שתף קטע נבחר

ניקי מינאז' לא תופיע בסעודיה: "תומכת בנשים ולהט"ב"

כוכבת ההיפ הופ הודיעה על ביטול הופעתה בפסטיבל ג'דה בשבוע הבא: "חשוב לי להביע באופן ברור את תמיכתי בזכויות נשים, להט"ב וחופש הביטוי". בחודשים האחרונים הופיעו כמה אמנים בינלאומיים בסעודיה כחלק מהניסיון של יורש העצר לפתוח את הממלכה השמרנית למערב

כוכבת ההיפ הופ והראפ האמריקנית ניקי מינאז' הודיעה אמש (יום ג') על ביטול הופעתה בסעודיה לאות תמיכה בנשים ובזכויות להט"ב בממלכה האולטרה-שמרנית. מינאז' הייתה אמורה להופיע בשבוע הבא בפסטיבל בינלאומי בעיר ג'דה שלחופי הים האדום. ביטול ההופעה הוא מקל בגלגלי המהפכה החברתית-כלכלית שמנהיג יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בניסיון לפתוח את הממלכה למערב.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"אחרי מחשבה מעמיקה החלטתי שלא להמשיך הלאה עם ההופעה המתוכננת בפסטיבל בג'דה", אמרה הזמרת בהצהרה. "אין דבר שאני רוצה יותר מלהביא את המופע שלי למעריצים בסעודיה", היא אמרה והוסיפה שאחרי שבדקה את הנושא לעומק "חשוב לי להביע באופן ברור את תמיכתי בזכויות נשים, קהילת הלהט"ב וחופש הביטוי".

"אחרי מחשבה מעמיקה החלטתי שלא להמשיך הלאה עם ההופעה". מינאז' ()
"אחרי מחשבה מעמיקה החלטתי שלא להמשיך הלאה עם ההופעה". מינאז'

מינאז' ידועה בלהיטים כגון "אנקונדה", שבהם היא שרה על "התחת הגדול" שלה. מילות שיריה רצופות בגסויות, ובקליפים שלהם היא מופיעה בלבוש חושפני ומנענעת את ישבנה בריקוד ה"טוורקינג".

 

ברשתות החברתיות הגיבו בזעם ומתחו ביקורת חריפה על הכוונה להביא את הזמרת להופעה. בסרטון שהופץ בטוויטר נראית אישה סעודית מקללת את ממשלתה ומאשימה אותה בצביעות – על שהיא מזמינה את מינאז' להופיע בממלכה, אך דורשת מהנשים שיגיעו להופעה שלה להתלבש בצניעות.

ניקי מינאז' ב-EMA  (צילום: AP)
מינאז' בהופעה בטקס פרסי ה-EMA בשנת 2018(צילום: AP)

"היא הולכת לנענע את הישבן שלה וכל השירים שלה לא צנועים ועוסקים בסקס ובנענוע הישבן, ואז אתם אומרים לי ללבוש עבאיה?", אמרה אותה סעודית, כשהיא מתייחסת ללבוש המוסלמי אשר מכסה את כל גופה של האישה, פרט לפניה. "מה לעזאזל?".

 

ביום שישי פנה ארגון Human Rights Foundation למינאז' והפציר בה לפרוש מן הפסטיבל. בארגון קראו לה "לסרב לכסף של המשטר" ולהשתמש בהשפעה הבינלאומית שלה כדי לדרוש את שחרורם של פעילים ופעילות לזכויות נשים סעודיות שנכלאו.

מוחמד בן סלמאן פורום כנס G-20 G20 ארגנטינה בואנוס איירס כלכלה (צילום: AFP)
מנסה לפתוח את הממלכה השמרנית למערב. בן סלמאן(צילום: AFP)

בחודשים האחרונים הופיעו בממלכה אמנים בינלאומיים רבים, בהם מריה קארי, אנריקה איגלסיאס, הדי-ג'יי דייוויד גואטה ולהקת הבנים בקסטריט בויז. בפסטיבל צפויים להופיע גם הזמר הבריטי ליאם פיין והדי-ג'יי האמריקני סטיב אוקי. ההופעות הללו, לצד פתיחת אולמות קולנוע, מתן זכות נהיגה לנשים וקיום אירועי ספורט ראוותניים הם חלק ממאמציו של יורש העצר בן סלמאן לקדם רפורמות לפתיחת הממלכה השמרנית למערב.

 

בן סלמאן מנסה לפתח בארצו ענפים כלכליים חדשים כדי להפחית את תלותה של סעודיה, יצואנית הנפט מספר אחת בעולם, בזהב השחור. תיירות היא אחת הדרכים המרכזיות לעשות זאת, ונראה שהופעות כמו זו של מינאז' נועדו לסייע בפיתוח הענף.


פורסם לראשונה 09/07/2019 23:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים