שתף קטע נבחר

הנשיא חיבק את קרובי הצעיר שריאתו הושתלה בנחמה ריבלין: "אנחנו משפחה אחת"

ניסאי ועמית, אחיו של יאיר חלבלי ז"ל שריאתו הושתלה ברעיית נשיא המדינה שהלכה לעולמה, הגיעו לבית הנשיא. הייתה זו פגישתו הראשונה של ריבלין עם בני משפחת תורם הריאה

 

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין ומשפחתו נפגשו היום (ה') במהלך השבעה על מות רעיית הנשיא נחמה ריבלין ז"ל עם אחיו ואחותו של יאיר חלבלי ז"ל שריאתו הושתלה בנחמה. "אנחנו משפחה אחת עכשיו", אמר הנשיא לעמית ולאחיה ניסאי וחיבק אותם. זו פגישתו הראשונה של ריבלין עם בני משפחת תורם הריאה.

 

ביום ההשתלה שוחח הנשיא עם עמית ועם אמה שרי בטלפון והביע תקווה כי יוכל לפגוש את המשפחה כולה, יחד עם נחמה, כשתחלים מהניתוח המורכב. היום, ביומה הראשון של השבעה על נחמה ז"ל, הגיעו אחיו של יאיר וביקשו לחזק את בני משפחת ריבלין.

פגישתה של משפחת ריבלין עם משפחת חלבלי  (צילום: : מארק ניימן / לע
פגישתה של הנשיא ריבלין עם אחיו של יאיר חלבלי ז"ל שריאתו הושתלה בנחמה ריבלין ז"ל(צילום: : מארק ניימן / לע"מ)
 

יאיר חלבלי ז
(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

"מסרו לאמא ואבא שאני אשמח לפגוש אותם", אמר הנשיא לניסאי ועמית, "זה חשוב לי. האח שלכם עם נחמה שלנו יחד עכשיו. והוא היה איתה כל הזמן. הוא נתן לה עוצמות וכוח אדירים. מסרו לאבא ואמא את התודה מעומק הלב שלנו ואת ההערכה האדירה שלנו," ביקש הנשיא.

 

עם פטירתה של נחמה אמרה שרי, אמו של יאיר ז"ל: "נחמה הלכה לעולמה, אישה צנועה כמו יאיר. תנוחי בשלום ביחד עם הילד הקסום שלי".

פגישתה של משפחת ריבלין עם משפחת חלבלי  (צילום: : מארק ניימן / לע
פגישתה של משפחת ריבלין עם משפחת חלבלי (צילום: : מארק ניימן / לע"מ)

פגישתה של משפחת ריבלין עם משפחת חלבלי  (צילום: : מארק ניימן / לע
(צילום: : מארק ניימן / לע"מ)

פגישתה של משפחת ריבלין עם משפחת חלבלי  (צילום: : מארק ניימן / לע
(צילום: : מארק ניימן / לע"מ)
  

נחמה ריבלין עברה את ניתוח ההשתלה ב-11 במרץ, ובחודשים שחלפו מאז נלחמה לשוב לשגרת חייה ולהשתקם, אך מצבה הידרדר. לאחר הניתוח הודה הנשיא למשפחה על התרומה והאצילות מעוררת ההשראה שגילו במעשה המופלא שבחרו לעשות לאחר מותו של יאיר בנם. 

 

הערב, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו הגיעו לנחם את הנשיא ריבלין ומשפחתו בבית הנשיא. נתניהו אמר שהוא נחמה הייתה "ירושלמית עמוס עוזניקית" - כלומר שהפכה לירושלמית כמו עמוס עוז. רעייתו, שרה, אמרה במפגש הניחומים: "בסוף היא הייתה יותר ירושלמית מירושלמית".

ניחומים נשיא ראובן ריבלין בית הנשיא (צילום: מארק ניימן, לע
בני הזוג נתניהו מנחמים את ריבלין(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

מוקדם יותר היום, נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר לנשיא ריבלין כדי להביע תנחומים על פטירתה של רעייתו נחמה. אבו מאזן אמר לריבלין שהוא מקווה שנחיה יחד כמו שנחמה חלמה. ריבלין בירך את אבו מאזן לרגל החג.

 

חמאס תקף את אבו מאזן על שיחת הניחומים: "הבעת התנחומים של אבו מאזן לנשיא ריבלין על מות אשתו היא בגידה בעם הפלסטיני וסכין בלב משפחות השהידים והתעלמות מרגשותיהם".

 

גיל גבע בן 4 ניחומים נשיא ראובן ריבלין בית הנשיא (צילום: מארק ניימן, לע
"נתת לי הרבה כוח". ריבלין וגבע הקטן שהגיע לנחמו(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
 

מנחם נוסף שהגיע לבית הנשיא היה גבע, ילד בן 4. הנשיא ריבלין כתב על כך בחשבון הפייסבוק שלו: "הוא הגיע לתת לי את הצעצוע שנותן לו הכי הרבה כוח. נתת לי הרבה כוח גבע מתוק. אתה וכל הילדים וגם המבוגרים המופלאים שהגיעו היום. תודה".

 

האפיפיור, פוטין, מקרון וארדואן באיגרות תנחומים לנשיא

מאז היוודע דבר מותה של נחמה ריבלין, איגרות תנחומים ממנהיגי עבר והווה ברחבי העולם מגיעות אל בית הנשיא. באיגרת ששלח נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, ידידו האישי של ריבלין, נכתב: "קשה לאמוד את משמעות אובדן זה. נחמה תיזכר כאישיות חזקה ואמיצה. מחויבותה הנמרצת והבלתי נלאית לחלשים שבחברה הייתה דוגמה והשראה לאנשים רבים. היא דאגה תמיד להנכיח בגלוי סובלנות ולכידות בתקופה של קיטוב הולך וגובר".

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב: "מלניה ואני שולחים את תנחומינו העמוקים לנשיא ראובן ריבלין ולכל מדינת ישראל עם פטירתה של הגברת נחמה ריבלין. הגברת ריבלין ייצגה את המדינה שהיא אהבה בחן. היא תחסר לנו, ולכל אלה שהכירו אותה".

 

נשיא הודו ראם נאת' קובינד כתב: "אנו זוכרים את החסד והקסם של הגברת נחמה ריבלין כאשר ליוותה את כבודו בביקורכם במדינתנו בנובמבר 2016. העם בהודו עומד איתך, נשיא המדינה, ועם העם בישראל ברגע זה של עצב ואבל".

ארונה של נחמה ריבלין ב תיאטרון ירושלים (צילום: עמית שאבי)
הנשיא ריבלין נפרד מרעייתו נחמה לאחר פטירתה(צילום: עמית שאבי)

 

 

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו כתב: "סופי ואני שבורי לב למשמע פטירתה של הגברת הראשונה נחמה ריבלין. הנשיא ריבלין, הקנדים מתאבלים איתך יחד ושולחים תנחומים מעומק הלב".

 

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כתב כי הוא מבקש להעביר את תנחומיו הכנים על מותה של נחמה, ואיחל לנשיא המדינה כוח ועוצמה בהתמודדות ברגעים קשים אלו.

 

בשם האפיפיור פרנציסקוס נמסר שהוא נעצב עד מאוד לשמע בשורת פטירתה של נחמה וכי הוא מוסר שתפילותיו מופנות להבטחת כוח ושלום מהאל עבור הנשיא, עבור אוהביו ועבור עם ישראל אשר כואב את האובדן המצער הזה.

 

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שאף שוחח עם הנשיא, כתב שהידיעה על מותה של נחמה העלתה בו וברעייתו בריז'יט זכרונות מביקורם הרשמי של הזוג ריבלין בפריז בשנה האחרונה, במהלכו צפה בהם מאוחדים וקרובים זה לזו. "כשנחמה הודיעה לנו על הניתוח הקרב ובא היא נראתה בטוחה וחזקה", כתב והוסיף: "רעייתי בריז'יט ואני שולחים לך אדוני הנשיא וכן לילדיכם ריבי, רן וענת ולשבעת נכדיכם, את תנחומינו הכנים על אובדנה של רעייה, אם וסבתא. בשם הרפובליקה הצרפתית אני שולח את תנחומיי גם לעם ישראל ולמדינת ישראל. אני יודע עד כמה נחמה הייתה אהודה על כל הישראלים, פשטות דרכה וחוכמתה כבשו את הלבבות".

 

בריז'יט מקרון, רעייתו של נשיא צרפת, שלחה גם בשמה איגרת תנחומים ובה כתבה: "אנצור בליבי את הזיכרון הבל-ימחה של אישה הומנית וערכית עד מאוד ואמיצה בצורה יוצאת דופן. אני יודעת שבליבך הזיכרונות חקוקים לעד".

 

גם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שלח איגרת שבה נכתב: "שמעתי בצער רב על פטירת אשתך, הגברת נחמה ריבלין. ניכר כי מותה גרם לצער רב בקרב העם בישראל. אבקש בהזדמנות זאת להביע את תנחומיי לך ולעם בישראל. הפרידה מהקרובים אלינו והאהובים ביותר שלנו היא אובדן גדול שאין לו נחמה".

 

איגרות תנחומים נוספות נשלחו על ידי ראשי מדינות, שגרירים וראשי קהילות יהודיות וארגונים יהודיים מרחבי העולם - בהם מצרים, ירדן, האיחוד האירופי, איטליה, שווייץ, בוסניה, ניגריה, פורטוגל, ליטא, קפריסין, סין, סרביה, יוון, טנזניה, ספרד, יפן, אתיופיה, בלארוס, בלגיה, קוסטה ריקה, מקסיקו, רואנדה, גואטמלה, נאפל, מונטנגרו, פרגוואי, בולגריה, ורבים נוספים מוסיפים לשלוח את תנחומיהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: : מארק ניימן / לע"מ
הנשיא ריבלין עם עמית וניסאי, אחיו של יאיר חלבלי ז"ל
צילום: : מארק ניימן / לע"מ
מומלצים