שתף קטע נבחר

אמהּ של אדל ביטון רצה לכנסת

ד"ר אדווה ביטון, אמהּ של אדל שנפצעה אנושות בפיגוע אבנים בשומרון ונפטרה לפני כארבע שנים, שובצה במקום השלישי ברשימת עוצמה יהודית. אתמול הוגשה רשימת המפלגה, שתרוץ הפעם באופן עצמאי

ד
רצה לכנסת. ד"ר אדווה ביטון(צילום: ענבר טויזר )

ד"ר אדווה ביטון, אימה של הפעוטה אדל ביטון שנפצעה אנושות בפיגוע בשומרון ונפטרה לפני כארבע שנים, שובצה במקום השלישי ברשימת עוצמה יהודית לכנסת ה-22.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

ביטון, בת 39, נולדה וגדלה בירוחם והייתה חברה בתנועת הנוער בית"ר. בחודש מרץ 2013 היא נהגה ברכבה בכביש חוצה שומרון, וברכב ישבו שלוש בנותיה, בהן אדל בת השלוש. בשלב מסוים במהלך הנסיעה יידו פלסטינים אבנים לעבר הרכב, וכתוצאה מכך איבדה ביטון שליטה על הרכב והתנגשה במשאית. בתה אדל נפצעה אנושות, ונפטרה כעבור שנתיים בעקבות סיבוך של דלקת ריאות שבה לקתה.

 

בחודש מאי האחרון ילדה ביטון בת שביעית, בתאריך עברי הזהה ליום הולדתה של אדל.

 

אתמול הגיש יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, את רשימת המפלגה סמוך לשעה 22:00, ובכך סתם את הגולל על האפשרות לאיחוד בין מפלגות הימין. "בפעם הקודמת מנענו הקמת ממשלת שמאל", אמר. "הפכנו את סמוטריץ' ופרץ לשרים - והם התנהלו בכפיות טובה".

המועמדים ברשימת מפלגת עוצמה יהודית ()
רשימת המפלגה

לאחר הגשת הרשימה אמר: "עד הרגע האחרון סמוטריץ' ניסה להפעיל רבנים שאני מאוד מכבד. שאלתי את אחד הרבנים והוא אמר לי שבצלאל פונה אליו רק פעם בארבע שנים - כשעוצמה יהודית רוצה להתמודד".

 

לדברי בן גביר, האשם בכישלון המשא ומתן הוא שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט. "גם הפעם רצינו לעשות חיבור של שותפות", אמר. "ביקשנו את המקום החמישי והשמיני. הסכמנו לרדת למקום 11. יש גורמים שמטעמי אגו פוצצו את זה ואני מדבר על נפתלי בנט". לדבריו, "שמעתי שיש ברית אחים בינו לבין יאיר לפיד. אני מקווה שבנט לא יהיה חתום על הקמת ממשלת שמאל. לא מעניינת אותי כיסאולוגיה, אלא אידיאולוגיה".

 

לפני כן הודיעו מפלגת נעם ומפלגת עוצמה יהודית כי החליטו לא לרוץ ביחד בבחירות הקרובות, ומפלגת נעם הגישה את רשימתה בנפרד. לפי הודעת המפלגות, בעוד מפלגת עוצמה יהודית דרשה לשלב מועמדים שאינם חובשי כיפה, בנעם התעקשו על כך שזה נוגד את עקרונות המפלגה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ענבר טויזר
אדווה ביטון
צילום: ענבר טויזר
מומלצים