שתף קטע נבחר

ניסנקורן: "נדע להגיע להסכם עם החרדים"

יו"ר ההסתדרות לשעבר, מספר 5 בכחול לבן, אמר באולפן ynet כי הרוטציה בין גנץ ללפיד לא פוגעת בסיכויי מפלגתו לנצח בבחירות, ואף לא בהצלחת המו"מ הקואליציוני. על הגירעון: "יש בור, הוא לא נוצר בגלל ההישגים החברתיים שהבאנו". על המועמד למבקר שתקף: "ירק לבאר"

 

 

ח"כ אבי ניסנקורן, מספר 5 ברשימת כחול לבן, מתעקש כי מפלגתו לא נחלה מפלה לאחר שהמועמד מטעם האופוזיציה לתפקיד מבקר המדינה, אלוף במיל' גיורא רום, לא נבחר ואף טען כי כחול לבן "מתנהלת גרוע". בריאיון לאולפן ynet תקף יו"ר ההסתדרות לשעבר את נתניהו על ההליכה לבחירות נוספות ויקרות, הסביר כי המפלגות הערביות לא יוכלו להיות חלק מהקואליציה "בגלל המצב הביטחוני", והצהיר: "כשנגיע למשא ומתן הקואליציוני - נדע להגיע להסכם גם עם החרדים".

 

ניסנקורן התייחס להסכם הרוטציה בין ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 במפלגתו, לבין היו"ר בני גנץ, במיוחד לאור סירוב החרדים לשבת בממשלה עם לפיד. "האמת שלנו היא שוויון בנטל, זו האמת שלנו לציבור", הסביר. "אנחנו בעד סבלנות ודו-קיום ועבודה ביחד עם החרדים. אני חושב שזה יכול לעבוד ביחד. כשנגיע למשא ומתן הקואליציוני – נדע גם להגיע להסכמים עם החרדים".

אבי ניסנקורן (צילום: יאיר שגיא)
ח"כ אבי ניסנקורן(צילום: יאיר שגיא)

ארכיון גיורא רום (צילום: גיל יוחנן)
"לא מכבד את ההתנהגות שלו"(צילום: גיל יוחנן)
 

ניסנקורן ציין כי המפלגות הערביות לא יהיו חלק מהקואליציה העתידית. "המגזר הערבי חייב לקבל זכויות שוות, חייבים לקדם את זה. אבל הוא לא יכול להיות חלק מהקואליציה, בגלל המצב הביטחוני".

  

על גיורא רום, המועמד לתפקיד המבקר שהפסיד למועמד הקואליציה מתניהו אנגלמן, והתבטא נגד התנהלות כחול לבן, אמר כי "לא כל מה שגיורא רום עושה צריך לכבד, ואני לא מכבד את ההתנהגות הזאת. בן אדם לא יכול לירוק לבאר שממנה הוא שותה. לא חטפנו שום מפלה בעניין הזה, מי שיצר מפלה ענקית הוא בנימין נתניהו, שלא הצליח להרכיב ממשלה". ניסנקורן המשיך לתקוף: "נתניהו שיקר לציבור וההתנהל הפוך ממה שהבטיח לכל אורך קמפיין הבחירות, פשוט הפוך ב-180 מעלות. עם ההליכה לבחירות, ישראל נכנסת עכשיו להוצאה של ארבעה מיליארד שקל שיכלו ללכת לחינוך, לבריאות. נתניהו זרק אותם לפח בשביל החסינות האישית שלו. זו המציאות האמיתית".

  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
"נתניהו שיקר לציבור"(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משה כחלון מטה כולנו בחירות (צילום: אביגיל עוזי)
"הגירעון לא נוצר בגלל היוזמות עם כחלון"(צילום: אביגיל עוזי)

בהתייחסו למערכת הבחירות הקרובה ציין ניסנקורן את הישג המפלגה בבחירות הקודמות. "הבאנו 35 מנדטים - הסיעה הגדולה ביותר בכנסת - כשלליכוד 34 מנדטים. אנחנו מתכוונים לפנות לחלקים בציבור שלצערי לא הצביעו לנו, ולדעתי עליהם להצביע לנו לטובתם ולטובת המדינה. כחול לבן רואה את התושבים במעמד סוציו-אקונומי נמוך, את תושבי הדרום. כשאני רואה אדם שמרוויח שכר מינימום, אדם שהילדים שלו לא יקבלו הזדמנות שווה - זה כואב לי", אמר.

 

בתוך כך, מי שהיה יו"ר ההסתדרות עד לאחרונה מכחיש כי התוכניות הכלכליות שהוביל יחד עם שר האוצר משה כחלון דחפו לגירעון במדינה. "הגירעון בכלל לא נוצר בגלל ההישגים החברתיים שהבאנו, אלה הישגים ראויים שאפשר להתגאות בהם. הגירעון נוצר מירידה בגבייה במסים, מקיפאון של ממשלה לא מתפקדת".

 

אף שלדעתו על העלאת המיסים להיות הצעד האחרון בדרך ליצירת יציבות כלכלית בישראל, אמר ניסנקורן: "חייבים למצוא פתרונות. יש בור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים