שתף קטע נבחר

נטמן החוסה שהוכה למוות במעון: "לא מטפל, מחבל"

הובא למנוחות אפרים בן ברוך, שמטפל במעון בחיפה חשוד שהיכה אותו וחנק אותו למוות. דודתו ספדה לו: "הדמעות זולגות רק מלחשוב מה חווית מידי המטפל". לפני ההלוויה נערכה לזכרו עצרת בפתח המעון. הוארך מעצר המטפל החשוד ברצח

אפרים בן ברוך ()
"ילד מדהים, שובה לב". אפרים בן ברוך

בבית העלמין בטבריה נטמן הערב (יום א') אפרים בן ברוך, שנרצח לפי החשד בידי מטפל במעון שבו התגורר בחיפה. קרוב ל-200 בני משפחה, חברים ומכרים ליוו אותו בדרכו האחרונה. "השמחה נגדעה בידו של אכזר", ספדה לו דודתו יפית אוחנה. "עוד לא בן 30, מה זכית לראות בחייך ילד אהוב שלנו. במקום שחשבנו שהוא המקום הטוב עבורך הרסו את נשמתך, פגעו בה. הרסו את חיינו, השאירו אותנו בלעדיך. ילד מדהים, שובה לב, תמיד מחייך, תמיד נותן ואוהב".

 

"אי אפשר היה להביט בפניך מבלי להתמלא בשמחה ובגאווה. קיבלת תמיד הכול באהבה מאת השם יתברך. הדמעות זולגות מעצמן רק מלחשוב מה חווית מידיו האכזריות של המטפל, שלא לומר המחבל", אמרה עוד הדודה.

 

זמן קצר לפני ההלוויה, ערכו עשרות בעלי מוגבלויות ובני משפחותיהם עצרת זיכרון בכניסה למעון "רמת חיפה", שבו התגורר בן ברוך. את העצרת ארגנו אנשי ארגון "בזכות", הפועלים לשלב בעלי מוגבלויות בקהילה. המשתתפים הדליקו נרות והניחו פרחים בכניסה למעון.

 

 

עצרת זיכרון בכניסה למעון
עצרת הזיכרון לזכרו של בן ברוך(צילום: ארגון בזכות)

מארגני העצרת קראו למשרד הרווחה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הפרת זכויות האדם במוסדות, להקים גוף חיצוני לפיקוח על המוסדות, ולהגיש סיוע למי שירצה לממש את זכויותיו לשיקום ולחיים בקהילה.

 

בתוך כך, הבוקר האריך בית משפט השלום בחיפה בעוד שלושה ימים את מעצרו של מוחמד חטיב, בן 20 מטמרה, החשוד ברצח בן ברוך. השופטת ציינה כי טרם נאספו ראיות הקושרות בין מעשי החשוד למותו של המטופל, אך עדויות שנאספו מאז המקרה "מעבות" את החשד.

 ערר על הארכת המעצר של מוחמד ח'טיב, חשוד בהתעללות בחוסה במעון בחיפה (צילום: אביהו שפירא)
המטפל החשוד מוחמד ח'טיב(צילום: אביהו שפירא)

עו"ד ראניה סרוג'י, המייצגת את חטיב מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה: "בית המשפט קיבל את טענותינו וקבע בהחלטתו כי הראיות אינן מלמדות שמעשיו של מר חטיב הן שגרמו לתוצאה הטראגית. אנו מצפים מהמשטרה לחקור את גרסתו של חטיב ובכלל זה את התנהלות המוסד לאורך כל הדרך".

 

עו"ד דן זילברמן, המייצג את משפחתו של בן ברוך, אמר בתום הדיון, "אנחנו נותנים אמון במשטרה שתעשה הכל כדי להגיע לחקר האמת, על מנת שבית המשפט ימצה את הדין עם כל מי שצריך. הטענות כי המנוח לא עבר התעללות אינן נכונות. עוד לפני שאיבד את הכרתו, הוא סיפר בצורה מדויקת מה נעשה לו, איפה נעשה לו ועל ידי מי נעשה לו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים