שתף קטע נבחר

הנגבי: הימין הקיצוני עדיף על פני השמאל - פי מיליון

השר מהליכוד הטיל ספק בהתחייבות של שקד ובנט להמליץ על נתניהו, והביע חשש שהם זוממים להפילו לאחר הבחירות. הוא קרא לצרף את עוצמה יהודית ל"ימין המאוחד" בראשות שקד, והסביר שאסור לבזבז קולות בגוש: "חלק ממצביעי הימין הם קיצונים"

 

 

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי (הליכוד), הטיל ספק בהתחייבות שנתנו איילת שקד ונפתלי בנט להמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה, במסגרת ההסכם לאיחוד במפלגות הימין. בריאיון היום (ג') לאולפן ynet ציין הנגבי שגם ליברמן התחייב לכך ולא עשה כן בסופו של דבר: "כבדהו וחשדהו, אנחנו כבר למודי הבטחות".

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

הנגבי נשאל אם בליכוד חוששים ששקד ובנט מתכוונים לפעול להפלת ממשלתו של נתניהו או זוממים תחבולה כלשהי נגדו, והשיב: "יש חשש. מכיוון ששמענו לאורך השבועות האחרונים אמירות, בעיקר של בנט אבל גם של איילת שקד, שעל פיהן ניתן להבין שהם לא מחויבים להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו והם היו רוצים למעשה לראות אולי חלופה".

צחי הנגביבקונגרס נשים עושות שלום (צילום: מוטי קמחי)
חשש ששקד ובנט זוממים תחבולה. השר הנגבי(צילום: מוטי קמחי)

בהמשך לקריאות אתמול של מפלגת השלטון, הנגבי קרא בריאיון לאיחוד החדש בימין בהנהגתה של שקד, שזכה לכינוי "הימין המאוחד", לצרף אליו מפלגות קטנות נוספות, ובראשן את "עוצמה יהודית" של איתמר בן-גביר. הוא הזהיר מחזרה על הטעות שנעשתה בבחירות הקודמות, כשלדבריו הלכו בה אז לטמיון שישה עד שבעה מנדטים. הוא גם הביע תקווה שביומיים שנותרו עד לסגירת הרשימות, יצורפו לאיחוד הזה מפלגות נוספות, כגון זו של אלי ישי.

 

- החיבור הזה לא מספיק? הוא פיקטיבי?

"הוא לא משיג את התוצאה. התוצאה היא לוודא שבכל מקרה לא נחזור על הטעות הקשה של הפעם הקודמת ולכן בהנחה שבאמת השלם הזה לא יהיה מספיק שלם ועדיין תהיינה מפלגות ימין לליכוד שירוצו בנפרד ושהן על-פי הסקרים לפחות לא מגיעות אל אחוז החסימה.

הימין המאוחד ()
שקד, בנט, סמוטריץ' ופרץ. אחרי ההכרזה על "הימין המאוחד"

"כבר שמענו את האולטימטום שהציג ליברמן. הוא למעשה כפי שהוא אמר בקולו הוא, יש לו חיבור היום לגנץ אבל הוא עדיין אמר שהמפלגה הגדולה ביותר היא זו שימליץ עליה ולכן הדבר הזה מאוד חיוני, שאנשים יצביעו למפלגה שלנו, לליכוד".

 

הנגבי הסביר כי הליכוד קורא לצירוף מפלגות כמו עוצמה יהודית לאיחוד הימני כדי למנוע בזבוז קולות בגוש: "הם עדיין גורמים קיצוניים, אבל חלק ממצביעי הימין הם קיצונים. הם לא יכולים להצביע לליכוד כי הליכוד היא מפלגה ליברלית, חילונית, עם זיקה באמת חדה ונוקבת למסורת ולמורשת אבל אנחנו לא מפלגה דתית".

איתמר בן גביר  (צילום: אבי מועלם)
"מעדיפים את הימין הקיצוני על פני השמאל". בן-גביר(צילום: אבי מועלם)

- אז אתם מעדיפים ימין קיצוני על פני הערכים של השמאל?

"בערך פי מיליון".

 

- העמדות המוסריות והערכיות של בן-גביר, מרזל וגופשטיין עדיפות על ברק, פרץ או הורוביץ?

"השאלה הזאת מוצגת באופן מגמתי והייתי אומר קצת דמגוגי. אנחנו היינו שמחים שהליכוד היה מקבל 61 מנדטים וכך גם הערכים הליברלים, הפרגמטיים, הריאליסטיים והתקיפים שלנו בנושאים ביטחוניים היו מקבלים ביטוי מושלם. זה לא קרה מאז 1948 וכנראה לא יקרה ב-71 השנים הבאות. לכן הקואליציה העדיפה בעינינו היא קואליציה שמשקפת את העובדה שבחברה הישראלית יש רוב משמעותי מאוד לימין".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
השר צחי הנגבי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים