שתף קטע נבחר

ההצעה החדשה של שקד ובנט לאיחוד הימין: "זה הקו האדום"

במקביל לאיחוד בשמאל, מתרבים הלחצים לאיחוד בימין. איילת שקד ונפתלי בנט העבירו לרפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' הצעה שלפיה יקבלו ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה. הערכות: אם לא ייחתם הסכם עד יום ראשון, ירוצו בנפרד

 

 

 

כאשר שבוע בדיוק נותר להגשת הרשימות, ולאחר האיחוד בשמאל, מתרבים הלחצים לאיחוד בימין. יו"ר הימין החדש איילת שקד ושותפה נפתלי בנט העבירו הצעה חדשה לשרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', שלפיה הם מוותרים על הריץ'-רץ' ברשימה ומבקשים ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה.

 

גורמים בימין החדש אמרו כי "זה הקו האדום שלהם", והעריכו שאם לא ייחתם הסכם עד יום ראשון, הימין החדש ירוץ בנפרד.

 

איילת שקד בהצהרה על האיחוד בימין לקראת הבחירות מחוץ לביתה בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
איילת שקד מחוץ לביתה בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

הבוקר אמרה שקד מחוץ לביתה כי "אחדות בימין היא צו השעה". לדברי שקד, "הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה, התפשרנו על דרישת הריצ'רץ'. העניין דחוף, בכוונתי לבצע איחודים נוספים של כל מפלגות הימין האידיאולוגי". 

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet  

 

שקד הוסיפה: "אני רואה את עוצמה ואת מפלגת זהות כחלק מהאיחוד הגדול. נתניהו עושה קמפיין געוואלד כדי להוציא מצביעים. הדבר הנכון בעיניי זה להקים מפלגה רפובליקנית אחת גדולה, אני קוראת לזה הימין המאוחד, מימין לליכוד".

 

היא הגיבה לטענה כי נפתלי בנט אינו מעוניין באיחוד: "מדובר בשקר וכזב, נפתלי בנט מנהל בשם המפלגה את המו"מ אפילו ברגעים אלה, הוא עושה כל מאמץ בתיאום מלא איתי להביא לאיחוד".

 

בן גביר: "משתתמשים בי כקלף מיקוח"

בתוך כך, איתמר בן גביר מעוצמה יהודית ביטל את פגישתו המתוכננת היום עם יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ, לאחר שדבר קיום הפגישה דלף לתקשורת. "משתמשים בי כקלף מיקוח. אני לא מוכן לקחת חלק במשחק הזה", אמר.

 

בן גביר הוסיף: "התקשרתי לרב רפי פרץ, והודעתי לו כי אני לא אגיע לפגישה עימו היום בשל ההדלפה החמורה שלה לתקשורת. אני מבין שמנסים להפוך אותי לקלף מיקוח מול בנט ושקד, אבל אני מבהיר חד-משמעית: אני לא קלף מיקוח של אף אחד". פרץ טען בתגובה לדברי בן גביר כי "אני לא מעודכן, אנחנו מדברים עם כולם".

 

רפי פרץ איתמר בן גביר (צילום: מוטי קמחי, אבי מועלם)
רפי פרץ ואיתמר בן גביר(צילום: מוטי קמחי, אבי מועלם)

הפגישה בין השניים הייתה אמורה להתקיים היום ב-14:00 במשרדו של פרץ. בן גביר פירש את ההדלפה על קיום הפגישה כצעד של פרץ שנועד להלחיץ את בנט ושקד ולשפר עמדות. המחלוקת עם בן גביר עדיין עומדת על המיקומים שיינתנו למפלגת עוצמה יהודית ברשימה. הוא דורש את מקומות 3 ו-6, בעוד שהוצעו לו מקומות 4 ו-8: "בבית היהודי התכוונו להציע לי את המקומות הרביעי והשמיני - אנחנו דוחים את ההצעה. הדרישות שלנו נשארות כפי שהן: המקומות השלישי, השישי, התשיעי וה-12".

 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס לעניין בכנס המנהלים של ארגוני הציונות הדתית, שנערך היום בכפר המכביה: "אין פיצוץ, אנחנו מדברים עם כולם ורוצים לאחד ולהתאחד עם כולם. גם עם החברים בעוצמה וגם עם הימין החדש. חיבורים דורשים גם ויתורים ופשרות, וברמה האישית עשיתי את זה כבר מזמן, וגם האחרים צריכים לעשות את זה כל אחד בגזרתו, וצריכים לעשות את זה מהר ולא ברגע האחרון".

 

סמוטריץ' הוסיף: "כל אחד יעשה את הוויתורים שלו, ובסוף צריך ללכת ביחד. אז יוותרו ברשימה ובמיקומים ובתפקידים. אין מה לעשות, כשרוצים ללכת ביחד אף אחד לא מקבל כל מה שהוא רוצה. הפשרה הזו מחויבת המציאות, ואם החברים בשמאל הצליחו להתגבר על הפערים - אפשר וצריך ללכת ביחד. השלם הזה יהיה גדול מסך חלקיו. גם הוויתור הוא רגעי, כי כולם ירוויחו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
איילת שקד מחוץ לביתה, היום
צילום: מוטי קמחי
מומלצים