שתף קטע נבחר

"החלטתי לנקום": כך התרחשה התפנית בפרשת איה נאפה

ממצאי המעבדה שעוררו סימני שאלה אצל החוקר הראשי, הנסיעה הלילית למלון שבו שהתה התיירת הבריטית, העימות שלה מול הראיות, ההודאה בשקר והובלתה למעצר ב-4:00 לפנות בוקר. בזמן שהנערים שנחשדו באונס הקבוצתי בקפריסין חוזרים לחייהם בישראל, המתלוננת עשויה לעמוד לדין

 

 

12 יום אחרי שהחלה, הסתיימה אמש (יום א') פרשת תלונת השווא על אונס שהוגשה נגד 12 צעירים ישראלים שנסעו לחופש בקפריסין. התפנית הדרמטית בפרשה התרחשה בלילה שבין שבת לראשון, לאחר שנגבתה העדות של פ', התיירת הבריטית שהודתה ששיקרה ובדתה את האונס. אמש נחתו בישראל כל הנערים שנחשדו באונס הקבוצתי.

 

ביום חמישי האחרון הגיעו תוצאות ממצאי הדנ"א שלכאורה קשרו שלושה מהחשודים העצורים לאונס, ולכן ביקשו החוקרים מבית המשפט להאריך את מעצרם של שבעת החשודים הנותרים (חמישה שוחררו באותו יום). אלא שבשלב מסוים סקר סמל מריוס כריסטיאנו שוב את ממצאי המעבדה והרגיש שמשהו לא מסתדר לו.

 

הוא כנראה הבין בסוף השבוע שהמתלוננת לא סיפרה את כל האמת ושיש בעיות בגרסה שמסרה למשטרה. במוצאי שבת הוא נסע לבית המלון שבו שהתה עם בני משפחתה ועימת אותה עם תוצאות בדיקות הדנ"א ועם הסרטונים שבהם היא נראית מקיימת יחסי מין בהסכמה בימים שקמו לאירוע.

התיירת הבריטית שהאשימה את הנערים באונס בקפריסין (צילום: משי בן עמי)
(צילום: משי בן עמי)

חשד צעירים אונס צעירה בריטית מלון איה נאפה קפריסין ()
מלון הצעירים באיה נאפה

אחד הנערים החשודים בפרשת אונס התיירת הבריטית בקפריסין נחת בנתב
חיבוק לאחר החזרה לארץ(צילום: יאיר שגיא)

חגיגות עם נחיתת הנערים החשודים באונס התיירת הבריטית מקפריסין בנתב
החגיגות בנתב"ג(צילום: יאיר שגיא)

שחרור הנערים הישראלים שנותרו במעצר בקפריסין בעקבות פרשת אונס התיירת הבריטית (צילום: AP)
הנערים הישראלים אחרי השחרור, אתמול בבוקר(צילום: AP)

כריסטיאנו ביקש ממנה לתאר בדיוק מה קרה, באיזה שלב ביקשה להפסיק, איפה היו הבגדים שלה שטענה שהושלכו מחלון החדר. הצעירה התקשתה לתת תשובות ונמצאו סתירות רבות בעדותה. ככל שהחקירה נמשכה אל תוך הלילה התרחבו הסדקים והלכו.

 

בשלב מסוים דפק החוקר הבכיר על השולחן וביקש ממנה לספר את האמת. בשלב זה נשברה פ' והודתה שבדתה את האונס והאשימה את הישראלים. "הכל נעשה בהסכמה. נכנסתי לחדר שלהם כי התכוונתי לקיים איתם יחסי מין", סיפרה. "נפגעתי מזה שהם צילמו אותי בלי רשותי. במהלך אותו הלילה אחד הנערים הישראלים כעס שסירבתי לקיים איתו יחסי מין ואמר לי לעזוב את החדר שלו אז החלטתי לנקום".

 

היא סיפרה שיצאה מהחדר ופגשה שתיים מחברותיה: "סיפרתי להן שעברתי אונס והן לקחו אותי למרפאה המקומית. שם התקשרנו למשטרה ואמרתי להם שעברתי אונס. הם הגיעו ועצרו את כל הישראלים".

 

לקראת 4:00 לפנות בוקר הורה לה כריסטיאנו להתלוות אליו לתחנת המשטרה באיה נאפה. היא נאזקה והוחזקה בתא מעצר במרחק מטרים ספורים מהצעירים הישראלים. "את חשודה במתן עדות שקר. את יכולה להיוועץ עם עורך דין ובמידה ותימצאי אשמה – תעמדי לדין פלילי", אמר לה החוקר.

 

סיקור הפרשה בעולם:

שחרור הנערים הישראלים שנותרו במעצר בקפריסין בעקבות פרשת אונס התיירת הבריטית ()

שחרור הנערים הישראלים שנותרו במעצר בקפריסין בעקבות פרשת אונס התיירת הבריטית ()

שחרור הנערים הישראלים שנותרו במעצר בקפריסין בעקבות פרשת אונס התיירת הבריטית ()

שחרור הנערים הישראלים שנותרו במעצר בקפריסין בעקבות פרשת אונס התיירת הבריטית ()

עם עלות השחר התקשר ראש צוות החוקרים לעורכי הדין של הנערים. "היא שיקרה", אמר להם. "החלטתי לשחרר אותם. אין לנו שום סיבה להחזיק אותם במעצר".

 

בשעות הבוקר המוקדמות אתמול צלצלו הטלפונים הסלולריים של הורי שבעת הנערים החשודים ואנחת רווחה גדולה נשמעה מהעבר השני של הקו. אחד הנערים סיפר: "השוטר אמר לי לקחת את כל הדברים שלי ולבוא. לא ידעתי למה הוא מתכוון. חשבתי שלוקחים אותי לחקירה נוספת. הוא אמר לי שאני משוחרר. תפסתי את הראש ולא האמנתי. הייתי בטוח שהוא צוחק עלי. נתתי לו נשיקה ענקית על הלחי".

 

לקראת 10:00 בבוקר הובאו שבעת הנערים החשודים שהוחזקו בבתי המעצר השונים בעיר לתחנת המשטרה באיה נאפה. לאחר מפגש קצר עם המשפחות שלהם, שערי המתכת של בית המעצר נפתחו והם שוחררו לחופשי.

 

   

היום יתקיים דיון בבית המשפט המקומי. המשטרה תבקש להאריך את מעצרה של פ'. עד אתמול היא הייתה חופשיה לחזור לביתה בדרבי שבצפון אנגליה, אולם כעת היא חשודה ועלולה לעמוד למשפט. במקביל, הצעירים הישראלים מיהרו לשוב לארץ ונחתו בה בזה אחר זה מאז שעות אחר הצהריים.

 

בעיר מגוריה של הצעירה הבריטית באנגליה קיבלו בתדהמה את הודעת המשטרה ולפיה פ' בדתה את סיפור האונס. "האמנתי לסיפור שלה", סיפר אחד מחבריה, "הייתי בטוח שהיא עברה אירוע טראומטי". "אם היא אכן המציאה את הסיפור זה ממש לא בסדר והיא צריכה להיענש", הוסיף החבר, נ'. "החברות שהיו לידה סיפרו שהיא במצב נפשי קשה ובוכה כל היום. עכשיו אני מבין שיכול להיות שהכול היה הצגה", סיפר בשיחה בלעדית עם ynet ו"ידיעות אחרונות".

 

החברים מותחים ביקורת גם על הישראלים שהשתתפו באירוע. "הם אולי לא אנסו אותה, אבל זה גם לא בסדר לצלם מישהי בניגוד לרצונה ולהפיץ את זה ברשתות החברתיות. ביזו את כבודה ופגעו בה, וזה מה שגרם לה בסופו של דבר להתלונן במשטרה. היא הייתה צריכה לומר להם את האמת מההתחלה, כי לתעד מישהי בלי שהיא רוצה זה אירוע מספיק חמור", אומר נ'.

 

עורך הדין ניר יסלוביץ', פרקליטם של כמה מהנערים ששוחררו, מסר: "אני שמח ונרגש שכל הנערים שבו ארצה ומשבח את ההתנהלות ההגונה והאמיצה של החוקרים שניהלו את הפרשייה".


פורסם לראשונה 28/07/2019 23:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים