שתף קטע נבחר

התפטרה היו"ר שמונתה לשקם את המכינה מאסון השיטפון

שירה אטינג, שהחליפה את יובל כאהן הנאשם בהריגה במטרה לשקם את המכינה, התפטרה בשל החלטת משרד החינוך שלא לפתוח את המכינה בשנה הבאה. אם אחת הנערות שנספו בשיטפון: "פחות מכינה אחת לחקור"

 

שירה אטינג (צילום: רונן גולדמן)
שירה אטינג(צילום: רונן גולדמן)

 

שירה אטינג, יו"ר מכינת בני ציון בתל אביב שעמדה במוקד אסון השיטפון בנחל צפית, הודיעה על סיום תפקידה פחות משנה לאחר שהתמנתה לתפקיד.

 

אטינג החליפה את יו"ר המכינה הקודם, יובל כאהן, שנאשם בהריגה בכפוף לשימוע. אטינג, טייסת מסוקי קרב ובוגרת אוניברסיטת אוקספורד, התמנתה לתפקיד במטרה לשקם את המכינה לאחר הטיול הטרגי.

 

שנה לאסון השיטפון: "החשש - שישכחו"

 

 

בני משפחה וחוקרי משטרה במכינה קדם צבאית בני ציון בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
מכינת בני ציון(צילום: מוטי קמחי)

החלטתה על סיום תפקידה התקבלה לאור החלטת משרד החינוך שלא לאשר את פתיחת המכינה בשנה הבאה, מה שמטיל צל כבד על המשך פעילות המכינה. גם בשנה האחרונה שערי המכינה נותרו סגורים כחלק מתהליכי השיקום שלאחר האסון בנחל צפית.

 

לאחר התפטרותה של אטינג ולאור היעדר תמיכת משרד החינוך, צפוי הוועד המנהל של המכינה בראשותה של יפה חדד, אמו של ציון ז"ל שהמוסד נקרא על שמו, לסגור אותה לצמיתות.

 

 

שתיים מאמהות הנספות באסון השיטפון התייחסו להחלטתה של אטינג. "לא ארגון הבוגרים ובטח לא יפה חדד ינציחו את הילדה התמה שלי", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה אתי בללי, אמה של גלי ז"ל. "לאורך כל הדרך התעלמתם ממני, דאגתם רק לדבר אחד - למכינה שלכם".

 

היא הוסיפה: "לא לקחתם אחריות, לא דרשתם לשלומי, הגעתם כשליחים חודשים אחרי שהתרגש עלי אסון בסדר גודל אינסופי, עם מכתב מיובל שמנוע מלדבר איתי ועם מכתב מיפה שבציפורניה נלחמה על המשך מפעל ההנצחה (המכובד) שלה לבנה יקירה. אבל אותי ביום שאיבדתי את בתי תחת אותו מפעל בדיוק היא לא ראתה".

אילן בר שלום ז
ההרוגים באסון השיטפון בנחל צפית

עוד כתבה כי "שירה, שבשיחותינו הרבות הצעתי לשנות כיוון ולפעול למען תיקון אמיתי וכנה של מה שהביא לאסון להתרחש, גם היא ראתה רק את חרטום המסוק אותו כיוונה להצלת מכינת בני ציון בלי קשר למי שוכב שותת דם בצד הדרך ומתחנן שתעצור לחשב את המסלול מחדש. אז היי שלום מכינת בני ציון. פחות מכינה אחת לחקור".

 

רותם בר שלום, אמה של אילן ז"ל, אמרה: "פשוט נגמר להם הכסף. לא התרגשתי מההודעה, זה נשמע כמו יחסי ציבור שהמכינה ושירה אטינג עושים לעצמם. לא נאמר שהם לא ראויים, ההודעה הייתה צפויה. אף אחד שם לא יצא גדול והמציאות הכריחה אותם ובעל כורחם הגיעו להחלטה הזו".

 

רחלי פרנקל מסרה בשם הוועד המנהל של מכינת בני ציון כי "בניגוד לפרסומים המוטעים ובהתאם להחלטת משרד החינוך המכינה לא תפתח בשנה הקרובה. עם זאת עמותת בני ציון לא קיבלה החלטה על סגירתה לצמיתות.

 

"בימים אלו העמותה בוחנת את אפיקי ההתפתחות של המקום. טרם נקבעו החלטות בנדון ולא התקבלה החלטה על סגירת העמותה לצמיתות. שירה אטינג הודיעה להנהלת העמותה על סיום תפקידה אחרי תהליכי בדק בית ותיקון יסודיים שבצעה השנה. הוועד המנהל והעמותה מודים לה על פועלה הרב בשנה האחרונה ומאחלים לה הצלחה רבה בהמשך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן גולדמן
שירה אטינג
צילום: רונן גולדמן
מומלצים