שלושה במצב קשה. בסך הכל טופלו בבית החולים 136 פצועים, ובהם 63 במצב קל ו-64 נפגעי חרדה. בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדכנו כי טופלו בו 70 נפגעים מאז החל סבב ההסלמה.

 

אחד מהם, שנפצע קשה בעקבות נפילה מגובה בעת אזעקה, מונשם ומורדם. מצבו של פועל תאילנדי שנפצע בינוני, והוא הועבר לחדר ניתוח. מצבם של 31 מהנפגעים שטופלו בבית החולים קל, ו-36 לקו בחרדה.

 

 

 

 

 

 


פורסם לראשונה 06/05/2019 06:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
חזרה לשגרה
צילום: רועי עידן
מומלצים