שתף קטע נבחר

אסמה אסד הודיעה: ניצחתי את הסרטן

רעיית נשיא סוריה, שהתמודדה עם סרטן השד, אמרה בריאיון: "המסע הזה מאחוריי. הכאב שלי הוא כלום לעומת כאב הילדים במלחמה". בשדה הקרב: הפסקת אש באידליב, לפני שאסד יסתער עליה כדי להשלים את ניצחונו

הטלוויזיה הסורית הממלכתית שידרה אמש (שבת) ריאיון עם אסמה אסד, רעייתו של נשיא סוריה בשאר אסד, ובו הודיעה הגברת אסד כי החלימה ממחלת הסרטן.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

אסמה אסד בריאיון ששודר הערב בסוריה
 

אסמה אסד, שהודיעה באוגוסט של השנה שעברה כי חלתה בסרטן השד, סיפרה בריאיון על ההתמודדות שלה עם המחלה. "אנחנו יודעים שמלחמה בסרטן היא מסע ארוך ומייגע", פנתה אליה המראיינת בתחילת הריאיון, "אפשר לשאול באיזה שלב את נמצאת?". הגברת אסד השיב לה: "המסע הזה מאחוריי, על כל החוויות השליליות וגם החיוביות שהיו כרוכות בו. אני מודיעה שהחלמתי לחלוטין מהסרטן".

 

כשנשאלה כיצד השפיעה עליה המחלה השיבה אסד: "כשאני מסתכלת על הסבל של אנשים אחרים שסבלו מהמלחמה (הכוונה למלחמת האזרחים הסורית - ד.ס), אלה שלא יודעים מה עלה בגורל יקיריהם, אלה שאיבדו בני משפחה, אלה שסבלו מהנזק וההרס, אני מקבלת פרופורציות. הסבל שלי מתגמד לעומת אלה שעברו את סבל המלחמה". לאורך הריאיון חזרה שוב ושוב על ההשוואה הזו: "הכאב שלי הוא שום דבר לעומת הכאב של ילדים במלחמה".

"שאבתי כוח מהילדים שלי". רעייתו של נשיא סוריה

אסד סיפרה כי לאורך המאבק במחלה בחרה לנקוט גישה חיובית ולשמור על אורח חיים פעיל ככל הניתן, ואמרה ששאבה כוחות מילדיה.

 

הסכמתה של אסמה אסד להיחשף כחולה בסרטן השד ולדבר על מחלתה היא דבר חריג בעולם הערבי, שבו העיסוק הפומבי במחלה נחשב עד לא מזמן לטאבו. בשנה שעברה, כשהודיעה שהיא נלחמת בסרטן, זכתה אסמה אסד לחיזוקים וברכות מתומכי בעלה – ולהודעות נאצה ואיחולים קשים ממתנגדי משטרו.

 

אסמה ובשאר אסד ()
אסמה אסד ובעלה במהלך הטיפולים
אסמה אסד אשתו של נשיא סוריה בשאר אסד ()

מאז פרסום דבר מחלתה של אסד זכתה המלחמה בסרטן לתשומת לב רבה יותר בסוריה: במדינה נערכו קמפיינים להעלאת המודעות לסרטן השד ולסרטן ככלל, ובפרסומים נקראו נשים לצאת ולהיבדק כדי לגלות את המחלה בשלב מוקדם. במהלך התקופה הזו הרבתה אסמה אסד להופיע בציבור, במקרים רבים לצד ילדים. "עלינו ללמד את הילדים שלנו מהי הקרבה ואיך מנצחים להתגבר על קשיים", הסבירה.

 

אסמה בת ה-42 נולדה בלונדון להורים סורים. בעבר הייתה יועצת השקעות. היא התחתנה עם בשאר בשנת 2000. לזוג שלושה ילדים: חאפז, זיין וכרים.

 

לפני שמלחמת האזרחים החלה ב-2011 זכתה אסמה לכתבות מחמיאות ב"ווג" ומגזיני אופנה אחרים ולהתייחסות נרחבת בצהובוני בריטניה. מאז שהמלחמה החלה תומכי האופוזיציה בזים לה, ומאשימים אותה בניהול אורח חיים ראוותני ומנותק בזמן שבעלה טובח בעמו.

 

המלחמה בסוריה לא תמה. בחודשים האחרונים התלקחה שוב האש באזור אידליב, המובלעת האחרונה שבה מרוכזים המורדים אחרי שאסד סילק אותם משאר חלקי המדינה. עשרות נהרגו שם בשבועות האחרונים. אתמול נכנסה לתוקף הפסקת אש באידליב, ולפי דיווחים המשטר הסורי השעה את תקיפותיו, אך לכול ברור שהפסקת האש הזו זמנית בלבד.


פורסם לראשונה 03/08/2019 22:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסמה אסד בריאיון. גם חוויות חיוביות
מומלצים