שתף קטע נבחר

שפיר: "מוכנה לסכן את המקום שלי בשביל חיבורים"

חברת הכנסת מהעבודה הביעה ביקורת באולפן ynet על כוונת פרץ שלא יוביל לחיבורים עם מפלגות נוספות בגוש: "הבטחנו לעשות חיבורים. זו לא רק הבטחת בחירות". בכירים מזהירים: שפיר ומקורביה יערקו למרצ או לברק

 

 

 

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) העלתה הילוך במתקפה על יו"ר המפלגה עמיר פרץ על רקע האיחוד עם גשר של אורלי לוי-אבקסיס והדרישה לחיבורים נוספים. "זו תהיה טעות קשה אם פרץ לא יפעל לאיחוד עם מרצ או ישראל דמוקרטית, זה יהיה כמו לתת לנתניהו את השלטון במתנה", אמרה ואף רמזה כי תפרוש "אם המפלגה שלי תחליט להתאבד".

 

הבוקר (ראשון) חזר פרץ על כך שאין בכוונתו להתחבר עם מרצ וברק, ושפיר הגיבה בראיון לאולפן ynet: "אני מאוד מעריכה את עמיר ואת כוונתיו ואני חולקת עליו, אנחנו מפלגה דמוקרטית, התמודדתי בבחירות על הנהגת המפלגה, גם עמיר, הבטחנו לעשות חיבורים, זה לא רק שאלה של הבטחת בחירות".

 

שפיר הוסיפה: "כדי לעשות חיבורים במחנה אני מוכנה לעשות הכל כולל לסכן את המקום שלי, אבל זה חייב להביא לחיבורים, ועל זה אני נאבקת בכל הכוח. אני חוזרת על ההזמנה שלי לעמיר פרץ, ניצן הורוביץ, אהוד ברק, היום אפשר לשבת ביחד ולפתור את הדברים האלה בינינו". היא הדגישה כי אינה מתכוונת לפרוש.

 

בסוף השבוע שיתפה שפיר בחשבון הטוויטר שלה תמונה שצילמה יחד עם נעה רוטמן, נכדתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין שהצטרפה למפלגתו של ברק.

סתיו שפיר (צילום: מוטי קמחי )
שפיר רומזת: "בלי חיבורים - אפרוש"(צילום: מוטי קמחי )

 

לטענת פרץ, החיבור החברתי עם מפלגת גשר של אורלי לוי־אבקסיס נועד על-מנת לחזק את גוש השמאל ולמשוך בוחרים חדשים מהימין, אלא שבינתיים נראה כי המהלך המפתיע רק מערער את יציבות הגוש ומאיים לפצלו מבפנים.

 

לצד שפיר, בסוף השבוע גם בכירים במרצ ובמפלגתו של ברק תקפו את פרץ וטענו כי הוא גורם לפילוג: "פרץ הביא לאיחוד קטן בגוש השמאל כדי להיכנס לממשלת נתניהו ובכך יסייע לנתניהו להקים ממשלה". בכירים בעבודה העריכו כי אם פרץ לא יוביל לחיבורים נוספים - שפיר ומועמדים נוספים יפרשו מהמפלגה ויצטרפו למרצ או לברק. עוד הם טענו כי השבוע יוכרזו צירופים חדשים למפלגה.

 

 

נועה רוטמן וסתיו שפיר (מתוך הטוויטר של נועה רוטמן)
רמז לבאות? עם נעה רוטמן ממפלגתו של ברק(מתוך הטוויטר של נועה רוטמן)

 

על רקע המתיחות בתוך העבודה קרא ויצמן שירי, המקורב מאד לברק, כי על ח"כים במפלגה לפרוש - ולהצטרף לישראל דמוקרטית. "לצערי עמיר פרץ, יחד עם קבוצת עסקנים, הצליח ליצור מצב בלתי נסבל: לצרף אשת ימין מוצהרת שעד לפני חצי שנה הייתה חברת מפלגה שעל דגלה מתנוסס דגל שחור של טרנספר ומוות למחבלים", אמר. "עמיר פרץ הוליך שולל את חברי המפלגה, כשבכל הזדמנות הצהיר שהחליט להתמודד על הובלת המפלגה לשיקומה ולתקווה של שחר של יום חדש".

 

בכנס פעילים בעין שמר קרא ברק לאיחוד הגוש: "אני מקווה שזה עדיין לא בלתי הפיך, האיחוד של עמיר ואורלי. אורלי היא בהחלט שותפה אפשרית למחנה רחב שכזה. אבל הצעד הזה עלול חלילה לסגור את הגולל על העבודה, על החזון והמורשת של המפלגה שהקימה את המדינה לטובת הקמת מפלגת נישה חברתית: לא ימין ולא שמאל, כלשונה של אורלי, שלמעשה מוותרת על החלפת השלטון ופותחת את הדלת לחבירה עם נתניהו".

 

לדבריו, החיבור עם גשר מסמן "איבוד כיוון שיחזור אל המחנה כ'בומרנג'", שכן "טובת הגוש הייתה ונותרה איחוד רחב של כל הכוחות שבו".

 

פרץ הכחיש את הטענות והבטיח: "לא נשב עם נתניהו תחת כתב חשדות וכתב אישום ולא ניכנס לממשלה עם חוק הלאום, חוקי החסינות והגזענות". בשיחות סגורות טען כי ההאשמות של ברק והורוביץ הן שקריות. "מרצ מנסים לחמם נגדנו, ואני עדיין מגלה איפוק כלפיהם", אמר. "הם הפיצו שבפגישה שהייתה לי עם ניצן לא הסכמתי להתחייב שלא ניכנס לממשלה עם ביבי. זה שקר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שבתרבות חדרה
ח"כ סתיו שפיר
צילום: שבתרבות חדרה
מומלצים