שתף קטע נבחר

נורבגיה: הערכה שאן-אליזבת נרצחה, ולא נחטפה

8 חודשים אחרי היעלמותה של אן-אליזבת האגן, אשתו של המיליארדר טום האגן, אין שום סימן חיים ממנה – או קשר עם "החוטפים". המשטרה מודה: "שינינו את הערכתנו – יכול להיות שהחטיפה בוימה"

המשטרה בנורבגיה חשפה היום (ד') כי ייתכן שאשתו של אחד מעשירי המדינה שדווח כי נחטפה לפני שמונה חודשים נרצחה, והחוקרים אינם שוללים כעת את האפשרות שהחטיפה בוימה כדי להסתיר זאת.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

חטיפה נדירה אן-אליזבת האגן נחטפה אשתו של טום האגן (צילום: EPA)
טום ואן-אליזבת האגן. פתק נמצא בבית(צילום: EPA)

הנעדרת, אן-אליזבת האגן שאמורה להיות כיום בת 69, היא רעייתו של איש הנדל"ן טום האגן. היא נעלמה ב-31 באוקטובר, אבל דבר היעלמה נחשף רק בינואר השנה. באותה העת העריכה המשטרה כי האגן נחטפה מביתם של בני הזוג, כ-50 קילומטרים מהגבול עם שבדיה, ומסרה שבבית, ממזרח לאוסלו, נמצא פתק שבו נכתב מה יקרה לה אם הכופר לא ישולם. עיתון נורבגי דיווח כי בפתק נכתב שאם המשטרה תעורב, אן-אליזבת תירצח, וכי הדרישה הייתה לכופר בסך 10.2 מיליון דולר – שישולמו במטבע וירטואלי.

 

חטיפות הן אירוע נדיר בנורבגיה, מדינה המתגאה בשיעור הפשיעה הנמוך שלה, וזו אחת הסיבות לכך שהפרשה זכתה לסיקור עולמי נרחב. נוסף על כך, טום האגן ניצב במקום ה-172 ברשימת 400 האנשים העשירים ביותר בנורבגיה שהמגזין הכלכלי "קפיטל" מפרסם מדי שנה. בשנת 2018 נאמד הונו ב-1.7 מיליארד קרונות (כ-200 מיליון דולר).

נורבגיה חטיפה נדירה טום האגן אשתו אן-אליזבת האגן נחטפה (צילום: EPA)
ביתם של בני הזוג מחוץ לאוסלו(צילום: EPA)

החוקר הראשי טומי ברואסקה אמר היום שהחוקרים שינו את הערכתם בשל העובדה שלא התקבל שום סימן חיים מהאגן ושלא נוצר לאחרונה שום קשר עם החוטפים-לכאורה. בעבר מסרה המשטרה כי החוטפים שנטען כי לקחו את אן-אליזבת בשבי יצרו קשר עם טום האגן באמצעות פלטפורמה דיגיטלית – שכעת הם אינם זמינים בה.

 

"האפשרות הסבירה ביותר היא שהיא הייתה קורבן לפשע חמור, ואנחנו מעריכים שפחות סביר כעת שמדובר בחטיפה עם מניע כלכלי", אמרו החוקרים לכתבים. "ההשערה המרכזית שלנו השתנתה, וכעת אנחנו מעריכים שהיא נרצחה". המשטרה מסרה כי לפי שעה לא ידוע לה מה המניע לרצח כזה, אם אכן אירע, ובראוסקה סירב לומר אם מישהו נעצר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
טום ואן-אליזבת האגן. 172 בעשירי נורבגיה
צילום: EPA
מומלצים