שתף קטע נבחר

"האירוע הרגיש בארץ": היום מצעד הגאווה בירושלים

ב-17:30 יוזנק המצעד מגן הפעמון: 2,500 שוטרים יאבטחו, ארבע שנים לאחר רצח שירה בנקי. אוהד חיטמן וחן אהרוני ישירו, מיה דגן ועינב גלילי ינחו את טקס הסיום, יובל נח הררי יישא נאום מיוחד

 

 

 

"האירוע הכי רגיש בארץ", כהגדרת המשטרה, ייצא לדרך היום אחר הצהריים: מצעד הגאווה ה-18 בירושלים יתקיים היום (ה') תחת הכותרת "קהילה אחת - פנים רבות", ויממה לאחר מינויו של השר הגאה הראשון - אמיר אוחנה. המצעד יפתח לראשונה את אירועי חודש הגאווה, ובנקודה שבה שירה בנקי נרצחה לפני ארבע שנים יונחו פרחים.

 

במשטרה נערכים לכ-30 אלף צועדים, ויותר מ-2,500 שוטרים יוצבו במקום. "גם השנה, בתיאום עם הבית הפתוח, כל המשתתפים יקבלו תג או צמיד מזהה שיענדו על כף ידם. כך יוכלו להיכנס לגן העצמאות ללא עיכובים מיותרים", אמרו במשטרה.

 

 
מצעד הגאווה בירושלים לשנת 2018 (צילום: אוהד צויגנברג)
מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה(צילום: אוהד צויגנברג)
  ()

 

בשנה שעברה אחד המפוקחים הצליח בכל זאת להסתנן למצעד, ואף להגיע לבמת הנאומים. לפני ארבע שנים הצליח ישי שליסל, שדקר מפגינים במצעד בירושלים ב-2005, להסתנן לאזור, לרצוח את שירה בנקי ולפצוע צועדים נוספים. "הביטחון והאבטחה של האירוע הזה יהיו קפדניים ביותר השנה על-מנת לשמור על שלום הציבור וכדי שכל מי שירצה יוכל לקחת חלק באירוע", הסביר השבוע ראש אגף המבצעים במחוז, סגן ניצב שלומי בכר.

   

המסלול יעבור, כמדי שנה, במרכז העיר ירושלים. הרחובות שמקיפים את מסלול המצעד ייסגרו לתנועה כבר מ-14:30. בשעה 15:30 תתחיל ההתכנסות בגן הפעמון, ובמקום תתקיים עצרת פתיחה בהנחיית טום באום, ובהשתתפות אוהד חיטמן, שיבצע את שיר המצעד שכתב והלחין "קהילה אחת, פנים רבות", והזמר חן אהרוני.

 

בשעה 17:30 המצעד יוזנק על ידי שגרירת קנדה דבורה ליונס ומנכ"ל הבית הפתוח עופר ארז. המצעד יעבור ברחובות קרן היסוד, המלך ג'ורג', הלל ומנשה בן ישראל, וייעצר בפינת הרחובות וושינגטון וקרן היסוד, זירת הרצח של בנקי. בפוסט שפרסם השבוע אביה של שירה בנקי הוא קרא להגיע למצעד הגאווה: "אל תתנו לרוע לנצח. קולם של הקיצוניים נשמע ברמה. אם הטוב ישתוק ויישב בבית - הרוע ירים את ראשו". לאורך המסלול תתאפשר כניסה מכיכר פריז ומפינת הרחובות ההסתדרות והלל.

אורי בנקי, אביה של שירה שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים ב-2015, פונה לציבור להשתתף במצעד שיתקיים ביום חמישי ()
פרחים יונחו במקום שבו נרצחה שירה בנקי

בין השעות 21:00-19:30 תיערך עצרת הסיום בגן העצמאות, שאותה ינחו מיה דגן, עינב גלילי ושיר ראובן. בעצרת הסיום בגן העצמאות יופיעו וינאמו רן דנקר, גיא ויהל, DJ מיכל שר, להקת Hillar, ג'וי ריגר, קארין סנדל, אושר בנד - טרנסג'נדרית בת 15 אשר עברה התעללות מצד תלמידי בית ספרה, יו"ר הבית הפתוח ערן גלובוס ועוד. ההיסטוריון והסופר פרופ' יובל נח הררי, שחי עם בן זוגו זה שנים רבות, יישא נאום מיוחד בפעם הראשונה באירוע גאווה.

 

כמדי שנה יתקיימו גם הפגנות הנגד למצעד, בהן גם של ארגון הימין הקיצוני להב"ה, אותה יובילו בנצי גופשטיין ואיתמר בן גביר, חברי רשימת איחוד מפלגות הימין. המשטרה אישרה את ההפגנה שתיערך בגן בלומפילד, והעניקה רישיון גם להפגנה נוספת שתיערך בכיכר אגרנט, מול בית המשפט העליון.


פורסם לראשונה 05/06/2019 23:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מצעד הגאווה בירושלים, לפני שנתיים
צילום: EPA
מומלצים